Anze Kopitar (Och Mora) - Djurgårdens IF 22/9 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
18DIF91
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Anze Kopitar (Och Mora) - Djurgårdens IF 22/9 2012

Inlägg av 18DIF91 »

Lucky Luke skrev:Okey...jobbigt kväll, men för att ändå hitta några positiva saker att somna på:

Vi ligger just nu 5:a i serien, tre poäng efter ledaren (Troja-Ljungby) Ja, ja jag vet - Örebro kan i händelse av vinst i morgon gå förbi och då är vi sexa. Men fortfarande bara tre poäng efter ledarlaget!!
Vi har 48 matcher kvar att jobba på.
Murray och Hörnqvist är på väg in i laget.
Timmy Pettersson är förhoppningsvis snart igång igen.

Trots allt så går livet vidare. :wink:
Mjo, läste ju glädjande att Murray flyger till Stockholm i morgon, tror inte han INTE skulle göra det om det inte var i stort sett klart.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jepe skrev:Fan vad värdelöst det är! Allt är värdelöst, så sjukt värdelöst! Allt känns bara så.... värdelöst, vilket i sig är helt värdelöst. Det som känns mest värdelöst är att allt som är av värde inte är löst... De e kört, helt kört!
Haha?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Donkels

Inlägg av Donkels »

18DIF91 skrev:
Lucky Luke skrev:Okey...jobbigt kväll, men för att ändå hitta några positiva saker att somna på:

Vi ligger just nu 5:a i serien, tre poäng efter ledaren (Troja-Ljungby) Ja, ja jag vet - Örebro kan i händelse av vinst i morgon gå förbi och då är vi sexa. Men fortfarande bara tre poäng efter ledarlaget!!

Mjo, läste ju glädjande att Murray flyger till Stockholm i morgon, tror inte han INTE skulle göra det om det inte var i stort sett klart.
Om det är på detta vis så hoppas jag se honom på isen mot Oskarshamn så vi får tillfälle att fasa ut någon av våra puppys till backar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

På allvar nu, sköt vi totalt 15 skott på 4 perioder? Patetiskt. Jag upplevde det som fler men antagligen var det inte så. Vi kanske skall vara oerhört glada över 1 pinne så här i efterhand...
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Donkels skrev:
18DIF91 skrev:

Om det är på detta vis så hoppas jag se honom på isen mot Oskarshamn så vi får tillfälle att fasa ut någon av våra puppys till backar
Artikel här, lite gammal såg jag just, men ändå, såg fel på datumet så my bad. :P

Saxat från Aftonbladet så slipper ni ge dem massa hits:

"NEW YORK. Väskan är packad – och om bara någon dag flyger Douglas Murray hem till Stockholm för att spela med Djurgården i Hockeyallsvenskan.
– Det känns fantastiskt, Djurgården betyder väldigt mycket för mig, säger San Jose Sharks backbjässe till Sportbladet.

Den stora emigrationen från NHL till Europa – och Sverige – har börjat.

Under torsdagen gick Djurgårdens sportchef och tränare Challe Berglund ut med nyheten att San Joses Douglas Murray och Nashvilles Patric Hörnqvist i princip är klara för spela i moderklubben – och att man snart troligen får hem Colorados supertalang Gabriel Landeskog också.
– Vi har fått klartecken från styrelsen att det finns ekonomisk täckning för försäkringar och annat för Murray och Hörnqvist, och Landeskog är definitivt högaktuell han också, hette det.

”Rätt stor process”

Och Douglas Murray bekräftar.
–Några detaljer kring försäkringar och skatter återstår att lösa, det är en rätt stor process det här, säger han på telefon från hemmet i San Jose.
– Men jag håller på och packar ihop och flyger hem inom kort. Förhoppningsvis kan jag snart vara med och hjälpa Djurgården att komma tillbaka till Elitserien.

