Anze Kopitar (Och Mora) - Djurgårdens IF 22/9 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
18DIF91
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Anze Kopitar (Och Mora) - Djurgårdens IF 22/9 2012

Inlägg av 18DIF91 »

Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
android

Anze Kopitar (Och Mora) - Djurgårdens IF 22/9 2012

Inlägg av android »

Du tog ju själv upp målen på juniornivå (4 mål på 6 matcher).

Och vart ska man bedöma pontus dom senaste åren om inte i juniorligan? Han är ju junior?

Om du tycker Calle G och Pontus har samma nivåer på pappret så får du kika på ditt papper igen. Inte mycket likt där. Något bättre får du nog komma med.

Vi var överens om att Pontus har varit blek, kommer du ihåg? Sedan började
vi diskutera potential. Din åsikt var att du tyckte att hans skott var dåligt. Fine. Det är väldigt många som inte tycker det.

Enligt mig har Pontus potential att göra 20 mål i år. Men han måste börja göra det han är bra på.

Det enda jag sa om Tim är att han var dominant som junior men inte fått något större genombrott som senior (överdrev väl en smula för att provocera, precis som du brukar göra). Jag tycker som jag skrivit tidigare att han är rätt nyttig i många lägen.

Sedan måste du göra något åt ditt komplex för Nyköping. Inget fel att bo där. Du behöver inte bli så arg varje gång någon skojar med dig.

Skrivet från en telefon. Ha överseende.

Lilla vännen här ska snart sova. Då får du lugn och ro.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

18DIF91 skrev:Challe om straffarna:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5488636.ab
Jag hoppas han lägger av med såna instruktioner i så fall. Om han väljer en spelare så måste han ju lita på den. Låt han lägga den straffen som han känner sig bekväm med.
Expert.
Sotarn

Inlägg av Sotarn »

SirDIFalot skrev:
18DIF91 skrev:Challe om straffarna:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5488636.ab
Jag hoppas han lägger av med såna instruktioner i så fall. Om han väljer en spelare så måste han ju lita på den. Låt han lägga den straffen som han känner sig bekväm med.
Verkligen, en stor del av hur straffen ska slås beror ju på hur målvakten agerar, tror nog artikeln är hyfsat skarvad,, eller jag hoppas iallafall att den är det.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Manijock

Inlägg av Manijock »

android skrev:Du tog ju själv upp målen på juniornivå (4 mål på 6 matcher).

Och vart ska man bedöma pontus dom senaste åren om inte i juniorligan? Han är ju junior?

Om du tycker Calle G och Pontus har samma nivåer på pappret så får du kika på ditt papper igen. Inte mycket likt där. Något bättre får du nog komma med.

Vi var överens om att Pontus har varit blek, kommer du ihåg? Sedan började
vi diskutera potential. Din åsikt var att du tyckte att hans skott var dåligt. Fine. Det är väldigt många som inte tycker det.

Enligt mig har Pontus potential att göra 20 mål i år. Men han måste börja göra det han är bra på.

Det enda jag sa om Tim är att han var dominant som junior men inte fått något större genombrott som senior (överdrev väl en smula för att provocera, precis som du brukar göra). Jag tycker som jag skrivit tidigare att han är rätt nyttig i många lägen.

Sedan måste du göra något åt ditt komplex för Nyköping. Inget fel att bo där. Du behöver inte bli så arg varje gång någon skojar med dig.

Skrivet från en telefon. Ha överseende.

Lilla vännen här ska snart sova. Då får du lugn och ro.
Trivs jättebra härnere i Nyk tackar. Hemma är ändå alltid bäst!

Angående Tim så blir jag ofta lack då jag väldigt ofta klassas som någon advokat för honom. Jag har skrivit många många gånger att han är en av de mest underskattade spelare jag känner till och att han förutom skottet inte har några direkta svagheter, till skillnad från de flesta andra. Vet att det finns en kraftig skara härinne som tycker det är väldigt roligt att skriva, passande nog direkt efter att jag skrivit något, exempelvis: " Det finns ju värre f*ttor i laget, exempelvis Tim Eriksson". Väldigt konstigt att just han, tas som argument varje gång man konverserar med mig eller hur? Provokation kallas det, kanske var en ren tillfällighet denna gång vad vet jag. Det är det enda jag blir irriterad på då det är ren och skär sandlåda. Nyköping får du driva med hur mycket du vill, intresserar mig inte!

