Rådgivaren skrev:Tycker det är rätt självklart att Viasat ska kunna byta match - jag menar lek med tanken att man hade haft Örebro-Almtuna som utvald match i kväll. Och så visar det sig att Murray, Kronwall och Hörnqvist ska debutera för DIF och Oskarshamn kastar in Sydney Crosby. Då är det ingen här som protesterar mot ett matchbyte.
Ur konsumentsynpunkt är det rent förkastligt. Hur ska jag kunna veta vad jag betalar för om kanalen har rätt att när som helst, fritt ändra utbudet?
Finemang om man vill utöka spelschemat, det hade varit till konsumentens uppenbara fördel, men Viasat har tagit betalt för något som inte finns. De har sålt ett abonnemang till mig som täckte elva matcher, jag har betalat för elva matcher, men nu får jag bara tio. Jag kommer naturligtvis inte gråta mig till sömns ikväll, men det är fult, gnidigt och jävligt nonchalant mot människor som har betalat abonnemangsavgiften mot bakgrund av det tidigare fastlagda spelschemat. Frågan är då om det efter fritt skön är okej att huxflux ändra i förutsättningarna för att ett avtal ens kommer till stånd?
De här gör man för att tjäna ytterligare några kronor på matchabonnenter som enkom vill se Anze Kopitar, samtidigt som man trots den utskuffade Djurgårdsmatchen kan räkna hem x antal abonnemangsavgifter som betalats under förutsättning att DIF-Oskarshamn faktiskt skulle sändas.
Jag kanske har suttit och eldat upp mig lite för mycket nu, men Viasat är verkligen ingen favorit..