Dogge sa i intervjun i början på veckan att han spelar tidigast på fredag mot MIF. Om gudarna e goda såsPTNC skrev:Det hade varit konstigt om Dogge är klar och inte får spela imorgon, vare sig han är redo eller inte. Fick vi inte två hjärnskakningar på två av våra backar förra matchen? Eller är dem spelklara ändå?
In med Dogge! Som ovanstående skribent skriver är allt annat än att Dogge lirar tjänstefel!
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Är det bara jag som tycker det är konstigt när man säger att "alla vill slå Djurgården, därför kan det bli tufft". Tycker det är en lam ursäkt.
Är man inte tillräckligt professionell på den här nivån att man borde bortse från detta? Det är ju knappast motståndarna som gjort DIF dåliga än så länge. I NHL handlar allt om att var konsekvent och prestera på en hög nivå under än längre tid, vilket våra spelare uppenbarligen inte klarar av ens under en match. Dustin är möjligen ett undantag.
Just nu är vi helt enkelt för dåliga som hockeylag. Hoppas det blir en förändring snart, för nu ser det skrämmande likt ut förra säsongen.
Är man inte tillräckligt professionell på den här nivån att man borde bortse från detta? Det är ju knappast motståndarna som gjort DIF dåliga än så länge. I NHL handlar allt om att var konsekvent och prestera på en hög nivå under än längre tid, vilket våra spelare uppenbarligen inte klarar av ens under en match. Dustin är möjligen ett undantag.
Just nu är vi helt enkelt för dåliga som hockeylag. Hoppas det blir en förändring snart, för nu ser det skrämmande likt ut förra säsongen.
-
Och det baserar du på vad? Det finns väl inget som tyder på att det inte är externa finansiärer? Det är inga jättesummor för dessa spelare direkt. De sitter på kontrakt värda ca 3 miljoner dollar var. Anze Kopitars försäkring gick väl på ca 10ggr så mycket som Murrays eller Hörnqvists försäkring och där har man väl inte direkt hört vilka som finansierat förutom att det är "lokala företag"? Rätta mig om jag har fel.Bigge skrev:Den tabellen lär ändras hundra gånger nu i början.
I slutet lär nog de förhandstippade ligga i toppen ändå, kanske ngn skräll men inte mer än så.
Det som är mer skrämmande är att det verkar som DIF inte betalar Murray och Hörnqvist med en extern finansiär utan litar ENBART på att de kommer dra mer folk på matcher och på det sättet få in pengar. Ja de lär nog dra mer folk i början. Men fortsätter spelet så här och förlusterna radas upp så lär nog folk skita i vem som spelar för DIF och till slut kommer vi tappa publik.
Tänk om DIF missar att gå upp eller missar kval och dessutom stora skulder efter NHL spelare på besök. Borde inte ledningen har lärt sig ngt sen förra gången de va här och gästspelade??
-
- Säsongskort: Ja
jättebra att vi la pengar på ottsson istället dårå. Hans bäst före datum gick ut alldeles för längesen. Det är bara att kolla på spelet. Han hänger inte ens med i hockeyallsvenskan längre. grymt överskattad. Hur han kommenterar sitt hitills ändå mål denna säsong, på (12!) matcher beskriver ju perfekt att han inte hänger med längre. Hade han tränat under den perioden han inte hade kontrakt med DIF så hade jag kunnat accepterat att han hade fått en plats i laget, men nejnej jag får lönen först, sedan arbetar jag inställningen.
Han påstod att han "höll igång själv" istället och nu ser vi hans brister då han inte tränat ordentligt. Inte nog med det så nobbade han 50 000 i månaden när det finns hjältar som micke holmqvist som tackar ja direkt till 35.
Han påstod att han "höll igång själv" istället och nu ser vi hans brister då han inte tränat ordentligt. Inte nog med det så nobbade han 50 000 i månaden när det finns hjältar som micke holmqvist som tackar ja direkt till 35.
Jag tycker dock att Ottosson spelade bra i senastematchen mot Malmö. Klart godkänd insats. Men i övrigt hoppas man ju på att de äldre spelarna visar vägen. De måste börja prestera nu!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Tim Eriksson är ju en del av det äldre gardet. Han visade vägen denna gång.
Johner och Bremberg är ju också av de äldre gardet och det är de som har levererat mest poäng hittills.
Men jag kan hålla med om att Ölvestad och Ottosson bör kunna höja sig rejält.
Johner och Bremberg är ju också av de äldre gardet och det är de som har levererat mest poäng hittills.
Men jag kan hålla med om att Ölvestad och Ottosson bör kunna höja sig rejält.