Calle G var väldigt lovande som ung, men var för klen på A-lagsnivå. Där har du likheten jag tar upp. Inga jämförelser i övrigt! Han är junior javisst, men inte när han lirar i Elitserien. Ska han tävla med de andra, så ska han bedömas därefter. Är han inte bra nog, ska han inte lira. Sen att man ska ha mera tålamod med en egen junior, än en äldre herre, innan försäljning osv blir aktuellt, det ser jag som självklart.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

SirDIFalot skrev:Pickard alltså, fladdrig och tar mycket skott. Men jag stör mig på målvakter som har en tendens att typ en gång per match släppa in en puck som vem som helst hade tagit. Dembo på is typ.
Bild

Fick den här bilden av en polare som var där igår. Först såg jag ingenting.. Men det känns som att det är något som är annorlunda med Pickard, jag kan inte sätta ord på vad, men något är det!
Bild
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Rocky3000 skrev:
SirDIFalot skrev:Pickard alltså, fladdrig och tar mycket skott. Men jag stör mig på målvakter som har en tendens att typ en gång per match släppa in en puck som vem som helst hade tagit. Dembo på is typ.
Bild

Fick den här bilden av en polare som var där igår. Först såg jag ingenting.. Men det känns som att det är något som är annorlunda med Pickard, jag kan inte sätta ord på vad, men något är det!
Hahaha, Rocky levererar! <3
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Rocky3000 skrev:
Bild

Erkänn att det är du som snickrat ihop den... ;)
DIF!
henka83

Inlägg av henka83 »

Klanka ner på spelare som Ölvestad och Eklund istället. Våra fältherrar som aldrig presterar. De ser ut som mediokra allsvenskaspelare i mina ögon. Nae, nytt blod måste in i den här truppen. Känns som en förlorarmentalitet har växt in i väggarna i detta omklädningsrum.

Lägg därtill att grabbarna knappt kan hålla pucken inom laget i 10 sekunder. Känns som alla lag är skickligare än oss. :roll:
DIFiskogen

Inlägg av DIFiskogen »

Du kan omöjligt klanka ner på Fimpen, ja det räcker så!!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Kan inte släppa att vi skänker bort (minst) en poäng i den här matchen. Okej att man tappar i slutet med den bedrövliga backsidan vi har, men att man verkligen gjorde allt för att förlora straffläggningen stör mig något fruktansvärt. Herregud vilka pinsamma val av straffläggare.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Mäklaren skrev:Kan inte släppa att vi skänker bort (minst) en poäng i den här matchen. Okej att man tappar i slutet med den bedrövliga backsidan vi har, men att man verkligen gjorde allt för att förlora straffläggningen stör mig något fruktansvärt. Herregud vilka pinsamma val av straffläggare.
Går också runt och tänker på det. Fattar inte hur man kan tappa 4-2 till 4-4 sista 5.. Vi måste kunna stänger matcherna, precis som andra lag gör mot oss.

Går vi in i tredje perioden med ett underläge med 4-2 vet man typ att det är kört. Andra lag stänger matcherna medans vi låter motståndarna gå ikapp..

Straffarna ska vi inte ens tala om, fruktansvärt dåliga.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Försökte mig på en reklamation av S24 tjänster vid DIF taffliga inledning i lördags, förväntade mig ett roligare svar dock

-Hej
Kan man reklamera "varan" när det utlovade innehållet inte stämmer med det som levererats?
Jag trodde jag skulle få se en hockeymatch där DIF medverkade, har inte sett till DIF på isen ännu….

Svar:
Hejsan, tack för ditt mail!

Vi hade inga problem med matchen Mora - Djurgården 22 September.
Vi rekommenderar:
Nyaste IE, Google Crome eller Firefox, nyaste Flash Player. Fast bredband inte mobilt eftersom ett sådant har svårt att hålla en jämn ström. Bredbandsuppkoppling med minst
7 megabit nedströms. Dock rekommenderar vi ytterligare ett par megabit för att du ska slippa hack och laggningar då och då. 2GB RAM (jämn ström) och minst 1.5 GHz på datorn. När det gäller grafikkortet så rekommenderar vi 256MB i minne.

Vi rekommenderar i övrigt att man stänger ner andra program samt brandväggen eftersom de stjäl kraft från upp spelningen, rensa även cache, cookies och filer i webbläsaren
mvh
S24 Support
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Lee Harvey Oswald skrev:Försökte mig på en reklamation av S24 tjänster vid DIF taffliga inledning i lördags, förväntade mig ett roligare svar dock

-Hej
Kan man reklamera "varan" när det utlovade innehållet inte stämmer med det som levererats?
Jag trodde jag skulle få se en hockeymatch där DIF medverkade, har inte sett till DIF på isen ännu….

Svar:
Hejsan, tack för ditt mail!

Vi hade inga problem med matchen Mora - Djurgården 22 September.
Vi rekommenderar:
Nyaste IE, Google Crome eller Firefox, nyaste Flash Player. Fast bredband inte mobilt eftersom ett sådant har svårt att hålla en jämn ström. Bredbandsuppkoppling med minst
7 megabit nedströms. Dock rekommenderar vi ytterligare ett par megabit för att du ska slippa hack och laggningar då och då. 2GB RAM (jämn ström) och minst 1.5 GHz på datorn. När det gäller grafikkortet så rekommenderar vi 256MB i minne.

Vi rekommenderar i övrigt att man stänger ner andra program samt brandväggen eftersom de stjäl kraft från upp spelningen, rensa även cache, cookies och filer i webbläsaren
mvh
S24 Support
Hahahahaha
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

HAHAHAHAHAHAhahahahah :lol:
Skriv svar