Hemsidan

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Förbättra sidan

Inlägg av android »

Buckshot skrev:"Kan man inte införa någon slags feature att det tar X antal dagar innan ett nytt konto blir aktiverat? Då slipper man massa trams från nyregistrerade bönder som kommer in till forumet efter varje match."

Jaja, somliga av er kanske inte vill veta vad "dom tramsiga bönderna" tycker, men jag tror ändå att ni skulle få ett torftigare forum för inbördes beundran om ni skulle försöka få bort alla motståndar supportrar.

Ta bort all skit som "Dif suger", och tillåt alla som har en bra ton eller?
Tro mig. Det här forumet är hyfsat kritiska till Djurgårdens sätt att spela hockey.

Skriver flera motståndarlagssupportrar här. Inte det som är problemet.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Förbättra sidan

Inlägg av SirDIFalot »

Vet inte vilken tråd jag ska lägga det här i men... Varför fråntogs Åberg sin assist på Bremberg 1-0 mål mot Almtuna? I matchrapporten här så står det bara Sörensen. Och ser man på målet så är det ju inget snack om saken att Åberg ska ha assist?

Vet att bland annat Hallman skrev att Åberg fick assist men som sedan ändrades och togs bort?
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:Vet inte vilken tråd jag ska lägga det här i men... Varför fråntogs Åberg sin assist på Bremberg 1-0 mål mot Almtuna? I matchrapporten här så står det bara Sörensen. Och ser man på målet så är det ju inget snack om saken att Åberg ska ha assist?

Vet att bland annat Hallman skrev att Åberg fick assist men som sedan ändrades och togs bort?
Jag har alltid funderat på det där med hur man korrigerar poäng i Elitserien. Eftersom det alltid blir rätt i Elitserien, rätt spelare får rätt poäng. Undrar hur man löser det? Sitter det en snubbe på läktaren som korrigerar det hela så det blir korrekt, eller kollar man på video?

I Allsvenskan har jag varit med om att fel har begåtts, men det beror förmodligen på att resurserna inte är lika stora.

Men hur kommer det sig att Elitserienmatcherna alltid har rätt assistläggare?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tycker det känns jävligt viktigt att få dessa saker rätt. Speciellt när kanske inte alla matcher går på TV så man kan se allt själv. Svårt att lita på poängantalen då.
Expert.
Felan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Felan »

SirDIFalot skrev:Vet inte vilken tråd jag ska lägga det här i men... Varför fråntogs Åberg sin assist på Bremberg 1-0 mål mot Almtuna? I matchrapporten här så står det bara Sörensen. Och ser man på målet så är det ju inget snack om saken att Åberg ska ha assist?

Jag satt själv och rapporterade på hemsidan. Och blev minst lika förvånad som du. Men Åberg själv var framme och korrigerade målet som jag förstod de till domaren. Och innan nedsläpp så sa speakern också att Sörensen skulle ha assist, inte Åberg.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Felan skrev:

Jag satt själv och rapporterade på hemsidan. Och blev minst lika förvånad som du. Men Åberg själv var framme och korrigerade målet som jag förstod de till domaren. Och innan nedsläpp så sa speakern också att Sörensen skulle ha assist, inte Åberg.
Förmodligen för att han trodde att Brembergs puck inte gick direkt i mål? Vilket den nu gjorde och då ska han ha andraassist. Hoppas de kan korrigera det.
Expert.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Förbättra sidan

Inlägg av BaronVonDif »

Var biljettbarometern bara en engångsgrej för premiären?

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

I menyn som finns under loggorna för DIF hockeys huvudpartners så finns det en kategori som heter "spelare". Där står det "truppen 2011/2012". Ett litet men ack så retligt fel :wink:
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIFhockey.se
Chet Pickard, fyra matcher, 90.8%, GAA på 2,46.

Eliteprospects
Chet Pickard, fyra matcher, 91.6%, GAA på 2,21.

En rätt rejäl skillnad. Vilken gäller? Vilken kan man lita på?
Expert.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

SirDIFalot skrev:DIFhockey.se
Chet Pickard, fyra matcher, 90.8%, GAA på 2,46.

Eliteprospects
Chet Pickard, fyra matcher, 91.6%, GAA på 2,21.

En rätt rejäl skillnad. Vilken gäller? Vilken kan man lita på?
EP's.
Officiell statistik på http://stats.swehockey.se/Players/Stati ... esSVS/3005
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
android

Förbättra sidan

Inlägg av android »

Bra nyhetsutskick man fick på mailen. Tydligen möter vi SSK imorgon.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

android skrev:Bra nyhetsutskick man fick på mailen. Tydligen möter vi SSK imorgon.
Ibland går det alldeles för snabbt när man är stressad... Kommer skicka ut ett förtydligande snart, där man även får köpa biljett på bästa plats till halva priset. Alltid något när vi bombarderar med mejl...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

En litenskitgrej.

Lägg till " DIFTV: " framför rubriken på intervjuerna när de ligger på startsidan. Lovar att folk blir mycket mer benägna att trycka på länkarna då. Textintervjuer lockar inte alla. Vilket det ser ut att vara nu.

Edit: Jag menar i de mindre rutorna alltså.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

I Jimpas textintervju.
- Jag har en son som är 10 år och han är överlycklig för att de här spelarna kan komma hit, och att han kan få se dem spela. Han satt och kollade NHL-slutspelet i våras och fick se Kopitar till exempel och nu ska vi spela mot dem på lördag, så han är ju lyrisk. På så vis så är det ju en jättefördel för svensk hockey
Känns sådär aktuellt om vi tänker på att texten lades upp idag.
DIF!
Användarvisningsbild
Henkos

Sv: Re: Förbättra sidan

Inlägg av Henkos »

SirDIFalot skrev:En litenskitgrej.

Lägg till " DIFTV: " framför rubriken på intervjuerna när de ligger på startsidan. Lovar att folk blir mycket mer benägna att trycka på länkarna då. Textintervjuer lockar inte alla. Vilket det ser ut att vara nu.

Edit: Jag menar i de mindre rutorna alltså.
Instämmer. För mig är det ofta tvärtom dock, pallar inte se en intervju utan läser hellre snabbt en artikel.
Skriv svar