Sämsta skitsnacket jag någonsin har hört. Bedrövligt.Backstabtraitor skrev:jättebra att vi la pengar på ottsson istället dårå. Hans bäst före datum gick ut alldeles för längesen. Det är bara att kolla på spelet. Han hänger inte ens med i hockeyallsvenskan längre. grymt överskattad. Hur han kommenterar sitt hitills ändå mål denna säsong, på (12!) matcher beskriver ju perfekt att han inte hänger med längre. Hade han tränat under den perioden han inte hade kontrakt med DIF så hade jag kunnat accepterat att han hade fått en plats i laget, men nejnej jag får lönen först, sedan arbetar jag inställningen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
Konkretisrra gärna, förstår att det är jobbigt att acceptera att en spelare som lirat så länge inte duger. Faktum är ju att vi har 3st defensiva centrar och då är det inte så konstigt att vi bara skapar och skapar utan att göra mål. Fattar inte vad det är som tynger ned vår lönebudget. Halva laget är juniorer, jimmie och otto är säkerligen två spelare som tjänar för mycket utan att prestera. Jimmie bjuder åtminstone lite på sig själv i intervjuer medan otto låter som en elev på en mattelektion under eftermiddagenMäklaren skrev:Sämsta skitsnacket jag någonsin har hört. Bedrövligt.Backstabtraitor skrev:jättebra att vi la pengar på ottsson istället dårå. Hans bäst före datum gick ut alldeles för längesen. Det är bara att kolla på spelet. Han hänger inte ens med i hockeyallsvenskan längre. grymt överskattad. Hur han kommenterar sitt hitills ändå mål denna säsong, på (12!) matcher beskriver ju perfekt att han inte hänger med längre. Hade han tränat under den perioden han inte hade kontrakt med DIF så hade jag kunnat accepterat att han hade fått en plats i laget, men nejnej jag får lönen först, sedan arbetar jag inställningen.
Är du seriös?Backstabtraitor skrev:Konkretisrra gärna, förstår att det är jobbigt att acceptera att en spelare som lirat så länge inte duger. Faktum är ju att vi har 3st defensiva centrar och då är det inte så konstigt att vi bara skapar och skapar utan att göra mål. Fattar inte vad det är som tynger ned vår lönebudget. Halva laget är juniorer, jimmie och otto är säkerligen två spelare som tjänar för mycket utan att prestera. Jimmie bjuder åtminstone lite på sig själv i intervjuer medan otto låter som en elev på en mattelektion under eftermiddagenMäklaren skrev:Sämsta skitsnacket jag någonsin har hört. Bedrövligt.Backstabtraitor skrev:jättebra att vi la pengar på ottsson istället dårå. Hans bäst före datum gick ut alldeles för längesen. Det är bara att kolla på spelet. Han hänger inte ens med i hockeyallsvenskan längre. grymt överskattad. Hur han kommenterar sitt hitills ändå mål denna säsong, på (12!) matcher beskriver ju perfekt att han inte hänger med längre. Hade han tränat under den perioden han inte hade kontrakt med DIF så hade jag kunnat accepterat att han hade fått en plats i laget, men nejnej jag får lönen först, sedan arbetar jag inställningen.
Otto är lagets, och kanske även hela ligans bästa tvåvägscenter. Han gör otroligt många kloka beslut, han är en gigant i BP och han vinner fruktansvärt många viktiga tekningar.
Sen borde du ju inse att människor är olika, vissa trivs framför kameran, andra avskyr det. Han ställer iaf och kommer med (i mina ögon) vettiga svar, inte bara gamla klyschor.
Sen det där med lönebudgeten, faktumet att vi åkte ner i allsvenskan kanske har lite med det hela att göra, hehe.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker att Otto blivit bättre för varje match och är lätt en av våra fem viktigaste spelare och en del av lagets verkliga ryggrad. Skulle inte byta honom mot någon annan i allsvenskan med den rollen. Otto <3
-
Nejnej, han vinner många tekningar ja, men inte de avgörande. Hank sköter BP minst lika bra. Ottosson är inne när vi släpper in finalmålet och både 3-3 och 3-4 mot luleå. Inge kämpaglöd i honom. Jag inser att människor är olika, och därför bör vi anställa utefter människors förmågor. Otto spelar varken bra eller är på något sätt charmig inför kameran.#87 skrev:Är du seriös?Backstabtraitor skrev:Konkretisrra gärna, förstår att det är jobbigt att acceptera att en spelare som lirat så länge inte duger. Faktum är ju att vi har 3st defensiva centrar och då är det inte så konstigt att vi bara skapar och skapar utan att göra mål. Fattar inte vad det är som tynger ned vår lönebudget. Halva laget är juniorer, jimmie och otto är säkerligen två spelare som tjänar för mycket utan att prestera. Jimmie bjuder åtminstone lite på sig själv i intervjuer medan otto låter som en elev på en mattelektion under eftermiddagenMäklaren skrev:Sämsta skitsnacket jag någonsin har hört. Bedrövligt.Backstabtraitor skrev:jättebra att vi la pengar på ottsson istället dårå. Hans bäst före datum gick ut alldeles för längesen. Det är bara att kolla på spelet. Han hänger inte ens med i hockeyallsvenskan längre. grymt överskattad. Hur han kommenterar sitt hitills ändå mål denna säsong, på (12!) matcher beskriver ju perfekt att han inte hänger med längre. Hade han tränat under den perioden han inte hade kontrakt med DIF så hade jag kunnat accepterat att han hade fått en plats i laget, men nejnej jag får lönen först, sedan arbetar jag inställningen.
