Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
David1891
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av David1891 »

Jepe skrev:Den stora frågan är egentligen: när kommer Hunden Leif?
Aldrig, för att det finns inte en enda klackturist som kan den ramsan. Kör man igång den lär väl några småglin överrösta en med den som inte hoppar... Personligen älskar jag dock Hunden Leif!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
ozzle

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av ozzle »

Jepe skrev:Den stora frågan är egentligen: när kommer Hunden Leif?
Förhoppningsvis idag! Vår absolut fetaste ramsa! :D
Allsvenskan blir det vi gör den till.
sPTNC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sPTNC »

Hur ser det ut mot Malmö på fredag? Finns det någon uppfattning över hur många vi kommer vara på plats?
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Jag vet inte om jag är efterbliven, men igår när jag pluggade loss med spotify på upptäckte jag vem som gett oss Oh when the saints.

Louis Armstrong - When the saints go marching in

Videon är för övrigt underbar, precis som Louis Armstrong i allmänhet är... Donnan i klänning är så jävla cool. (Kolla dansen vid 2:10)
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

Den jäveln som drar igång "den som inte hoppar" blir lynchad ikväll! STARTA INTE DEN!
Användarvisningsbild
Daniel942

Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Daniel942 »

pulverapa skrev:Den jäveln som drar igång "den som inte hoppar" blir lynchad ikväll! STARTA INTE DEN!
Gör nåt åt saken då. Mycket snack och lite verkstad.
DIF!
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

Daniel942 skrev:
pulverapa skrev:Den jäveln som drar igång "den som inte hoppar" blir lynchad ikväll! STARTA INTE DEN!
Du menar mycket verkstad lite snack? ...
Användarvisningsbild
Salas

Re: Sv: Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Salas »

pulverapa skrev:
Daniel942 skrev:
Du menar mycket verkstad lite snack? ...
Det är ju inget problem att hitta tolvåringarna som startar igång den. Dom står alltid där Fabriken höll till innan. Förra matchen lackade jag ur fullständigt, och fortsätter det idag kommer jag överväga att ställa mig bakom dom framöver och säga till så fort dom öppnar käftarna.
Det bästa vore ju om typ DIF Hockey köpte ut dom från deras säsongskort, jag hade lätt betalat vid en supporterinsamling för det... Hade varit värt varenda jävla öre som man betalat för att bli av med packet.

Men till alla som läser detta, bästa sättet att få tyst på dom är att direkt när dom börjar starta andra snabba och effektiva ramsor. Det funkade senast. Att skrika på dom kanske är bra också, så små som dom är så skulle väl en tvååring kunna skrämma livet ur dom med en napp.

Sen undrar jag faktiskt varför dom inte ger sig. Dom kan ju inte bara ha missat det faktum att dom är hatade av i princip varenda person på Hovet, men ändå fortsätter dom. Vad fan är deras problem?
Användarvisningsbild
android

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av android »

Låter som dessa tolvåringar sjunger mer än stora delar av klacken. Pest eller kolera. Bombom eller Kyle.
Född till sportchef.
FredrikH

Re: Sv: Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av FredrikH »

Salas skrev:Sen undrar jag faktiskt varför dom inte ger sig. Dom kan ju inte bara ha missat det faktum att dom är hatade av i princip varenda person på Hovet, men ändå fortsätter dom. Vad fan är deras problem?
Alla som gång på gång hoppar med är minst lika efterblivna.
Rogga

Inlägg av Rogga »

Ursäkta ett par kanske skitdumma frågor, men förut brukade vi ha en folk som stog på räcket och ledde klacken, (mycket förtjänstfullt tycker jag) vart tog dom vägen? En annan sak jag undrar är, OM vi nu ska dra hatramsor, varför handlar dom alltid om aih och inte om det lag vi faktiskt möter? Det är fullt normalt att hata aih, jag menar, ALLA hatar väl aih? Fan vet varför inte aih:arna hatar aih, men varför drar vi hatramsor om ett lag som inte lirar i samma serie?
Användarvisningsbild
David1891

Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av David1891 »

Rogga skrev:Ursäkta ett par kanske skitdumma frågor, men förut brukade vi ha en folk som stog på räcket och ledde klacken, (mycket förtjänstfullt tycker jag) vart tog dom vägen? En annan sak jag undrar är, OM vi nu ska dra hatramsor, varför handlar dom alltid om aih och inte om det lag vi faktiskt möter? Det är fullt normalt att hata aih, jag menar, ALLA hatar väl aih? Fan vet varför inte aih:arna hatar aih, men varför drar vi hatramsor om ett lag som inte lirar i samma serie?
Vissa av dem som ståd på räcket orkade väl inte längre, dessutom bojkottar UCS och FBR som är en står del av klacken. Och ja du, varför drar vi hatramsor om gnaget? Möjligtvis för att det är vår största rival sedan 1891? Wn klubb många verkligen hatar/ogillar. För inte fan hatar vi Oskarshamn....

Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Rogga

Re: Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Rogga »

David1891 skrev:
Rogga skrev:Ursäkta ett par kanske skitdumma frågor, men förut brukade vi ha en folk som stog på räcket och ledde klacken, (mycket förtjänstfullt tycker jag) vart tog dom vägen? En annan sak jag undrar är, OM vi nu ska dra hatramsor, varför handlar dom alltid om aih och inte om det lag vi faktiskt möter? Det är fullt normalt att hata aih, jag menar, ALLA hatar väl aih? Fan vet varför inte aih:arna hatar aih, men varför drar vi hatramsor om ett lag som inte lirar i samma serie?
Vissa av dem som ståd på räcket orkade väl inte längre, dessutom bojkottar UCS och FBR som är en står del av klacken. Och ja du, varför drar vi hatramsor om gnaget? Möjligtvis för att det är vår största rival sedan 1891? Wn klubb många verkligen hatar/ogillar. För inte fan hatar vi Oskarshamn....

Iofs. Känns lite underligt bara när vi inte ens lirar i samma serie och vi möter något helt annat lag. Missförstå mig rätt, jag hatar också aih, jag undrar bara varför vi skanderar det när vi möter Almtuna/SSK/whatever.. Jag tycker att det är synd att dom som brukade stå på räcket tröttnade, jag tycker att dom gjorde ett kanonjobb... :(
Hockeyhjärta

Inlägg av Hockeyhjärta »

Alltid oavsett?
JÄVLA PACK SOM BUAR UT SPELARNA, SKÄRP ER!!!
Skäms när man står i klacken, bara för att spelarna underpreseterar betyder inte det att vi ska göra det!

JÄVLA MEDGÅNGSSUPPORTRAR!!! :evil:
Staten

Inlägg av Staten »

Är du seriös? Klart som fan man ska få visa sitt missnöje om inte laget presterar. Jag tycker publiken visat om och om igen att man ställer upp alltid - oavsett. Nu är det dags för spelarna att visa det.
Skriv svar