Djurgårdens IF - Södertälje SK 18/9 2012
Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 18/9 2012
Njae, det fanns 4 st glädjeämnen igår: Chet, Hank och klacken -- som trots att den var långt ifrån full gjorde ett kanonjobb. Och så poängen då.
Allt annat var enligt mina intryck ämne för rejäl uppryckning.
Och in med Blomstrand nu för fan, vi behöver balansera upp med lite mer tyngd.
Allt annat var enligt mina intryck ämne för rejäl uppryckning.
Och in med Blomstrand nu för fan, vi behöver balansera upp med lite mer tyngd.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Värdelös klackinsats, täljeäcklena hördes mest på Hovet till 15 min in i tredje då vaknade vi efter Fimpens mål. Helt sjukt att vi står helt tysta och låter täljetattarna sjunga upp och visa sig först, innan match, inför andra och inför tredje. Nä klacken får fan skärpa sig, jag inkluderad. KOM IGEN NU!! Sveriges bästa klack tynar sakta bort om vi inte skärper oss!!sensei skrev:Njae, det fanns 4 st glädjeämnen igår: Chet, Hank och klacken -- som trots att den var långt ifrån full gjorde ett kanonjobb.
Vad hände med brember? Såg han bara spela några fåtal byten i första sen såg jag inte honom på resten av mat,hen. Någon som vet ?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Han blev bänkad.Challiato skrev:Vad hände med brember? Såg han bara spela några fåtal byten i första sen såg jag inte honom på resten av mat,hen. Någon som vet ?
Avskaffa tre mot tre.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Varför i helvete är Tälje-muppen inte avstängd än?
Om han går utan straff bara för att det gick bra med Timmy sliter jag huvudet av ansvariga.
Men med tanke på att tacklingar alltid bedöms efter påföljderna istället för handlingarna i det här landet skulle det fan inte förvåna mig om han går fri.
Om han går utan straff bara för att det gick bra med Timmy sliter jag huvudet av ansvariga.
Men med tanke på att tacklingar alltid bedöms efter påföljderna istället för handlingarna i det här landet skulle det fan inte förvåna mig om han går fri.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2012-09-20 18:18:20, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Tyvärr så tittar Allsvenskan, Elitserien och NHL allihopa på "konsekvensen" alldeles för mycket. Blir det ingen skada så blir det oftast inget straff. Tycker inte det borde vägas in på det sättet. Blir det en kraftig skada tycker jag man kan addera på straffet. Men man ska inte klara sig bara för att spelaren undkom utan allvarlig skada.DIF_Soldier skrev:Varför i helvete är Tälje-muppen inte avstängd än?
Om han går utan straff för att det gick bra med Timmy sliter jag huvudet av ansvariga.
Expert.
Tog föregivet att det skulle anmälas av domaren, har inte det skett?SirDIFalot skrev:Tyvärr så tittar Allsvenskan, Elitserien och NHL allihopa på "konsekvensen" alldeles för mycket. Blir det ingen skada så blir det oftast inget straff. Tycker inte det borde vägas in på det sättet. Blir det en kraftig skada tycker jag man kan addera på straffet. Men man ska inte klara sig bara för att spelaren undkom utan allvarlig skada.DIF_Soldier skrev:Varför i helvete är Tälje-muppen inte avstängd än?
Om han går utan straff för att det gick bra med Timmy sliter jag huvudet av ansvariga.
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
Match penalty anmäls alltid.Jepe skrev:Tog föregivet att det skulle anmälas av domaren, har inte det skett?SirDIFalot skrev:Tyvärr så tittar Allsvenskan, Elitserien och NHL allihopa på "konsekvensen" alldeles för mycket. Blir det ingen skada så blir det oftast inget straff. Tycker inte det borde vägas in på det sättet. Blir det en kraftig skada tycker jag man kan addera på straffet. Men man ska inte klara sig bara för att spelaren undkom utan allvarlig skada.DIF_Soldier skrev:Varför i helvete är Tälje-muppen inte avstängd än?
Expert.
Jag undrar om de kanske får det till att det delvis var en olyckshändelse.
Så här i efterhand är jag mest sur för att ena linjemannen blev någon slags personlig livvakt åt grabben som jävlades med vår kapten. Han behövde aldrig stå till svars för sin handling.
Så här i efterhand är jag mest sur för att ena linjemannen blev någon slags personlig livvakt åt grabben som jävlades med vår kapten. Han behövde aldrig stå till svars för sin handling.
Jacob Dahlström, täljetattaren som försökte mörda Timmy, skadade faktiskt själv knäet och blir borta i sex veckor. Så vi fick poetisk rättvisa åtminstone.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Plus en avstängning på 3+2 bekräftat nu av Ros.Edin skrev:Jacob Dahlström, täljetattaren som försökte mörda Timmy, skadade faktiskt själv knäet och blir borta i sex veckor. Så vi fick poetisk rättvisa åtminstone.
2014-04-07, vad hände?
Där har Dahlström tur. Jämför gärna med Boumediennes crosschecking i fejset på Linkan för 2 säsonger sedan, fick han inte 3+1 matcher? Även om det var riktigt fult så är väl det värsta att man knäcker näsbenet eller att man slår ut några tänder, det som Dahlström gjorde kan ta slut på karriärer och ge men för livet. Går det riktigt illa kan man ju sluta som paralyserad i såna där situationer.Jepe skrev:Plus en avstängning på 3+2 bekräftat nu av Ros.Edin skrev:Jacob Dahlström, täljetattaren som försökte mörda Timmy, skadade faktiskt själv knäet och blir borta i sex veckor. Så vi fick poetisk rättvisa åtminstone.
Det går inte att göra så mycket värre saker på en ishockeyrink än att tackla någon i ryggen en meter ifrån sargen när spelet är avblåst.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Absolut, det enda straffet han själv kommer att känna på är ju 2000kr. Om det är just sånt här man vill få bort från spelet så är man ju inte direkt påväg åt rätt håll.
Jäkla surt att Granath inte lyckades ta sig fram till Dahlström. Fast å andra sidan hade väl hans straff blivit längre.
Jäkla surt att Granath inte lyckades ta sig fram till Dahlström. Fast å andra sidan hade väl hans straff blivit längre.
2014-04-07, vad hände?
I rättvisans namn borde ju avstängningen påbörjas när han är tillbaka i spel.Jepe skrev:Absolut, det enda straffet han själv kommer att känna på är ju 2000kr. Om det är just sånt här man vill få bort från spelet så är man ju inte direkt påväg åt rätt håll.
Avstängningar i all ära, men den riktigt rättvisan kommer förhoppningsvis under ett framtida returmöte..JohanPez skrev:I rättvisans namn borde ju avstängningen påbörjas när han är tillbaka i spel.Jepe skrev:Absolut, det enda straffet han själv kommer att känna på är ju 2000kr. Om det är just sånt här man vill få bort från spelet så är man ju inte direkt påväg åt rätt håll.