DIF_Soldier skrev:David är väl för övrigt gnagare egentligen?
Kan någon med insyn beräkna risken att han återfinns i AIK framöver?
AIK har väl en miljard backar under kontrakt. Vart Davids lojaliteter egentligen ligger har jag ingen aning om...
tror den ligger närmare djurgården än AIK iaf
Jag garanterar att han INTE kommer att spela för AIK.
Om katastrofen ändå skulle inträffa så lovar jag att lägga ut mit telefonnummer så är ni välkommna att terrorisera mig dygnet runt
PS För övrigt med 5 säsonger i DIF så är han i mina ögon mer Djurgårdare än t.e.x vår nuvarande lagkapten.
Känns lite otäckt att Asplöven som hade nån månad på sig att bygga lag med en fjärdedel av budgeten ligger före Djurgården efter 5 omgångar. Måste säga att det trodde jag aldrig
ken1968 skrev:Känns lite otäckt att Asplöven som hade nån månad på sig att bygga lag med en fjärdedel av budgeten ligger före Djurgården efter 5 omgångar. Måste säga att det trodde jag aldrig
Dom är kraftiga underdogs och har ingen som helst press på sig.
Den tabellen lär ändras hundra gånger nu i början.
I slutet lär nog de förhandstippade ligga i toppen ändå, kanske ngn skräll men inte mer än så.
Det som är mer skrämmande är att det verkar som DIF inte betalar Murray och Hörnqvist med en extern finansiär utan litar ENBART på att de kommer dra mer folk på matcher och på det sättet få in pengar. Ja de lär nog dra mer folk i början. Men fortsätter spelet så här och förlusterna radas upp så lär nog folk skita i vem som spelar för DIF och till slut kommer vi tappa publik.
Tänk om DIF missar att gå upp eller missar kval och dessutom stora skulder efter NHL spelare på besök. Borde inte ledningen har lärt sig ngt sen förra gången de va här och gästspelade??
Bigge skrev:Den tabellen lär ändras hundra gånger nu i början.
I slutet lär nog de förhandstippade ligga i toppen ändå, kanske ngn skräll men inte mer än så.
Det som är mer skrämmande är att det verkar som DIF inte betalar Murray och Hörnqvist med en extern finansiär utan litar ENBART på att de kommer dra mer folk på matcher och på det sättet få in pengar. Ja de lär nog dra mer folk i början. Men fortsätter spelet så här och förlusterna radas upp så lär nog folk skita i vem som spelar för DIF och till slut kommer vi tappa publik.
Tänk om DIF missar att gå upp eller missar kval och dessutom stora skulder efter NHL spelare på besök. Borde inte ledningen har lärt sig ngt sen förra gången de va här och gästspelade??
Det har jag också tänkt på.. Vad händer om det inte går som man har tänkt sig med publik med NHL spelarna?
Om det är så att dom endast litar på att det ska komma mer folk på matcherna är det helt sjukt hur man kan riskera en hel förening på två NHL proffs. Det finns nog finansiering för dessa två annars hade dom aldrig varit här.
zetterberg_88 skrev:Om det är så att dom endast litar på att det ska komma mer folk på matcherna är det helt sjukt hur man kan riskera en hel förening på två NHL proffs. Det finns nog finansiering för dessa två annars hade dom aldrig varit här.
Hade det funnits en extern finansiär så tror jag dom hade gått ut med det. För den personen eller företaget skulle ju vilja ha den reklamen isåfall.
Android skriver ju några inlägg upp att han är registrerad och klar så då verkar allt vara upplagt för Murray på isen imorgon!
Det är en glad nyhet! Men återstår att se om han känner sig tillräckligt fräsch och om Challe ens tar ut honom. Men det måste han göra i så fall, allt annat vore tjänstefel!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Det hade varit konstigt om Dogge är klar och inte får spela imorgon, vare sig han är redo eller inte. Fick vi inte två hjärnskakningar på två av våra backar förra matchen? Eller är dem spelklara ändå?
In med Dogge! Som ovanstående skribent skriver är allt annat än att Dogge lirar tjänstefel!