Allsvenskan 2012/13
Re: Allsvenskan 2012/13
Det talas en del om att aldrig vara nöjd, och att ha rätt att ställa krav på laget.
Krav i all ära, men vi får också se dem utifrån de förväntningar som vi har själva på laget.
Givet är att den erfarenhet och kompetens som vårt lag besitter, så skall vi kunna prestera bättre än vi gjort. Dock tror jag faktiskt att både vi själva och laget kanske underskattat motståndet en smula.
Om laget underskattar motståndet, så kommer vi åka på smällar eftersom man börjar spela utifrån Eftersom vi som fans underskattar motståndet, så ställer vi kraven kanske ibland lite orimligt högt utifrån den situation vi är i vilket leder till ett missnöje som kanske inte alltid är helt befogat?
HA är inte ES, men kvalitén på lagen i HA är bättre än många av oss kanske förväntat oss, och jag tror även laget själva kanske inte riktigt varit helt beredda på hur HA skulle bli, därav att det ser ut som det gör. Åker man ut till en match med övertygelsen att matchen kommer bli en "walk in the park" och sedan får det motsatta, så hamnar man i trångmål. Tror inte detta helt har fastnat hos alla spelare ännu. Att Dustin Johner lyckats producera det han gjort hitills på de matcherna vi spelat, tror jag är ett typexempel på erfarenheten av HA. Han vet vilken kvalité som finns i HA, och jobbar därför därefter, något som de andra spelarna kanske borde börja ta efter.
Krav i all ära, men vi får också se dem utifrån de förväntningar som vi har själva på laget.
Givet är att den erfarenhet och kompetens som vårt lag besitter, så skall vi kunna prestera bättre än vi gjort. Dock tror jag faktiskt att både vi själva och laget kanske underskattat motståndet en smula.
Om laget underskattar motståndet, så kommer vi åka på smällar eftersom man börjar spela utifrån Eftersom vi som fans underskattar motståndet, så ställer vi kraven kanske ibland lite orimligt högt utifrån den situation vi är i vilket leder till ett missnöje som kanske inte alltid är helt befogat?
HA är inte ES, men kvalitén på lagen i HA är bättre än många av oss kanske förväntat oss, och jag tror även laget själva kanske inte riktigt varit helt beredda på hur HA skulle bli, därav att det ser ut som det gör. Åker man ut till en match med övertygelsen att matchen kommer bli en "walk in the park" och sedan får det motsatta, så hamnar man i trångmål. Tror inte detta helt har fastnat hos alla spelare ännu. Att Dustin Johner lyckats producera det han gjort hitills på de matcherna vi spelat, tror jag är ett typexempel på erfarenheten av HA. Han vet vilken kvalité som finns i HA, och jobbar därför därefter, något som de andra spelarna kanske borde börja ta efter.
Alltid Oavsett.
Jag förstår inte det här snacket om att vi måste anpassa oss till spelet i HA. Om vi spelar vårt spel som vi ska, ska det väl inte spela någon roll vilken serie vi lirar i? Låt motståndarna anpassa sig istället.
Tycker däremot vi saknar någon form av en spelidé (speciellt i powerplay). för just nu verkar det bara vara åk över röd, dumpa och jaga. Passningar verkar inte existera, och försvarsspelet är otroligt passivt.
kan det vara otydliga direktiv ifrån ledarsidan ? jag menar hur många utvisningar på för många spelare på isen har vi fått hittills, 5?
Tycker däremot vi saknar någon form av en spelidé (speciellt i powerplay). för just nu verkar det bara vara åk över röd, dumpa och jaga. Passningar verkar inte existera, och försvarsspelet är otroligt passivt.
kan det vara otydliga direktiv ifrån ledarsidan ? jag menar hur många utvisningar på för många spelare på isen har vi fått hittills, 5?
Skönt med ett klassiskt "Det ser bra ut på träningarna" från Bäcklin. Då vet man att det kommer gå åt helvete.
Känns som att jag körde in ovanstående i fel tråd.
Oskarshamn kör för övrigt över Västerås. 7-2 just nu.
Känns som att jag körde in ovanstående i fel tråd.
Oskarshamn kör för övrigt över Västerås. 7-2 just nu.
Född till sportchef.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Allsvenskan 2012/13
Från och med mitten av november lossnar det och sedan snittar vi 2,5 poäng per match. Jag är inte ett dugg orolig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Efter kvällens resultat finns det ju en fin chans att ta ett rejält kliv uppåt i tabellen imorgon.
- minalman
Allsvenskan 2012/13
Mora - Karlskoga 0-2. Vad hände med Anze-effekten?
Karlskoga - Västerås 7-3. Vad hände med Berglund-effekten?
En NHL-förstärkning lyfter inget lag.
