Om man ska försöka leta efter ljuspunkter så har vi bara släppt in 17 mål på 7 matcher, Örebro ligger i topp men har släppt in 16 mål.. Vi släpper in ett snitt på 2,42 per match, alltså mindre än 1 mål per period. Tyvärr har vi bara gjort 14 mål men det känns ändå som om vi blivit hårt straffade. Vi måste dock bli bättre på att få trafik framför mål. Sen vore ju en fungerande PP-formation ett plus.
Alltså... Det största problemet jag ser att vi inte vågar. Vi vågar inte etablera spel, vi vågar inte ha trafik framför mål, vi vågar inte gå in i närkamper...
skoa skrev:En sista värvning nu vore kanske inte fel? Något tips på någon kandidat?
Ja en psykolog skulle väl inte sitta helt fel? Helt sjukt att det ska låsa sig för i princip samtliga spelare bara för att man drar på sig Djurgårdströjan.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
skoa skrev:En sista värvning nu vore kanske inte fel? Något tips på någon kandidat?
Ja en psykolog skulle väl inte sitta helt fel? Helt sjukt att det ska låsa sig för i princip samtliga spelare bara för att man drar på sig Djurgårdströjan.
Nä kanske vore nåt. Tror mycket sitter i skallen..Gäller att knyta näven nu och spela som ett lag som vill vinna och spela för varandra. Ta en match itaget och inte se fram emot kvalspelet ännu.
Tackar mina medresenärer för en trevlig resa, verkar ju som att halva forumet var där. Det var kul trots det pissiga resultatet.
Sett till själva matchen tycker jag ändå att vi är okej. Jag tycker inte att det såg lika krampaktigt ut som i de tidigare förlustmatcherna utan alla jobbar på bra och vi får stundtals bra snurr i anfallszon. Gäller bara att vi får till det där förbannade målskyttet.
Matchen tänker jag glömma så snabbt som möjligt, vi blir alltså nollade av fucking västerås. Bra jobbat.
Resan däremot var legendarisk, så många skeva härliga personer man träffar. Den gjorde hela min helg iaf. Det är inte spelarna som är Djurgårdens IF - Det är vi som reser land och rike runt för att se oss gång på gång förlora. Men vi ger aldrig upp.
Pulverapa är en mes, men det visste vi redan. SOVA GÖR MAN HEMMA.
Ser fram emot ett legendariskt inlägg av Salas också på ett forum snart nära dig...