Västerås IK - Djurgårdens IF 30/9 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Västerås IK - Djurgårdens IF 30/9 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Challen skrev:När vi kan sluta med finliret och börja spela grishockey. Då kommer vi vinna matcher..
Tycker det var mer grishockey än finlir idag om jag får tycka till. Väldigt få lägen som hade gett "spelmål". Mycket bara slänga på mål och kötta. Utan att vara tillräckligt kreativa. Mycket skott men lite kreativitet.
Expert.
Användarvisningsbild
Amadeus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Amadeus »

Donkels skrev:
#10 skrev:
SirDIFalot skrev:
skoa skrev:En sista värvning nu vore kanske inte fel? Något tips på någon kandidat?
Tittar ni på fler spelare just nu?
- Nej vi tittar inte på fler.
Svårt att värva utan mer pengar.
Värvningar eller inte så ska detta lag prestera MYCKET bättre än vad man nu gör, hoppas det vänder snart!
Det kommer inte vända nämnvärt då laget är sorgligt tunt
Hur menar du med tunt?
Lever du som många andra kvar i ES-kraven på spelare.
Sett med HA ögon har vi knappast ett tunt lag, tvärtom.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Leksand

Inlägg av Leksand »

Challen skrev:När vi kan sluta med finliret och börja spela grishockey. Då kommer vi vinna matcher..
Mer AS-hockey, mindre ES-hockey. Mer riv och slit och rakt på mål, mindre burskydd och styrspel i mittzon.

På papperet har ni ett lag som definitivt ska vara med och slåss om direktplatserna till KS. Tror bara att laget behöver kommer ner på jorden lite, inse att man faktiskt är ett Allsvenskt lag på riktigt, inget trettonde elitserielag, och få jobbet gjort utifrån det. Så mycket svårare tror jag inte att det behöver vara att bli ett topplag.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Amadeus skrev:
Donkels skrev:
#10 skrev:
SirDIFalot skrev:
skoa skrev:En sista värvning nu vore kanske inte fel? Något tips på någon kandidat?
Tittar ni på fler spelare just nu?
- Nej vi tittar inte på fler.
Svårt att värva utan mer pengar.
Värvningar eller inte så ska detta lag prestera MYCKET bättre än vad man nu gör, hoppas det vänder snart!
Det kommer inte vända nämnvärt då laget är sorgligt tunt
Hur menar du med tunt?
Lever du som många andra kvar i ES-kraven på spelare.
Sett med HA ögon har vi knappast ett tunt lag, tvärtom.
Men förhelvete vakna till. Om vi har ett så jävla bra "HA-lag" hur fan kommer det då sig att vi torskar varje match för att vi är så jävla ineffektiva?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Man kan väl ha ett bra lag på pappret men inte få det att fungera på isen? Allt handlar ju inte om hur bra lag man har på pappret.

Vår dåliga start är inget bevis på svag trupp.
Expert.
benganfs

Inlägg av benganfs »

fan! att skjuta 44 skott och inte göra ett jävla mål!? 3 mot 5 läge och inget!! åååh blir både trött och otroligt besviken.. visst 7 omgångar men går fan inte tänka så hela tiden eller! usch är precis tom, trodde vi hade värvat målskyttar men ack så fel:(
DIFnacka

Inlägg av DIFnacka »

Daniel942 skrev:Hemkommen.

Matchen tänker jag glömma så snabbt som möjligt, vi blir alltså nollade av fucking västerås. Bra jobbat.

Resan däremot var legendarisk, så många skeva härliga personer man träffar. Den gjorde hela min helg iaf. Det är inte spelarna som är Djurgårdens IF - Det är vi som reser land och rike runt för att se oss gång på gång förlora. Men vi ger aldrig upp.

Pulverapa är en mes, men det visste vi redan. SOVA GÖR MAN HEMMA.

Ser fram emot ett legendariskt inlägg av Salas också på ett forum snart nära dig...
Pizzan måste varit dagens höjdpunkt? :)
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
Donkels

Inlägg av Donkels »

Men snart kommer väl Challe dragandes med Hardys gamla klyscha: spelet brukar sätta sig efter ca 10 matcher. Får jag höra det igen så avgår jag
Droze

Inlägg av Droze »

Tack för en härlig hockeymatch (även om den inte sluta lika roligt för er).

Ville bara ge er en länk till presskonferensen: http://www.vik.se/index.php/vik-tv/pres ... ns-vik-dif

Lycka till nu i fortsättningen. Ser gärna VIK, DIF, LIF och MIF i Kvalserien!
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Droze skrev:Tack för en härlig hockeymatch (även om den inte sluta lika roligt för er).

Ville bara ge er en länk till presskonferensen: http://www.vik.se/index.php/vik-tv/pres ... ns-vik-dif

Lycka till nu i fortsättningen. Ser gärna VIK, DIF, LIF och MIF i Kvalserien!
Väl mött och hoppas detsamma...
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Fattar fan inte varför vi inte kan lyckas med PP! Gjorde mål i PP mot Almtuna,sen trodde väl hela laget att vi var bäst och så låser det sig och inte en mål i PP på flera matcher. KOM IGEN NU! Man måste fan ta vara på PP för att vinna jämna matcher.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Allt är som vanligt. Trevlig och blöt bussresa, pulver och 942 med det äktenskapliga gnabbet, torsk och sen hem igen.
Rådgivaren

Inlägg av Rådgivaren »

Rix skrev:Håller med Otto i intervjun. Vi är inte tillräckligt jobbiga att möta i 60 min. Vi måste smälla mer, framför mål framför allt. Samt i egen zon.
Kan, tro det eller ej, sakna Mathias Tjärnqvist. Och då snackar vi power play och stå framför mål och täcka. Det var hans paradgren. Nu skjuter vi mängder med backskott som målvakterna kan rädda hur lätt som helst.

I övrigt har jag ändå hyfsat positiva vibbar inför fortsättningen trots nollningen idag. Det finns en potential där ute även om det är mycket som måste bli bättre.

En kedja har fallit på plats och det är Tim - Henke - Fimpen.

Sedan är frågan vem som ska spela bredvid Otto och Linkan? Åberg funkade ju inte. Och Sörensen funkar inte heller.

Den sistnämnde tycker jag var en frisk fläkt första 2-3-matcherna men får inte ut någonting på senare tid.

Åberg fortsätter att trampa vatten - kanske skulle må bra av att spela tills sig lite självförtroende i J20 ett par veckor?

Marcus Ljungh är lite av en besvikelse - klen, både till fysiken och i avslutningslägena så här långt.

Ölvestad är underkänd hittills - är inblandad i förvånansvärt lite målchanser. Måste få ut mycket mer av sitt anfallsspel - och borde inte han stå framför mål i PP?

Prio ett för Challe är dock att få igång en ledande förstakedja.

Jag hoppas också att de yngre backarna ser och lär av Ottosson när denna kliver ned på backpositionen, framför allt i PP. Det är befriande att se en back som använder huvudet och vårdar pucken... vi blir så jävla skitnödiga när vi får pucken annars.
ruffsarn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av ruffsarn »

Nån jävel stod o sket äggmackor i klacken också, inge vidare..
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Det tråkiga med att Tim - Eklund - Hank funkar så pass bra är att jag skulle vilja se en kedja med
Bremberg - Johner - Hank.
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar