Har följt DIF 30 år utan Zabel och 3 månader med och dom 30 åren har sett bättre ut.SirDIFalot skrev:Hur kan man ha åsikter om hur Zabel och Bäcklin sköter sitt jobb när vi har spelat fem matcher och träningarna dessutom är stängda så vi inte ser vad som händer där?BaronVonDif skrev:Tjänar nog mer på att byta ut Zabel eller Bäcklin mot nån mer rutinerad under träningarna, måste ha nån där som får fart på "gubbarna" i laget, Säcken kanske? Är inte själv direkt för tränarbyte under säsongen men om det ska ske så hellre tidigt i säsongen än sent.pulverapa skrev:Har vi mindre än 13p den 6 oktober måste Challe bort, tyvärr.
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,ke
Okej, då förmodar jag att detsamma gäller vårt dussintal nya spelare? Bort!BaronVonDif skrev:Har följt DIF 30 år utan Zabel och 3 månader med och dom 30 åren har sett bättre ut.SirDIFalot skrev:Hur kan man ha åsikter om hur Zabel och Bäcklin sköter sitt jobb när vi har spelat fem matcher och träningarna dessutom är stängda så vi inte ser vad som händer där?BaronVonDif skrev:Tjänar nog mer på att byta ut Zabel eller Bäcklin mot nån mer rutinerad under träningarna, måste ha nån där som får fart på "gubbarna" i laget, Säcken kanske? Är inte själv direkt för tränarbyte under säsongen men om det ska ske så hellre tidigt i säsongen än sent.pulverapa skrev:Har vi mindre än 13p den 6 oktober måste Challe bort, tyvärr.
Expert.
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,ke
Vad som kan göras är detta ifall det skulle bli aktuellt.BaronVonDif skrev:Har följt DIF 30 år utan Zabel och 3 månader medSirDIFalot skrev:Hur kan man ha åsikter om hur Zabel och Bäcklin sköter sitt jobb när vi har spelat fem matcher och träningarna dessutom är stängda så vi inte ser vad som händer där?BaronVonDif skrev:Tjänar nog mer på att byta ut Zabel eller Bäcklin mot nån mer rutinerad under träningarna, måste ha nån där som får fart på "gubbarna" i laget, Säcken kanske? Är inte själv direkt för tränarbyte under säsongen men om det ska ske så hellre tidigt i säsongen än sent.pulverapa skrev:Har vi mindre än 13p den 6 oktober måste Challe bort, tyvärr.
och dom 30 åren har sett bättre ut.
Hans Särkijärvi tar över som huvudtränare med Bäcklin som assisterande tränare. Tony Zabel tar över j20 och Challe arbetar heltid som sportchef.
-
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Att redan börja byta ut coacher etc kommer bara få en negativ effekt. Det kommer bara visa spelarna att folk börjar stressa upp sig i ledningen och sådant kommer smitta av sig på spelarna. Ligger vi på samma placering om 10-12 matcher då kan vi börja prata om det igen
- BaronVonDif
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppe
Har absolut inget emot våra spelare, tycker Challe har gjort ett riktigt bra jobb med dom resurser han haft, sen att vissa av dessa välbetalda herrar stundvis spelar som ett gäng juniorer kan man ju se som motivationsbrist,inkompetens osv eller kan det vara pga att dom tränas av juniortränare? Nu är ju knappast ett tränarbyte ens under diskussion i ledningen och vi kommer nog se ett revanchsuget och taggat lag nästa match men jag tror att en juniortränare i kombination med en tränare med flera års erfarenhet som ES-tränare typ Säcken skulle lyfta och förbättra laget mer än två juniortränare som kastats rakt in i hetluften.SirDIFalot skrev:Okej, då förmodar jag att detsamma gäller vårt dussintal nya spelare? Bort!BaronVonDif skrev:Har följt DIF 30 år utan Zabel och 3 månader med och dom 30 åren har sett bättre ut.SirDIFalot skrev:Hur kan man ha åsikter om hur Zabel och Bäcklin sköter sitt jobb när vi har spelat fem matcher och träningarna dessutom är stängda så vi inte ser vad som händer där?BaronVonDif skrev:Tjänar nog mer på att byta ut Zabel eller Bäcklin mot nån mer rutinerad under träningarna, måste ha nån där som får fart på "gubbarna" i laget, Säcken kanske? Är inte själv direkt för tränarbyte under säsongen men om det ska ske så hellre tidigt i säsongen än sent.pulverapa skrev:Har vi mindre än 13p den 6 oktober måste Challe bort, tyvärr.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
Ok att man tappar lite poäng i allsvenskan! Men vi kan inte ha 7 poäng efter 5 omgångar när vi egentligen inte haft nån jättesvår match. Troja borta är väl den svåraste hittils och ssk helt ur form där vi med nöd och näppe klarade 3p. Nu kommer de riktigt tuffa matcherna. Med en normal start skulle vi ha råd att förlora mot malmö eller leksand borta men nu är varenda jävla match en måstevinna match! Hur ska alla veka psyken klara det? 10 p minimum är ett måste nästa fem matcher och det är fan inga dussinmatcher direkt. malmö,leksand och västerås borta och örebro hemma!