Otto är lagets, och kanske även hela ligans bästa tvåvägscenter. Han gör otroligt många kloka beslut, han är en gigant i BP och han vinner fruktansvärt många viktiga tekningar.
Sen borde du ju inse att människor är olika, vissa trivs framför kameran, andra avskyr det. Han ställer iaf och kommer med (i mina ögon) vettiga svar, inte bara gamla klyschor.
Sen det där med lönebudgeten, faktumet att vi åkte ner i allsvenskan kanske har lite med det hela att göra, hehe.
Vi hade kunnat få en mycket mycket bättre center för pengarna, alternativt bengan som RW
- Lucky Luke
Jag håller inte alls med dig. Jag tycker han är värd varenda krona av insamlingen. Vadå inte spelar bra? Jag tycker han har varit en av de bästa hittills. Mot Malmö slet han som ett djur. Jag är helt övertygad om att Otto kommer att visa sig vara en av de bästa om inte den bästa värvningen den här säsongen. Det är klart att det hade varit välkommet med Bengan, men nu satte den svenska byråkratin stopp för det. Och vad fan menar du med " eller är på något sätt charmig inför kameran"....hallå han är inte värvad som nån jävla underhållare!! Och vem var det som ställde sig framför kameran när vi rasade ur ES i våras? Inte var det vår sk. kapten, nä han stack till Hiv med svansen mellan benen.Backstabtraitor skrev:Nejnej, han vinner många tekningar ja, men inte de avgörande. Hank sköter BP minst lika bra. Ottosson är inne när vi släpper in finalmålet och både 3-3 och 3-4 mot luleå. Inge kämpaglöd i honom. Jag inser att människor är olika, och därför bör vi anställa utefter människors förmågor. Otto spelar varken bra eller är på något sätt charmig inför kameran.#87 skrev:Är du seriös?Backstabtraitor skrev:Konkretisrra gärna, förstår att det är jobbigt att acceptera att en spelare som lirat så länge inte duger. Faktum är ju att vi har 3st defensiva centrar och då är det inte så konstigt att vi bara skapar och skapar utan att göra mål. Fattar inte vad det är som tynger ned vår lönebudget. Halva laget är juniorer, jimmie och otto är säkerligen två spelare som tjänar för mycket utan att prestera. Jimmie bjuder åtminstone lite på sig själv i intervjuer medan otto låter som en elev på en mattelektion under eftermiddagenMäklaren skrev:Sämsta skitsnacket jag någonsin har hört. Bedrövligt.Backstabtraitor skrev:jättebra att vi la pengar på ottsson istället dårå. Hans bäst före datum gick ut alldeles för längesen. Det är bara att kolla på spelet. Han hänger inte ens med i hockeyallsvenskan längre. grymt överskattad. Hur han kommenterar sitt hitills ändå mål denna säsong, på (12!) matcher beskriver ju perfekt att han inte hänger med längre. Hade han tränat under den perioden han inte hade kontrakt med DIF så hade jag kunnat accepterat att han hade fått en plats i laget, men nejnej jag får lönen först, sedan arbetar jag inställningen.
Vi hade kunnat få en mycket mycket bättre center för pengarna, alternativt bengan som RW
Ok vilken hade varit ett bättre alternativ än Otto för de pengar som fanns tillgängliga? Det är ju faktiskt lite mindre pengar att shoppa för AS än i ES.
- minalman
Otto är så pass mycket Djurgårdare och hockeyspelare att han själv kommer förstå och kliva tillbaka när han står i vägen för något bättre alternativ. Just nu behövs hans rutin mer än någonsin. Hoppas det dröjer innan han lägger av!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lucky Luke
Kloka ord!! +1minalman skrev:Otto är så pass mycket Djurgårdare och hockeyspelare att han själv kommer förstå och kliva tillbaka när han står i vägen för något bättre alternativ. Just nu behövs hans rutin mer än någonsin. Hoppas det dröjer innan han lägger av!
Vilka andra centrar var ens aktuella för oss då? Som jag förstått det så var inte DIF ute efter några fler spelare när det väl var klart med Otto.Backstabtraitor skrev: Nejnej, han vinner många tekningar ja, men inte de avgörande. Hank sköter BP minst lika bra. Ottosson är inne när vi släpper in finalmålet och både 3-3 och 3-4 mot luleå. Inge kämpaglöd i honom. Jag inser att människor är olika, och därför bör vi anställa utefter människors förmågor. Otto spelar varken bra eller är på något sätt charmig inför kameran.
För att få med Hörnqvist hade det krävts en extern sponsor som gick in med rätt saftiga pengar tror jag, Otto's varande eller inte varande i laget är helt oväsentlig i den frågan.
Alltid Oavsett.