Allsvenskan 2012/13
Re: Allsvenskan 2012/13
Nog fan sitter jag och hejar på Asplöven när de lirar mot Leksand eller Örebro!
Hunden i detta klippet hejar på DIF! http://www.viasat.se/content/klipp-hockey?clip=282430
Jag hoppas alltid på oavgjort och att det lag som ligger längst ifrån Djurgården poängmässigt vinner extrapoängen. Med andra ord - spelar ingen roll vilket lag som vinner så länge de inte är ett hot mot Djurgården.Jepe skrev:"vilka man ska heja på" ... Där sket du nog i stark motvind... "hoppas ska förlora" kan jag köpa men inte fan sitter jag och hejar på något annat lagSirDIFalot skrev:Det känns jävligt svårt att veta vilka man ska heja på i Allsvenskan när de övriga lagen möts. Men antar att det är bra att SSK tog poäng av Västerås så att ser blir mer jämn och utspridd. Men det lär väl ta upp emot 20 omgångar innan man ser vilka våra konkurrenter egentligen kommer vara.
Vet inte om detta varit uppe innan. Men tabellen på Hockeyallsvenskans hemsida....?
http://www.hockeyallsvenskan.se/statistik/tabell
Man kan ju förvänta sig en lite mer statistikfylld tabell på ligans officiella hemsida? Tur att den på denna hemsidan sköts bra!
http://www.hockeyallsvenskan.se/statistik/tabell
Man kan ju förvänta sig en lite mer statistikfylld tabell på ligans officiella hemsida? Tur att den på denna hemsidan sköts bra!
Avgå Jocke.
Första live matchen jag såg nu i Allsvenskan mot Mora. O herregud jag är inte imponerad. Vi spelar inte ens som ett mittenlag i Allsvenskan. Detta kommer bli MKT MKT svårt! Fan vad besviken jag är.
Tycker dock att domaren håller en RIKTIGT risig nivå i period 3, vilket stör spelet oerhört mycket och i princip bjuder Mora på 3-4 målet och det resulterar i 4-4.
Valet av straffskyttar:
Åberg (ja)
Wennberg(tveksam?)
Eriksson(tveksam?)
Med spelare som:
Johner
Bremberg
Otto
Ljungh
Valet av straffskyttar:
Åberg (ja)
Wennberg(tveksam?)
Eriksson(tveksam?)
Med spelare som:
Johner
Bremberg
Otto
Ljungh
Asplöven verkar starka på hemmais. Besegerade Karlskoga med 4-2 idag.
Rätt patetiskt att vi har 10 gjorda och insläppta mål samt inte tagit en seger på bortaplan ännu.
Säsongen kommer sluta i katastrof.
Rätt patetiskt att vi har 10 gjorda och insläppta mål samt inte tagit en seger på bortaplan ännu.
Vi har inte heller mött nått bra lag. Nä tyvärr detta håller inte på långa vägar. Otto t.e.x vad gör han?Mash skrev:Asplöven verkar starka på hemmais. Besegerade Karlskoga med 4-2 idag.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Kent McDonell klar för Karlskrona.
Det blir många bra lag i Allsvenskan.
Det blir många bra lag i Allsvenskan.
Expert.
Är det bara jag som känner att när man kollar på DIF-TV och lyssnar på spelare och Challe, att de inte verkar besvikna över de dåliga insatserna? De verkar nästan nöjda. Jag tycker att de borde ha högre krav på sig själva och visa utåt att de måste börja kämpa ännu hårdare och ta i lite extra. Känns nästan lite frustrerande då målet är att ta sig tillbaka till Elitserien.
OBS! Bara en tanke och min egen åsikt

"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Jag har faktiskt tänkt samma sak, verkar inte som dom har så högra krav och att dom, som du sa, är nästan helt nöjda...DIF#1 skrev:Är det bara jag som känner att när man kollar på DIF-TV och lyssnar på spelare och Challe, att de inte verkar besvikna över de dåliga insatserna? De verkar nästan nöjda. Jag tycker att de borde ha högre krav på sig själva och visa utåt att de måste börja kämpa ännu hårdare och ta i lite extra. Känns nästan lite frustrerande då målet är att ta sig tillbaka till Elitserien.
