Västerås IK - Djurgårdens IF 30/9 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sensei
Kontakt:

Re: Västerås IK - Djurgårdens IF 30/9 2012

Inlägg av sensei »

Jag är bara så besviken på lagbygget.. det känns hemskt verkligen. Inte heller använder vi det bästa laget vi har tillgängligt heller. Murray stannar hemma av någon obskyr anledning, och Blomstrand gör typ 3 byten.

Personligen kan jag leva med bedrövelsen men jag tror att föreningen riskerar att gräva en djup jävla grop nu när man officiellt tycks ha övergivit hela idéen med järnkaminer. Risken är att vi får ett tapp på hängivna supporters med de lättviktiga räkspelare DIF tycks hårdsatsa på dessa tider.

Vem var sportchef under mattson-epoken 05/06? Var det Järlan? Jag vill minnas att Challe var assisterande och Säcken HC. Det är svårt att se några som helst likheter mellan lagbyggena dock.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Förstår inte varför man alltid väntar till underläge innan man vågar ösa på för fullt. Varför inte börja matcherna som man avslutar dem - full fart framåt!

Nybloggat på länken.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Vi är alltså 7 poäng bakom ettan just nu.
Jamen dåså.
DIF!
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Daniel942 skrev:Vi är alltså 7 poäng bakom ettan just nu.
Jamen dåså.
135 poäng kvar att spela om.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:
Jamen dåså.
Förvisso sant,

Men det där känner vi igen så väl från förra säsongen, samma tröttsamma mantra igen.
-Det släpper snart, det måste det göra.
-Bara puckarna börjar trilla in så kommer vi klättra
-Vi måste spela enklare i egen zon bara så löser det sig osv..... osv

Man kan redan nu se att vi inte har det som krävs för att vinna flera matcher i rad i denna Anus-serie (givetvis ett måste för att skapa avstånd nedåt i tabellen).
Vi är lite för fina för den sortens hockey ser det ur som, följaktligen blir vi uppkäkade i match efter match.
Vem fan har bankat in i spelarnas huvud att DIF i denna serie skulle få lite mer tid på sig, att Linkan skulle briljera osv?
Det är snarare precis tvärt om, här ställs det sällan upp med nåt styrspel utan alla kör nord-syd i 60min.
DIF ser något besvärade ut inför detta faktum att det är fullt möjligt att norpa 3p i alla matcher, bara man kämpar tillsammans som ett lag

-Känns så primitivt, ser vissa ut att tycka
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels

Inlägg av Donkels »

Lee Harvey Oswald skrev:
minalman skrev:
Jamen dåså.
Förvisso sant,

Men det där känner vi igen så väl från förra säsongen, samma tröttsamma mantra igen.

Man kan redan nu se att vi inte har det som krävs för att vinna flera matcher i rad i denna Anus-serie (givetvis ett måste för att skapa avstånd nedåt i tabellen).
Vi är lite för fina för den sortens hockey ser det ur som, följaktligen blir vi uppkäkade i match efter match.
Vem fan har bankat in i spelarnas huvud att DIF i denna serie skulle få lite mer tid på sig, att Linkan skulle briljera osv?
Det är snarare precis tvärt om, här ställs det sällan upp med nåt styrspel utan alla kör nord-syd i 60min.
DIF ser något besvärade ut inför detta faktum att det är fullt möjligt att norpa 3p i alla matcher, bara man kämpar tillsammans som ett lag

Håller helt med dig - vi tror fortfarande att vi är ett elitserielag därför kommer vi inte gå upp i år inte förrän vi har spelare och ledare som fattar vad det handlar om. Tyvärr känns flera av våra s.k stjärnor bara så före detta tänker då främst på spelare som Jimmie och Otto
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
minalman skrev:
Jamen dåså.
Förvisso sant,

Jag delar din analys, speciellt är det så på bortaplan. Känns inte riktigt som vi "är där" i alla lägen. Det finns några som verkligen gör det de skall men våra bärande spelare verkar inte riktigt ha förstått vad det hela handlar om. Vi spelar för omständligt och för fegt på bortaplan, hemma har vi haft tur att knipa några vinster men det kunde blivit förlust i varje match om marginalerna varit på motståndarsidan. Tydligt exempel på fegheten borta är ju gårdagsmatchen när vi inte vågar spela ut och bara kötta på förrens i sista perioden när matchen redan var körd...

Nä, skall vi ens kunna sukta efter en top 7 placering i den här gärdsgårdsserien måste vi spela betydligt mer primitivt, speciellt på bortaplan (och inte få gummiarmar på hemmaplan så fort något går emot oss).
Jaha!

Inlägg av Jaha! »

SkönaDjurgårn skrev:Förstår inte varför man alltid väntar till underläge innan man vågar ösa på för fullt. Varför inte börja matcherna som man avslutar dem - full fart framåt!