- Jim Morrison
Så du menar att ett lag hade behövt vara obesegrade resten av serien för att dom ska ha fått "ett lyft" från en NHL-förstärkning?minalman skrev:Mora - Karlskoga 0-2. Vad hände med Anze-effekten?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- minalman
Allsvenskan 2012/13
Om man tror allt man läser om dessa fantastiska förstärkningar,Jim Morrison skrev:Så du menar att ett lag hade behövt vara obesegrade resten av serien för att dom ska ha fått "ett lyft" från en NHL-förstärkning?minalman skrev:Mora - Karlskoga 0-2. Vad hände med Anze-effekten?
- Ja!
Sv: Allsvenskan 2012/13
Kolla mer på resultaten och inse att alla slår alla. Vi kommer inte gå obesegrade som vissa verkar vilja. Troligen mer jämn än elitserien förra säsongen.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
En spelare som ligger på 1.67 PPG kan väl anses lyfta laget?
Med tanke på hur vår backbesättning ser ut för stunden, så är jag inte direkt lugn alls inför matchen i morgon. Om inte vi lyckas pressa ner malmö i deras zon typ hela matchen kommer vi få det tungt utav bara fanders i morgon.Rudi skrev:Efter kvällens resultat finns det ju en fin chans att ta ett rejält kliv uppåt i tabellen imorgon.
Alltid Oavsett.
Inte heller lugn inför ikväll. Tycker säsongen hittills visat att alla
kan slå alla. Sen ska ju DIF inte vara som bäst nu heller, men
visst hade man hoppats på bättre än så här. Tycker
man iaf visat att man har en hög högstanivå och en målvakt som
håller måttet, problemen har ju varit (återigen) ojämnhet
och ineffektivitet. Ropar inte kris än men runt omgång 10 måste
en annan stabilitet ha infunnit sig. Tror definitivt på
positiv proffseffekt. Är dock rädd att fler torskar skall
skapa en sån panik som ifjol och det är fan det värsta som kan hända.
kan slå alla. Sen ska ju DIF inte vara som bäst nu heller, men
visst hade man hoppats på bättre än så här. Tycker
man iaf visat att man har en hög högstanivå och en målvakt som
håller måttet, problemen har ju varit (återigen) ojämnhet
och ineffektivitet. Ropar inte kris än men runt omgång 10 måste
en annan stabilitet ha infunnit sig. Tror definitivt på
positiv proffseffekt. Är dock rädd att fler torskar skall
skapa en sån panik som ifjol och det är fan det värsta som kan hända.
-
Förstår inte varför folk är så speciellt oroliga över backsidan inför kvällens match. Erik är ju ändå sämst i laget om man får tro merparten av forummedlemmarna och Arnesson har inlett allt annat än bra. Douglas har inte ens börjat spela matcher och Nisse har varit skadad länge. Det är alltså inget nytt under solen där.
Samtidigt är Timmy, Elias, Kim, Philip, Falken och Lidström klara för spel. Så slappna av nu, grabbar.
Samtidigt är Timmy, Elias, Kim, Philip, Falken och Lidström klara för spel. Så slappna av nu, grabbar.
Jag har iofs aldrig sagt att någon av spelarna är direkt sämstMetal Machine skrev:Förstår inte varför folk är så speciellt oroliga över backsidan inför kvällens match. Erik är ju ändå sämst i laget om man får tro merparten av forummedlemmarna och Arnesson har inlett allt annat än bra. Douglas har inte ens börjat spela matcher och Nisse har varit skadad länge. Det är alltså inget nytt under solen där.

Försöker låta bli att klanka ner på spelare på en personlig nivå så gott det går på forumet.
Anledningen till att jag är orolig är för att backarna definitivt inte fått spelet att stämma alls, vilket är ett kollektivt fel tycker jag snarare än individuellt. Även dåliga backar kan spela hyfsat om allting stämmer rent lagmässigt. (Med detta menar jag inte att våra backar är dåliga nödvändigtvis, utan menar bara rent generellt.)
Den offensiva delen och defensiva delen av laget måste få samarbetet att stämma också, något jag inte tycker direkt funkat helt klockrent mellan lagdelarna. Märktes senaste hemmamatchen om något, då backarna hade svårt att hitta forwards att dra iväg pucken till och därför i vissa moment blev stående med burskydd och dylikt.
Enligt Challe så ingår ju inte burskydd i vår gameplan, men om inte den offensiva delen av laget följer gameplan helt, så blir det ju svårt för den defensiva delen att göra det.
Alltid Oavsett.
Många säger att det är början på säsongen och det spelar mindre roll om vi är dåliga nu, det viktigaste är att vi "toppar" till en ev. kvalserie. Men å andra sidan så är varje poäng oerhört viktig, kom ihåg förra säsongen, en poäng var allt som förändrade hela DIF. Vi måste ta mer poäng och alltid se till att vara på "säker" mark. Framförallt får vi inte tappa poäng på hemmaplan.