S24 (sänds inte på Viaplay)
3/10 Djurgården-Karlskoga
12/10 Tingsryd-Djurgården
18/10 Djurgården-Karlskrona
23/10 Almtuna-Djurgården
25/10 Djurgården-Troja
30/10 Djurgården-Mora
Detta fick jag av supporten.
Malmö - Djurgården på fredag kommer visas i TV10.
Det ser ut som det är rätt så gämt fördelat mellan s24 och viaplay enligt din lista. Ungefär varannan match. Så det blir till att köpa abonnermang från s24 med då. Eller vad tycker ni andra??
Abonnemangen är redan på plats men på fredag får man se Douglas live i Malmö, han och Timmy me då får man hoppas
lefflan skrev:Matchen imorrn är inte alls utbytt.. Det hade blivit något fel,Så dom ska ringa mig imorrn om det blir sändning eller inte.
Jo, det var ju det de gick ut med för någon vecka sedan? Dessutom sänder Hockeyallsvenskan matchen.
Mmm men jag snackade nyss med dom. Och han tyckte det var konstigt att dom ska sända matchen.. För dom har inte rättigheterna till den.. Så är det.
Sen tänker jag inte betala 129kr för den matchen.. Den ska viaplay betala åt mig isånnafall eftersom det var dom från början som gick ut med att dom skulle visa den. Annars är det falsk marknadsföring. Hade liksom hellre velat sett matchen imorrn än den som nyligen var... Så den ska jag ha gratis! Oavsett vem som sänder den.
Det är bedrövligt hur alla försöker pungslå Djurgårdens supportrar. Viasat lockar med ett utbud som man vips kan ändra därför att Anze Kopitars brorsa råkar lira i Mora och Hockeyallsvenskan verkar tro att man sänder sjunde matchen av Stanley Cup-finalen imorgon. Jag hade velat se dem försöka kränga Asplöven-Karlskrona för 129 spänn..
- Matchen kostar 129 kronor. Priset på webbsändningen har satts i samråd med DIF som hemmalag. DIF får 30 kronor per TV-biljett, IKO får 15 kronor, 26 kronor går till staten som moms, 30 kronor är kostnaden för webbsystemet (distribution, server, kortbetalningar m m), cirka 20 kronor går till produktionsteam och teknik på plats, 6 kronor till HockeyAllsvenskan för att utveckla tjänsten och eventuellt överskott delas ut till övriga klubbar. Varje sändning måste vara självbärande för att det ska vara rättvist mot alla klubbar.
Hockeyallsvenskans tv-avtal är ett jävla skämt, eller avsaknaden av tv-avtal rättare sagt.
Visasathockey, TV10, S24 och Hockeyallsvenskan själva visar matcher.
Hade varit bättre om DIF fick fixa ditt eget tv-avtal som det var snack om.
Nej jag tänker då inte betala ännu mera än vad dem lovade för utbud. Har dem lovat att dem skulle visa matchen på Viasathockey så ska dem fan hålla vad dem lovar, tänker fan kräva gratis TV kanaler för detta skiten
Kall-El skrev:Varför skall oskarshamn ha pengar för vår hemmamatch?
Tror inte det är många oskarshamnsfans som kommer pröjsa den summan för att se matchen.
Förhoppningsvis är det inga DIF-fans heller för den delen.
Bara bra att bortalaget får pengar, nästa gång dom visar en borta match för DIF kommer det bli betydligt fler tittare och det blir en bra slant för DIF.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
Kall-El skrev:Varför skall oskarshamn ha pengar för vår hemmamatch?
Tror inte det är många oskarshamnsfans som kommer pröjsa den summan för att se matchen.
Förhoppningsvis är det inga DIF-fans heller för den delen.
Bara bra att bortalaget får pengar, nästa gång dom visar en borta match för DIF kommer det bli betydligt fler tittare och det blir en bra slant för DIF.
Och på så sätt så göder vi DIF supportrar motståndarlaget i större utsträckning. Om det är som nu att hemmalaget får det dubbla bortalaget. Så inte nog med att DIF drar in mer i biljettintäkter så ska vi också sponsra med "tv-pengar".