- SirDIFalot
Oh, herregud... Ska vi börja med det här igen? Okej då..Tobbis skrev:Jag har faktiskt tänkt samma sak, verkar inte som dom har så högra krav och att dom, som du sa, är nästan helt nöjda...DIF#1 skrev:Är det bara jag som känner att när man kollar på DIF-TV och lyssnar på spelare och Challe, att de inte verkar besvikna över de dåliga insatserna? De verkar nästan nöjda. Jag tycker att de borde ha högre krav på sig själva och visa utåt att de måste börja kämpa ännu hårdare och ta i lite extra. Känns nästan lite frustrerande då målet är att ta sig tillbaka till Elitserien.
Pausar man intervjun med Challe vid 2:21 så ser man hur han ler! Bara två dagar efter förlusten mot Mora. Är det verkligen okej?
Allvarligt talat. Vill ni se gråtfärdiga spelare i intervjuerna eller få en känsla av att det är god stämning i truppen? Det har gått fyra matcher. Spänn aaaaav.
Expert.
Såklart inte. Men efter de första 3 matcherna var de besvikna över spelet (även fast de vann 2 av dom), men nu verkar det inte som det längre. Menar inte att de ska grina, men kanske ifrågasätta t.ex. PP-spelet mot SSK eller säga att de ska jobba på för att kunna försvara ledningen som i matchen mot Mora. Jag vill bara se lite mer glöd och jävlaranamma!SirDIFalot skrev:Oh, herregud... Ska vi börja med det här igen? Okej då..Tobbis skrev:Jag har faktiskt tänkt samma sak, verkar inte som dom har så högra krav och att dom, som du sa, är nästan helt nöjda...DIF#1 skrev:Är det bara jag som känner att när man kollar på DIF-TV och lyssnar på spelare och Challe, att de inte verkar besvikna över de dåliga insatserna? De verkar nästan nöjda. Jag tycker att de borde ha högre krav på sig själva och visa utåt att de måste börja kämpa ännu hårdare och ta i lite extra. Känns nästan lite frustrerande då målet är att ta sig tillbaka till Elitserien.
Pausar man intervjun med Challe vid 2:21 så ser man hur han ler! Bara två dagar efter förlusten mot Mora. Är det verkligen okej?
Allvarligt talat. Vill ni se gråtfärdiga spelare i intervjuerna eller få en känsla av att det är god stämning i truppen? Det har gått fyra matcher. Spänn aaaaav.
Elitserien är ju trots allt målet.
Och självklart ska det vara en bra stämning i truppen. De ska inte stressa upp sig såhär tidigt in på säsongen. Det ska inte bli som fjolåret.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
- SirDIFalot
Challe har ju inte direkt hållit tillbaka i intervjuerna efter matcherna där han sagt att vissa spelare tagit skitutvisningar och så vidare. Vet inte vad mer folk vill ha? Det spelar ju i och för sig ingen roll. Det kommer att klagas på hur de framstår oavsett. Antingen så ser de för glada ut med tanke på tabelläget eller så gnäller någon på att spelarna faktiskt blir förbannade, som när Klubertanz gick lös med klubben uppe i Timrå, då hade han visst i rätt att bli förbannad då han ändå bara är en legoknekt typ. Hade ju inte låtit likadant om han hade gått av isen med ett stort smile.DIF#1 skrev:Såklart inte. Men efter de första 3 matcherna var de besvikna över spelet (även fast de vann 2 av dom), men nu verkar det inte som det längre. Menar inte att de ska grina, men kanske ifrågasätta t.ex. PP-spelet mot SSK eller säga att de ska jobba på för att kunna försvara ledningen som i matchen mot Mora. Jag vill bara se lite mer glöd och jävlaranamma!SirDIFalot skrev:Oh, herregud... Ska vi börja med det här igen? Okej då..Tobbis skrev:Jag har faktiskt tänkt samma sak, verkar inte som dom har så högra krav och att dom, som du sa, är nästan helt nöjda...DIF#1 skrev:Är det bara jag som känner att när man kollar på DIF-TV och lyssnar på spelare och Challe, att de inte verkar besvikna över de dåliga insatserna? De verkar nästan nöjda. Jag tycker att de borde ha högre krav på sig själva och visa utåt att de måste börja kämpa ännu hårdare och ta i lite extra. Känns nästan lite frustrerande då målet är att ta sig tillbaka till Elitserien.
Elitserien är ju trots allt målet.
Expert.