Hur fan kunde ajk ta in perra? Maken till sorglig person har jag aldrig sett. Han har ju gett upp efter sex omgångar. Han gjorde ju inte direkt något stabilt intryck förra säsongen.
Stor humor när en gnagare förklarar läget på gnagarforum.
Namn: Mardan
Sänt: 2012-09-28 13:22:00
Att vi har lite folk på hockeyn i september skulle faktiskt kunna ses som ett hälsotecken. Vi är känslosamma AIK. Vi är äkta till skillnad från Leksand Stars eller HV Bulls. Jag och mina polare går inte på hockey för underhållningen i pausen, popcorn eller tjockkorvar. Vi drivs av nerven att matchen betyder något. Om vi vinner är vi kungar, om vi torskar är vi skit. Höga berg och djupa dalar. Jag tror att detta personifierar rätt många AIK:are. Det är inget vi ska skämmas för utan snarare något att vara stolta över – nerven stärker passionen till klubben. När hälften av seriens 55 omgångar är spelade kommer suget. Transportsträckan dit är en lång jävla gäspning. Detta syns i hur spelarna agerar på isen. Förr, när det var betydligt färre omgångar, kunde det spelas ’slutspelshockey’ redan i de första omgångarna. Grundserien (och slutspelsomgångarnas första 3-4 matcher) dödades av förbundet när de började snegla mot NHL. Fler matcher och mer pengar till klubbarna var ett starkt argument, men på bekostnad av nerv, känslor och intresse. Hatten av till er som är på plats under de första 20 omgångarna. Ni är ett glatt gäng och fortsätt ’jobba jobba jooobba’. Tur att fotbollen sträcker sig ända in i november!
pulverapa skrev:Jag står fast(h) vid mitt tips - aik tar sm-guld.
Knappast i ishockey. Chansen finns kanske i någon annan sport, men det får vi verkligen inte hoppas. mff förnedrar ajk åt oss i sista allsvenska matchen i råttboet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)