Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Välkommen Challe Berglund

Inlägg av BaronVonDif »

Kan ju vara exakt den start på säsongen DIF behöver så att dom tar sig själva i kragen, att stämningen är dålig i motgång är väl knappast nån högoddsare och man får hoppas att det beror på motgången, tycker dock laget saknar spelglädje och ser oinspirerat ut, tränarna till övriga lag verkar säga "åk ut och ha kul på isen" och det verkar dom ha också, DIF åker ut som ett gäng robotar på autopilot och är så fast i spelsystemet att dom inte kan tänka alls utanför boxen när systemet är sönderläst av motståndet.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Metal Machine

Re: Välkommen Challe Berglund

Inlägg av Metal Machine »

SirDIFalot skrev:
Metal Machine skrev:Det kan mycket väl hända att det är dålig stämning i laget. Konstigt - man har förlorat två matcher på raken och ligger i mitten av tabellen. Inledningen på säsongen har varit allt annat än lyckad. Tro f-n att det blir dålig stämning i truppen när det går dåligt.
Frågan är om man vill ha dålig eller bra stämning i truppen när det går dåligt? Det verkar det råda många skilda meningar om.
Som sagt, det är ganska naturligt att det blir dålig stämning när det går dåligt, vare sig vi vill det eller inte. Det tyder på att det finns en vinnarmentalitet i laget, vilket är bra. Viljan är det inga fel på. Det gäller bara att hitta de rätta vägarna för att vinna. Framgång föder framgång (och vice versa).
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Välkommen Challe Berglund

Inlägg av minalman »

BaronVonDif skrev:Kan ju vara exakt den start på säsongen DIF behöver så att dom tar sig själva i kragen, att stämningen är dålig i motgång är väl knappast nån högoddsare och man får hoppas att det beror på motgången, tycker dock laget saknar spelglädje och ser oinspirerat ut, tränarna till övriga lag verkar säga "åk ut och ha kul på isen" och det verkar dom ha också, DIF åker ut som ett gäng robotar på autopilot och är så fast i spelsystemet att dom inte kan tänka alls utanför boxen när systemet är sönderläst av motståndet.
Precis vad jag också sett! De verkar nervösa och lutar sig mot en spelidé som är lätt att sabotera. Jag tror de behöver släppa alla tränarförmaningar och köra hockey på instinkt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Donkels

Inlägg av Donkels »

Dra Challe Berglund
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Donkels skrev:Dra Challe Berglund
Du får börja bidra med inlägg som faktiskt innehåller mer än detta om du ska vara kvar här.
Expert.
Zioun

Inlägg av Zioun »

Jag tror och hoppas att han kommer bli en ganska duktig tränare, men jag tror inte han har det som krävs att träna en klubb som Djurgården redan idag. Egentligen skulle jag vilja att han fick en äldre coach vid sin sida som hjälper honom och coacher honom ett tag. Kanske kan vi övertala Tortorella att komma hit och coacha Challe en månad :D
Man lever bara en gång...
Donkels

Inlägg av Donkels »

SirDIFalot skrev:
Du får börja bidra med inlägg som faktiskt innehåller mer än detta om du ska vara kvar här.
Och min åsikt är att Challe är en värdelös matchcoach
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Donkels skrev:
SirDIFalot skrev:
Jag har inga problem med åsikten.
Expert.
Donkels

Inlägg av Donkels »

SirDIFalot skrev:
Donkels skrev:
SirDIFalot skrev:
Tack!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Donkels skrev:
SirDIFalot skrev:
Donkels skrev:
SirDIFalot skrev:
Tack!
Utveckla?
DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Donkels skrev:
SirDIFalot skrev:
Donkels skrev:
SirDIFalot skrev:
Tack!
Du får ju tycka vad du vill så länge du är kapabel nog att debattera för din åsikt och inte bara skriver "Avgå Charles" efter en förlust och tror att det är okej.
Expert.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Du får ju tycka vad du vill så länge du är kapabel nog att debattera för din åsikt och inte bara skriver "Avgå Charles" efter en förlust och tror att det är okej.[/quote]
Utveckla, utveckla det är bara en känsla jag har att Challe inte har en röd tråd i det han gör. Han var en vinnarskalle på isen men han saknar den kyla som behövs för att vara en ledare av rang utanför isen och online är han direkt kass men det delar han iofs. med dom flesta Svenska tränare då dynamiskt tänkande inte verkar ingå i Svenska Hockeyförbundets tränarutbildningar. Räcker det så eller?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Donkels skrev: Utveckla, utveckla det är bara en känsla jag har att Challe inte har en röd tråd i det han gör. Han var en vinnarskalle på isen men han saknar den kyla som behövs för att vara en ledare av rang utanför isen och online är han direkt kass men det delar han iofs. med dom flesta Svenska tränare då dynamiskt tänkande inte verkar ingå i Svenska Hockeyförbundets tränarutbildningar. Räcker det så eller?
Vad avses med online?

Förklara gärna också vad du menar med "dynamiskt tänkande", och hur det skiljer sig från statiskt tänkande.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
wolsey100

Inlägg av wolsey100 »

Tycker time-outen kom lite sent. Man ju mest stressad som spelare när det är 10 min kvar för att jaga ikapp ett 0-2 underläge. Kommer ihåg när jag spelade, man kollade mest på klockan.

När han körde Ottosson som back med forwards började det hända lite mer, mer offensivt och vi var inte långt ifrån att göra mål, men det var lite försent i det läget tror jag.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Jepp det har inte blivit som vi ville, är allmäna idrotts klubbens horungar här och gnäller?

Om inte håll käften för fan. Låt grabbarna spela ihop sig, det gör man inte efter 7 matcher.
Skriv svar