Det vore en dröm för ”Dogge” – dotterson till djurgårdslegendaren Lasse Björn och allt.
– Vad gäller hockey är Djurgården själva grunden för mig, jag lärde mig allt om den här sporten när jag gick på matcherna med morfar och Rolle Stoltz. De var ju inte precis korta på åsikter, förklarar han och fortsätter:

– Så att få spela med A-laget nu känns fantastiskt. Jag behöver bara titta upp i taket för att få rysningar, där hänger ju morfars tröja.
Hoppas på NHL-spel

Hur länge stjärnorna blir kvar i Sverige beror på hur länge konflikten i NHL kommer att pågå och Douglas, som ingår i spelarfacket förhandlingskommitté, hoppas fortfarande att säsongen går att rädda.
– Det är en väldig besvikelse att vi hamnat i här situationen, men jag är fortfarande optimist. Man förbereder sig för det värsta men hoppas på det bästa, säger han.
Även Detroit Red Wings-backen Niklas Kronwall är aktuell för spel i stockholmsklubben , men han avvaktar ytterligare en tid innan han beslutar sig för att åka hem eller stanna i Nordamerika."

Som sagt, vart väl kanske lite överoptimistisk i mina förhoppningar där. :P
Senast redigerad av 18DIF91 den 2012-09-22 19:02:53, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid Oavsett.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

För det första ska Ludde Blomstrand spela. Jag blir fan galen snart.

För det andra så låter vi motståndarna köra över vår målvakt utan att det ligger utslagna tänder på isen. Helt otroligt. I NHL så tillåts inte ens minsta lilla snösprut innan det blir ett jävla liv. Men här kan bonnlagen köra över elitserielag från stockholm, tillika mesta mästarna utan att det blir någon synbar reaktion. Det gör kanske lite ont och är obehagligt, antar jag. Enklare att skamset åka och byta, så fort som möjligt.

Vi är för små och tunna för att agera i den situationen vi är satta i. Det kommer krävas underverk av de 70-kilos forwards som av någon anledning har fått i uppgift att föra upp oss i eliten igen. Vi får se vart detta leder, men bra känns det fan inte.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Helt otroligt deprimerande detta forum kan vara. Man borde samla alla deprimerande och fantasilösa citat från dessa matchtrådar och samla ihop till en bok, så ni som författar dessa kan läsa dessa ett tiotal år framåt i tiden. Jag hoppas innerligt att ni skäms eller skrattar lite konstigt till era egna citat då :)

Övrigt, fick bara höra matchen på radion då man var på jobbet. Men shit happens, vi har ett helt nytt lag, ny tränarstab, ny organisation och är enormt mycket fattigare än tidigare dock med skyhög press (Skrivs mer om DIF i AS än något annat lag i ES). Att det skulle gå lite halvtungt emellanåt var i alla fall jag förberedd på, men ändå, stark karaktär att vända 0-2. Synd bara att man inte kunde stänga detta efter det.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

seppuko skrev:Helt otroligt deprimerande detta forum kan vara. Man borde samla alla deprimerande och fantasilösa citat från dessa matchtrådar och samla ihop till en bok, så ni som författar dessa kan läsa dessa ett tiotal år framåt i tiden. Jag hoppas innerligt att ni skäms eller skrattar lite konstigt till era egna citat då :)

Övrigt, fick bara höra matchen på radion då man var på jobbet. Men shit happens, vi har ett helt nytt lag, ny tränarstab, ny organisation och är enormt mycket fattigare än tidigare dock med skyhög press (Skrivs mer om DIF i AS än något annat lag i ES). Att det skulle gå lite halvtungt emellanåt var i alla fall jag förberedd på, men ändå, stark karaktär att vända 0-2. Synd bara att man inte kunde stänga detta efter det.
+1
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

seppuko skrev:Helt otroligt deprimerande detta forum kan vara. Man borde samla alla deprimerande och fantasilösa citat från dessa matchtrådar och samla ihop till en bok, så ni som författar dessa kan läsa dessa ett tiotal år framåt i tiden. Jag hoppas innerligt att ni skäms eller skrattar lite konstigt till era egna citat då :)
Jag gillar dig men håller inte med. Det är sunt att vara sur efter en förlust, att inte bry sig efter efter att ha blivit slagen i en bonnhåla i allsvenskan är totalt otänkbart, tack o lov.