Nybloggat på länken.
Tror inte det enbart hänger på oss. Jag säger som den gamla räven Lagerbäck: "Orsak Verkan". Vi upplevs bli bättre och ha pucken men det kan i själva verket vara så att VIK backar hem och ger oss pucken.

Visst blir vi lite mer desperata, men det är även ett stort riskspel då vi släpper till många kontringar. Det är ingen bra taktik att börja en match med, däremot har man inget val när det börjar närma sig slutet och man ligger under.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Smärtsamt att se att vi återigen verkar totalt oförmögna att vinna två matcher i rad.
Linkan sprattlar till emellanåt, men han är blotta skuggan av vad han en gång var. Med all rätt för den delen. Inte schysst på något sätt att ge honom en roll som en "frälsare" sett utifrån.
Sörensen, Ljungh, Åberg och Hank är alla spelare som måste höja sig omedelbart.

Dom enda nyförvärven som i stort sett varit genomgående bra och stabila är Johner och Pickard. Det blir en tuff resa om inte övriga vaknar upp, och det nu!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
DIFÖrebro

Inlägg av DIFÖrebro »

Upp med onsdagens matchtråd? (Ja jag har hyperaktivitetsproblem ibland)
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Västerås IK - Djurgårdens IF 30/9 2012

Inlägg av pulverapa »

Daniel942 skrev:Hemkommen.

Matchen tänker jag glömma så snabbt som möjligt, vi blir alltså nollade av fucking västerås. Bra jobbat.

Resan däremot var legendarisk, så många skeva härliga personer man träffar. Den gjorde hela min helg iaf. Det är inte spelarna som är Djurgårdens IF - Det är vi som reser land och rike runt för att se oss gång på gång förlora. Men vi ger aldrig upp.

Pulverapa är en mes, men det visste vi redan. SOVA GÖR MAN HEMMA.

Ser fram emot ett legendariskt inlägg av Salas också på ett forum snart nära dig...
Vi vet vem du é, vi vet vem du é!
Salas, vi vet vem du é! ;)

Nästa stopp: Leksand. Ses där!
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Remy Lebeau skrev:Smärtsamt att se att vi återigen verkar totalt oförmögna att vinna två matcher i rad.
Linkan sprattlar till emellanåt, men han är blotta skuggan av vad han en gång var. Med all rätt för den delen. Inte schysst på något sätt att ge honom en roll som en "frälsare" sett utifrån.
Sörensen, Ljungh, Åberg och Hank är alla spelare som måste höja sig omedelbart.

Dom enda nyförvärven som i stort sett varit genomgående bra och stabila är Johner och Pickard. Det blir en tuff resa om inte övriga vaknar upp, och det nu!
Hank? Va? Han har i mina ögon varit en av de som faktiskt försökt, bara målen som inte riktigt har slunkit in. Linan Turbo-Fimpen-Hank var lagets i särklass bästa under helgen som gick.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jaha! skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Förstår inte varför man alltid väntar till underläge innan man vågar ösa på för fullt. Varför inte börja matcherna som man avslutar dem - full fart framåt!

Nybloggat på länken.
Tror inte det enbart hänger på oss. Jag säger som den gamla räven Lagerbäck: "Orsak Verkan". Vi upplevs bli bättre och ha pucken men det kan i själva verket vara så att VIK backar hem och ger oss pucken.

Visst blir vi lite mer desperata, men det är även ett stort riskspel då vi släpper till många kontringar. Det är ingen bra taktik att börja en match med, däremot har man inget val när det börjar närma sig slutet och man ligger under.
Ja jo, självklart är det så att VIK backar hem i ledning, det brukar ju vi också göra tyvärr. Jag tycker ändå att vi är för fega i början av matcherna, 0-0 är inget resultat att vara stolt över eller försöka försvara.
I tredje perioden åkte vi fortare till pucken, var först in i närkamperna, vann tekningarna, sköt mer. Allt var bättre när vi inte längre hade något att förlora.

-----------------

Av kvartetten som nämns här ovan är Sörensen och Ljungh de två jag är mest besviken på. Sörensen såg lovande ut på försäsongen men har inte alls kommit till nu i serien. Ljungh är bara rent ut sämre än jag trott och hoppats.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

pulverapa skrev: Vi vet vem du é, vi vet vem du é!
Fångades på bild, consider your identitet undanröjd!
Bild
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

JohanPez skrev:
pulverapa skrev: Vi vet vem du é, vi vet vem du é!
Fångades på bild, consider your identitet undanröjd!
Bild
Inte mycket att välja mellan längre, det blir att gå under jorden nu i några månader... :(

... :wink:
Skriv svar