Malmö - Djurgårdens IF 28/9 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Malmö - Djurgårdens IF 28/9 2012

Inlägg av Jepe »

Iom att vi fick med oss TVÅ hjärnskakningar på backar igår så tror jag att Murray är med på isen på fredag. Oavsett om han känner sig redo eller inte...
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Challen

Re: Malmö - Djurgårdens IF 28/9 2012

Inlägg av Challen »

Alltså jag känner ju lite såhär, när vi mötte Mora så blev ju hela DIF livrädda för att A. Kopitar skulle vara på samma is som dom och enligt liverapporteringen (såg ej matchen) - så såg vi livrädda ut och lät honom göra lite som han ville.

Jag hoppades på att våra motståndare skulle få lite samma känsla när de ser Murray på isen men sen så tänkte jag till och kom fram till att förmodligen så kommer motståndarna bli ännu mer taggade över att de kan få spöa DIF med NHL-spelare.

Så jag tror nog inte Dogge kommer lyckas särskilt bra med att sätta skräck i någon om inte resten av backarna helt plötsligt ska släppa finliret och börja smälla på och göra skitgörat som måste göras.

Om Dogge kunde hota med stryk i omklädningsrummet på de spelare som inte levererar så kanske våra spelare skulle börja offra sig för skölden.

Förövrigt så tror jag på 3-1 sista i tom kasse Malmö vinst.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Hur många "för många man på plan"-utvisningar blir det på fredag? 3? 4?

Skärpning nu Djurgårn. Murray kommer styra upp. Vi vinner med 4-2. Holm gör hattrick, samtliga assisterade av en stekhet Lennhammer.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Jag tror på ett kanon taggat djurgården som vinner med 3-2.

Så klart dom kommer ha respekt för Murray, alla HA lag har redan respekt för DIF.
Det gäller bara att Murray visar tidigt i matchen vem han är och delar ut lite proppar.
Det ska kännas att möta djurgården inte sant?
mb81

Inlägg av mb81 »

zetterberg_88 skrev:Jag tror på ett kanon taggat djurgården som vinner med 3-2.

Så klart dom kommer ha respekt för Murray, alla HA lag har redan respekt för DIF.
Det gäller bara att Murray visar tidigt i matchen vem han är och delar ut lite proppar.
Det ska kännas att möta djurgården inte sant?
Den respekten verkar innebära att alla andra lag kämpar som svin och inte kollar storögt på vad det står på klubbskölden! Ingen fördel direkt!
Murray är givetvis en utmärkt förstärkning men det är ingen spelare som kommer förändra ett helt lag till att helt plötsligt bli ett topplag! Där skulle Landeskog vara mer välkommen! Det är en spelare jag tror skulle kunna få upp oss i toppen!
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Jag tror Murray kan tillföra en viss förändring vi saknar ju inte direkt spelarkompetens i sig. Utan mer en förebild att följa eller ny energi. Någon måste visa vägen. Jag tror Murray kan få igång backarna som har sjabblat sig ganska mycket i inledning, förhoppningsvis blir det lite mer lugna i spelarna.

Både Bengan och Gabbe vore otroligt skönt att få till Djurgården. Dock är det aldrig bra att ta in för många för om det skulle bli aktuellt för dem att dra tillbaka till NHL hur kommer det funka då?

Problemet är väl att dom kommer till matchen med respekt men Djurgården lyckas inte bevara den då dom spelar som ett gäng 12 åringar än så länge. Får dom igång spelet och får tryck då kommer det bli tungt för HA lagen.

Men denna serie är som sagt ingen dans på rosor utan vi kommer torska mot dessa lag oavsett hur bra vi spelar. Men spelar vi bra vinner vi mer och får bättre självförtroende.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Hur många blir vi nere i Malmö? Någon som vet?
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

sPTNC skrev:Hur många blir vi nere i Malmö? Någon som vet?
Är det jk buss?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Har bara hört att det är JK buss till Västerås.
Donkels

Inlägg av Donkels »

In med Bengan och Murray redan mot Malmö även om dom bara är på säg 50 % av sin nivå så är dom överlägsna resten av våra spelare. Men fegchalle kör väl ytterligare en vända med sina stabila pjäser i försvaret
taddis
Kontakt:

Inlägg av taddis »

I intervjun låter det ju som att det bara handlar om att lösa det ekonomiska. Han har tränat 4 dagar i veckan. In med Bengan på fredag!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Challen skrev:
sPTNC skrev:Hur många blir vi nere i Malmö? Någon som vet?
Är det jk buss?
Nix. Dra ihop en egen minibuss vetja! Det är inte omöjligt att få ihop 9 pers och minst 1 med körkort.
Vi var några som körde till Timrå så i slutet av förra säsongen och hade riktigt trevligt.
DIF!
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

lajjnus skrev:Hur många "för många man på plan"-utvisningar blir det på fredag? 3? 4?

Skärpning nu Djurgårn. Murray kommer styra upp. Vi vinner med 4-2. Holm gör hattrick, samtliga assisterade av en stekhet Lennhammer.
haha
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
DIFiskogen

Inlägg av DIFiskogen »

Ser gärna att Blomstrand är med på fredag, men då på bekostnad av Åberg och inte Tim...
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Malmö - Djurgårdens IF 28/9 2012

Inlägg av pulverapa »

Dustin gör massa mål,
Han hittar alla hål,
Han jagar på sitt eget manér,
Dustin Johnér!

Melodi: Lasse Kronér (på rymmen), inspiration från Holmgren och Ros.
Skriv svar