Annars räknar jag bort denna säsong!
Annars räknar jag bort denna säsong!
- zetterberg_88
Eller så gör vi som rögle gjorde. Kom 7a var uträknade men vilka gick upp till finrummet?
Man kan inte räkna ut ett lag efter 5-10 matcher det är way to early. Men vi måste börja vinna matcher med ett bra spel det är ett måste.
Man kan inte räkna ut ett lag efter 5-10 matcher det är way to early. Men vi måste börja vinna matcher med ett bra spel det är ett måste.
Om vilket nu måste vara ca 10% att vi går till kvalserien hur fan ska de här veka huvuden kunna spela mot aih i en fullsatt glob?
- zetterberg_88
Självförtroende är en färskvara såsom så mycket annat i ishockey. Vinner man ett par matcher på rad har man bra go i gruppen torskar man några matcher på rad då är det svacka.
Däremot efter fem matcher spelade 2 vinster, 1 oavgjord och 2 förluster. Har vi inte glänst för fem öre förhoppningsvis börjar spelet sitta snart och vid omgång 10 ser det annorlunda ut annars kan vi börja oroa oss på riktigt.
Det viktigaste är att vi krigar för varandra och inte spelar som vi gör nu, det verkar som det är en börda för spelarna att hålla i pucken man bara slänger den vidare så någon annan ska sköta jobbet.
En sak kan vi i alla fall vara säkra på det kan inte bli mycket sämre.
Däremot efter fem matcher spelade 2 vinster, 1 oavgjord och 2 förluster. Har vi inte glänst för fem öre förhoppningsvis börjar spelet sitta snart och vid omgång 10 ser det annorlunda ut annars kan vi börja oroa oss på riktigt.
Det viktigaste är att vi krigar för varandra och inte spelar som vi gör nu, det verkar som det är en börda för spelarna att hålla i pucken man bara slänger den vidare så någon annan ska sköta jobbet.
En sak kan vi i alla fall vara säkra på det kan inte bli mycket sämre.
Även fast vi kommer sjua kommer vi ha en sjuk press på oss! Malmö hade ju sinnessjuk mycket press på sig att klara kvalserien i playoffet. Gångra det med hundra så får du den pressen våra killar kommer ha! De ska klara det som proffs men tvivlar starkt på att de kommer göra det!zetterberg_88 skrev:Eller så gör vi som rögle gjorde. Kom 7a var uträknade men vilka gick upp till finrummet?
Vi är DIF vi ska ha press på oss och vi ska klara det!!!
- zetterberg_88
Jag tog upp det där med sjua just för att påpeka att man måste inte komma topp tre för att ha en chans. Men det bästa vore självklart att vi börjar lira hockey och hamnar topp tre.
Japp vi kommer klara det. Efter matchen igår finns det bara ett håll att gå.
Japp vi kommer klara det. Efter matchen igår finns det bara ett håll att gå.