Hade folk här haft en uppsluppen sinnesstämning och dragit småskämt efter en förlust i allsvenskan, ja då skulle jag verkligen rekommendera att du gjorde din bok.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Jim Morrison skrev:
Jepe skrev:Fan vad värdelöst det är! Allt är värdelöst, så sjukt värdelöst! Allt känns bara så.... värdelöst, vilket i sig är helt värdelöst. Det som känns mest värdelöst är att allt som är av värde inte är löst... De e kört, helt kört!
Haha?
Ja! Ville bara smälta in med de flesta andra inlägg i den här och de flesta andra matchtrådar.
2014-04-07, vad hände?
Rix

Inlägg av Rix »

sensei skrev:För det första ska Ludde Blomstrand spela. Jag blir fan galen snart.

För det andra så låter vi motståndarna köra över vår målvakt utan att det ligger utslagna tänder på isen. Helt otroligt. I NHL så tillåts inte ens minsta lilla snösprut innan det blir ett jävla liv. Men här kan bonnlagen köra över elitserielag från stockholm, tillika mesta mästarna utan att det blir någon synbar reaktion. Det gör kanske lite ont och är obehagligt, antar jag. Enklare att skamset åka och byta, så fort som möjligt.

Vi är för små och tunna för att agera i den situationen vi är satta i. Det kommer krävas underverk av de 70-kilos forwards som av någon anledning har fått i uppgift att föra upp oss i eliten igen. Vi får se vart detta leder, men bra känns det fan inte.
Lidström körde ner bonden i isen direkt, Jimmie åkte efter han och dommarna fick leda bort honom hela vägen till båset. Sen är det pinsamt att Rådbjer missar den klockrena 2an.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

sensei skrev:
Jag gillar dig men håller inte med. Det är sunt att vara sur efter en förlust, att inte bry sig efter efter att ha blivit slagen i en bonnhåla i allsvenskan är totalt otänkbart, tack o lov.

Hade folk här haft en uppsluppen sinnesstämning och dragit småskämt efter en förlust i allsvenskan, ja då skulle jag verkligen rekommendera att du gjorde din bok.
Du har rätt och jag håller med. Men skillnaden mot att acceptera en förlust, analysera en förlust, eller totalt braka ihop i rent skitsnack är ju rätt stor. Man ska aldrig acceptera en förlust på något sätt, för man kan alltid vinna. Men att skriva som vissa skriver här, på ett hockeyforum är ju bara i längden larvigt och uttjatat. Ibland är det kul att läsa, men väldigt få lyckas med detta. Sakliga analyser om varför saker sket sig är mer intressant att läsa och därmed att delta i dessa diskussioner.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Sjöwall skrev:Jävla idioter. Det var fan droppen. River mitt säsongskort och eldar upp alla biljetter nu.
Har du gjort det nu? Om inte så vore det trevligt om du kan plåta det och lägga ut en bild på det här på forumet. Vem vet, kanske kan du i så fall inspirera fler till att göra samma protest ...
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Tror helt seriöst att Challe med sina tränarkollergor måste hitta ett sätt att få sitt lag att slappna av. Många är nog helt enkelt för rädda att misslyckas att de inte vågar försöka lyckas. En som vågar är Wennberg och något många måste ta efter. Att vi åkte ur förra säsongen gör nog att det låser sig för många spelare. Man vågar inte göra bort sig utan försöker istället överarbeta varje situation vilket får motsatt effekt.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Rix skrev:
sensei skrev:För det första ska Ludde Blomstrand spela. Jag blir fan galen snart.

Lidström körde ner bonden i isen direkt, Jimmie åkte efter han och dommarna fick leda bort honom hela vägen till båset. Sen är det pinsamt att Rådbjer missar den klockrena 2an.
Tyckte också att vi stod upp bra i den situationen. Tycker faktiskt att vi med detta matreal står upp mycket bättre nu än vi gjorde på hela förra året.
Visst vi har en del att jobba på men stundtals ser det bra ut, ge laget 10-15 matcher
har man inte fått ordning på spelet då, så kan man på riktigt börja oroa sig, innan dess kommer åtminstone jag inte gå ut med stor släggan o dräpa allt o alla.
Skriv svar