OM DIF nu skulle gå upp så lär det bli helt andra förutsättningar, vi skulle te.x kunna plocka hem spelare som S. Kronwall & Engqvist.minalman skrev:Jag är fortfarande imponerad av när gnaget och växjö gick upp och spelade allsvensk hockey i elitserien. Frejdigt, fartfyllt och respektlöst. Går vi upp tack vare NHL-förstärkningar som inte är med nästa år, plus att vi som vanligt förlorar de bästa junisarna blir det retur till AS direkt.SirDIFalot skrev:Det där vore väl ändå skitsamma om vi skulle lyckas med att gå upp?minalman skrev:Som om jag inte visste det... Du förstod inte ironin i mitt inlägg?Caveman skrev:Då kan ju du göra som C More, följ elitserien.minalman skrev:Från att ha varit en säsong i HA som kan gå hursomhelst, verkar det nu vara en säsong som går ännu mer hursomhelst. Jag är lika glad över alla NHL-spelare i allsvenskan som Canal Plus/C More antagligen är.
Jag är mycket orolig för att alla förstärkningar i HA gör det svårt för oss att gå upp och om vi ändå gör det har vi inte ett samspelt lag i ES nästa år.
Allsvenskan 2012/13
Re: Allsvenskan 2012/13
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Allsvenskan 2012/13
Då skulle jag villigt erkänna att jag har fel. Men jag hade hoppats att årets säsong var säsongen vi byggde ett lag för att vinna SM. Det kan fortfarande bli så, men då måste LAGET utvecklas oavsett antalet NHL:are.Caveman skrev:
OM DIF nu skulle gå upp så lär det bli helt andra förutsättningar, vi skulle te.x kunna plocka hem spelare som S. Kronwall & Engqvist.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vet inte hur mycket du bygger för SM-guld med Linkan, Otto, Ölvestad, Fimpen, Tim & Honken, tycker laget mer är byggt för att "försöka" gå upp i elitserien.minalman skrev:Då skulle jag villigt erkänna att jag har fel. Men jag hade hoppats att årets säsong var säsongen vi byggde ett lag för att vinna SM. Det kan fortfarande bli så, men då måste LAGET utvecklas oavsett antalet NHL:are.Caveman skrev:
OM DIF nu skulle gå upp så lär det bli helt andra förutsättningar, vi skulle te.x kunna plocka hem spelare som S. Kronwall & Engqvist.
-
Tror att det är att sikta väldigt högt att anta att dessa spelare ska kunna bli stommen i ett SM-guld. Vi har varit bortskämda, men det är nog dags att inse att likt fotbollen (vars storhetstid varit förbi i ett par år nu) så kommer det ta tid tills vi åter är och slåss i den absoluta toppen. Tyvärr..minalman skrev:Då skulle jag villigt erkänna att jag har fel. Men jag hade hoppats att årets säsong var säsongen vi byggde ett lag för att vinna SM. Det kan fortfarande bli så, men då måste LAGET utvecklas oavsett antalet NHL:are.Caveman skrev:
25/4-2025
- minalman
Allsvenskan 2012/13
Förvisso. Men om några omgångar måste LAGET inse vad KRIGA innebär vilket de behöver ta med sig till ES. Alla vet att det saknades i fjol. Med NHL:are i truppen blir de tänkta blivande krigarna i stället imponerade åskådare är jag rädd.Caveman skrev:Vet inte hur mycket du bygger för SM-guld med Linkan, Otto, Ölvestad, Fimpen, Tim & Honken, tycker laget mer är byggt för att "försöka" gå upp i elitserien.minalman skrev:Då skulle jag villigt erkänna att jag har fel. Men jag hade hoppats att årets säsong var säsongen vi byggde ett lag för att vinna SM. Det kan fortfarande bli så, men då måste LAGET utvecklas oavsett antalet NHL:are.Caveman skrev:
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vi sitter ju i en riktigt bra sits just nu. Vi kan plocka in NHL-förstärkningar men det kan inte de elitserieklubbar vi kommer att möta i kvalserien.
Oavsett om vi går upp med NHL-stjärnor eller inte behöver vi rensa i truppen rejält inför elitserien. Vi har ju en långtidsskada på backplats så där ser jag inte hur någon hämmas. Vi har dessutom riktigt många unga forwards. Tar vi in en eller två forwards från NHL så har vi ändå riktigt många unga forwards kvar.