Säckens hockey kanske inte är den roligaste, men han hade huvud nog att få ut maximalt av sina trupper och är det inte det vi behöver just nu?
Är det någon som är av uppfattningen att vi får ut max av vår trupp just nu?
Jag vill se ett lugnt och säkert att agerande i egen zon först och främst och det tror jag att Säcken kan ordna även om materialet han har att arbeta med inte är det bästa. Även om det innebär ett väldigt enkelt och i många fall lite tråkigt spel ser jag det som nödvändigt för du kan plocka poäng och segrar på en bra defensiv även om offensiven klickar.
Challe som sportchef, varför inte?
Jag vill se ett lugnt och säkert att agerande i egen zon först och främst och det tror jag att Säcken kan ordna även om materialet han har att arbeta med inte är det bästa. Även om det innebär ett väldigt enkelt och i många fall lite tråkigt spel ser jag det som nödvändigt för du kan plocka poäng och segrar på en bra defensiv även om offensiven klickar.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Om Challe blir bortplockad som coach så lämnar han nog helt. Det är ju trots allt head coach han är. Sportchefsjobbet är ju mest en grej "på köpet" just nu.Kall-El skrev:Säckens hockey kanske inte är den roligaste, men han hade huvud nog att få ut maximalt av sina trupper och är det inte det vi behöver just nu?
Jag tror Challe har lättare att få ut max av den här truppen än Säcken. Just för att det är Challe som värvat varenda en av dessa spelare. Han har ju handplockat dom.
Oavsett känns det superlöjligt att vi ens diskuterar en förändring på tränarsidan efter fem omgångar när det är typ 47 matcher kvar.
Expert.
Såklart vi ska plocka bort Challe redan nu, låter som en extremt bra idè jag menar, om man inte har kaos så kan man ju skapa det själv.
Spelet har onekligen inte satt sig ännu, så det spelar nog ingen roll hur man sätter femmorna, men jag tror något sådant här skulle bli bra:
Linkan - Otto eller Honken - Johner
Kommentar: Linkan är såklart den spelaren som vi måste bygga offensiven kring. Tittar vi i backspegeln så kan vi konstatera att han trivs med spelare med bra skott. Känns som Johner behöver flytta till forwardposition. Otto eller Honken perfekta som kloka centrar
Ölvestad - Fimpen - Hank eller Blomstrand
Kommentar. Jag tycker Fimpen gör sig mycket bättre som center (även för laget) och på det sättet ersätter Johner. Den här femman passar bra.
Sörensen - Otto eller Honken - Åberg
Kommentar: Har en känsla av att Sörensen har god speluppfattning och skulle därför passa bra ihop med Åberg som förhoppningsvis kan visa lite bättre attityd framöver och hänga någon balja i bland.
Ljungh - Tim - Hank eller Blomstrand
Kommentar: En femma med normalt sett fart under rören, dock lite lättviktig. Valde mellan Ljungh eller Wennberg, egentligen gillar jag Wennberg bättre men valde Ljungh för han gör sig bättre i den här femman.
Wennberg
Linkan - Otto eller Honken - Johner
Kommentar: Linkan är såklart den spelaren som vi måste bygga offensiven kring. Tittar vi i backspegeln så kan vi konstatera att han trivs med spelare med bra skott. Känns som Johner behöver flytta till forwardposition. Otto eller Honken perfekta som kloka centrar
Ölvestad - Fimpen - Hank eller Blomstrand
Kommentar. Jag tycker Fimpen gör sig mycket bättre som center (även för laget) och på det sättet ersätter Johner. Den här femman passar bra.
Sörensen - Otto eller Honken - Åberg
Kommentar: Har en känsla av att Sörensen har god speluppfattning och skulle därför passa bra ihop med Åberg som förhoppningsvis kan visa lite bättre attityd framöver och hänga någon balja i bland.
Ljungh - Tim - Hank eller Blomstrand
Kommentar: En femma med normalt sett fart under rören, dock lite lättviktig. Valde mellan Ljungh eller Wennberg, egentligen gillar jag Wennberg bättre men valde Ljungh för han gör sig bättre i den här femman.
Wennberg