Har du sett hur hans kontrakt ser ut eller? Tänkte eftersom du säger att han tjänar ungefär lika mycket. Och att han skulle kosta ca 210k .SirDIFalot skrev:Han har ungefär samma lön som Hörnqvist. Fast tre år kvar istället för ett år. Det vill säga, om Hörnqvist kostar 70k i månaden så lär Oduya kosta typ 210k. I runda slängar.Tessan skrev:Jasså?!? Berätta!SirDIFalot skrev:Med tanke på Oduyas nya kontrakt är nog han helt utesluten.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Alla kontrakt i NHL är helt officiella.Robin.H skrev:Har du sett hur hans kontrakt ser ut eller? Tänkte eftersom du säger att han tjänar ungefär lika mycket. Och att han skulle kosta ca 210k .SirDIFalot skrev:Han har ungefär samma lön som Hörnqvist. Fast tre år kvar istället för ett år. Det vill säga, om Hörnqvist kostar 70k i månaden så lär Oduya kosta typ 210k. I runda slängar.Tessan skrev:Jasså?!? Berätta!SirDIFalot skrev:Med tanke på Oduyas nya kontrakt är nog han helt utesluten.
Expert.
Jaha Okej mer än Vad jag visste tack för information!SirDIFalot skrev:Alla kontrakt i NHL är helt officiella.Robin.H skrev:Har du sett hur hans kontrakt ser ut eller? Tänkte eftersom du säger att han tjänar ungefär lika mycket. Och att han skulle kosta ca 210k .SirDIFalot skrev:Han har ungefär samma lön som Hörnqvist. Fast tre år kvar istället för ett år. Det vill säga, om Hörnqvist kostar 70k i månaden så lär Oduya kosta typ 210k. I runda slängar.Tessan skrev:Jasså?!? Berätta!SirDIFalot skrev:Med tanke på Oduyas nya kontrakt är nog han helt utesluten.
- SirDIFalot
Hörnqvist
http://capgeek.com/players/display.php?id=1058
Oduya
http://capgeek.com/players/display.php?id=782
Ska det funka att ha ett lönetak så krävs det att alla vet hur mycket spelarna tjänar.
Oduya
Ska det funka att ha ett lönetak så krävs det att alla vet hur mycket spelarna tjänar.
Expert.
Fast jag bryr mig Inte om NHL då Dif Inte spelar där. Men tack för upplysningarnaSirDIFalot skrev:Hörnqvist
Oduya

Oduya fullförsäkrad skulle kosta ca 260 000 i månaden om jag räknat rätt..
Odouya skulle sitta som fint i laget. All ära till Murray för hans spelstil men Odouya kan göra mål oxå och tror han skulle göra fler än nån av våra forwads i as, Idag har vi väl ingen back som kan skjuta felfritt ens.
Är ju bara se dom första matcherna mkt skott lite mål nånstans är ju felet.
Murray har också ett riktigt bra skott som kanske kommer till användning hos oss i HA, han har inte den rollen i NHL.vr6power skrev:Odouya skulle sitta som fint i laget. All ära till Murray för hans spelstil men Odouya kan göra mål oxå och tror han skulle göra fler än nån av våra forwads i as, Idag har vi väl ingen back som kan skjuta felfritt ens.
- SirDIFalot
http://hockeysverige.se/article/1354098 ... d-djugrden
"Mer eller mindre klart med Djugården"
Dogge flyger till Sverige.
"Mer eller mindre klart med Djugården"
Dogge flyger till Sverige.
Expert.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Från Expressen intervju med Challe
"– Alla har sin variant av finansiering. I vårt fall finns det inte inom ramen för budgeten utan det handlar om att få in externa medel. Styrelsen ansvarar för ekonomin, säger han."
(andra tråden jag postar detta i, vet ej var vi disskuterats längre)
"– Alla har sin variant av finansiering. I vårt fall finns det inte inom ramen för budgeten utan det handlar om att få in externa medel. Styrelsen ansvarar för ekonomin, säger han."
(andra tråden jag postar detta i, vet ej var vi disskuterats längre)
2014-04-07, vad hände?
- Christopher J
Var det vi eller Andreas Holmqvist som inte ville förlänga? Tycker att vi saknar en offensiv producerande back. Honken, Kyle och Bom-Bom producerade 51 poäng tillsammans förra säsongen och det var väl kanske den sämsta säsongen för alla tre spel mässigt.
Han ville vara kvar.Christopher J skrev:Var det vi eller Andreas Holmqvist som inte ville förlänga? Tycker att vi saknar en offensiv producerande back. Honken, Kyle och Bom-Bom producerade 51 poäng tillsammans förra säsongen och det var väl kanske den sämsta säsongen för alla tre spel mässigt.
- SirDIFalot
Jag gillade Honken. Men jag tror att det är en spelare som skulle passa riktigt dåligt in i allsvenskans tuta och kör. Han är inte bra när han blir pressad.Christopher J skrev:Var det vi eller Andreas Holmqvist som inte ville förlänga? Tycker att vi saknar en offensiv producerande back. Honken, Kyle och Bom-Bom producerade 51 poäng tillsammans förra säsongen och det var väl kanske den sämsta säsongen för alla tre spel mässigt.
Expert.
Gillade Anderas jag med, men hade inte han skapligt höga lönekrav?SirDIFalot skrev:Jag gillade Honken. Men jag tror att det är en spelare som skulle passa riktigt dåligt in i allsvenskans tuta och kör. Han är inte bra när han blir pressad.Christopher J skrev:Var det vi eller Andreas Holmqvist som inte ville förlänga? Tycker att vi saknar en offensiv producerande back. Honken, Kyle och Bom-Bom producerade 51 poäng tillsammans förra säsongen och det var väl kanske den sämsta säsongen för alla tre spel mässigt.
Håll DIF rent, släng alla under 25.
- SirDIFalot
Ingen aning vad han ville han på allsvensk nivå.Mahone skrev:Gillade Anderas jag med, men hade inte han skapligt höga lönekrav?SirDIFalot skrev:Jag gillade Honken. Men jag tror att det är en spelare som skulle passa riktigt dåligt in i allsvenskans tuta och kör. Han är inte bra när han blir pressad.Christopher J skrev:Var det vi eller Andreas Holmqvist som inte ville förlänga? Tycker att vi saknar en offensiv producerande back. Honken, Kyle och Bom-Bom producerade 51 poäng tillsammans förra säsongen och det var väl kanske den sämsta säsongen för alla tre spel mässigt.
Han gick ju ner kraftigt i lön för att få skriva ett permanent kontrakt med Djurgården när han var här på korttidskontrakt 08/09.
Expert.