Vi har allt att vinna på denna lockout.
Oavsett om vi går upp med NHL-stjärnor eller inte behöver vi rensa i truppen rejält inför elitserien. Vi har ju en långtidsskada på backplats så där ser jag inte hur någon hämmas. Vi har dessutom riktigt många unga forwards. Tar vi in en eller två forwards från NHL så har vi ändå riktigt många unga forwards kvar.
Vi har allt att vinna på denna lockout.
- -daniel-
Är helt övertygad om att Elitserien kommer öppna upp för NHL spelare i god tid innan transferfönstret stänger om konflikten blir långvarig. Förvisso finns det väl inte så otroligt många spelare kvar då kanske, eftersom de allra flesta lär ha hittat andra ställen att spela på, men tror fortfarande knappast ES-klubbarna i botten kommer sitta handlingsförlamade och inte få in en enda spelare.Highwind skrev:Vi sitter ju i en riktigt bra sits just nu. Vi kan plocka in NHL-förstärkningar men det kan inte de elitserieklubbar vi kommer att möta i kvalserien.
- SirDIFalot
Så Leksand vinner borta mot Almtuna med 2-3.
(Almtorp målskytt för Linköping och Mackan Nilson med GWG för HV)
(Almtorp målskytt för Linköping och Mackan Nilson med GWG för HV)
Expert.
"Stjärnmålvakten Viktor Fasth är klar för Tingsryds AIF.
– Vi slår till när folk minst anar det, säger sportchefen Anders Gustavsson."

Oj, oj Äntligen ett nytt lag att avsky! Tingsryd = Nya råttan i HockeyAllsvenkan! Hata, hata Fasth!
Den 12 oktober då ska Fasth få ångra att han valde att hamna i samma liga som DIF!

Oj, oj Äntligen ett nytt lag att avsky! Tingsryd = Nya råttan i HockeyAllsvenkan! Hata, hata Fasth!
Den 12 oktober då ska Fasth få ångra att han valde att hamna i samma liga som DIF!
Så nu har vi brajen och råttor i HA...Rocky3000 skrev:"Stjärnmålvakten Viktor Fasth är klar för Tingsryds AIF.
Hoppas Murray och Hank kör över råttan direkt.
Senast redigerad av Axel_K den 2012-09-21 11:21:48, redigerad totalt 1 gånger.
Jo jag tycker samma att det ser ut som att vi försöker gå upp i elitserien.Vet inte hur mycket du bygger för SM-guld med Linkan, Otto, Ölvestad, Fimpen, Tim & Honken, tycker laget mer är byggt för att "försöka" gå upp i elitserien.
Alla tror att vi kommer gå till kvalserien, jag hoppas att vi gör det men jag är inte alls säker på att vi gör det, ja hoppas jag har fel.
Troligen får vi inte se Fasth mot oss. Han skrev väl kontrakt på 5 matcher och efter det lär han ju gå till ES.Axel_K skrev:Så nu har vi brajen och råttor i HA...Rocky3000 skrev:"Stjärnmålvakten Viktor Fasth är klar för Tingsryds AIF.
Hoppas Murray och Hank kör över råttan direkt.
SSK leder med 3-0 hemma mot VIK. Bevisar att laget inte automatiskt blir bättre fast man får in en kanonlirare som Berglund.
Kommer ta alla dessa NHL proffs ett par 3-4 matcher innan de kommer igång. Något att tänka på inför matchen mot Mora och när Murray/Bengan tillkommer i DIF.
Kommer ta alla dessa NHL proffs ett par 3-4 matcher innan de kommer igång. Något att tänka på inför matchen mot Mora och när Murray/Bengan tillkommer i DIF.
- SirDIFalot
Det känns jävligt svårt att veta vilka man ska heja på i Allsvenskan när de övriga lagen möts. Men antar att det är bra att SSK tog poäng av Västerås så att ser blir mer jämn och utspridd. Men det lär väl ta upp emot 20 omgångar innan man ser vilka våra konkurrenter egentligen kommer vara.
Expert.
Allsvenskan 2012/13
"vilka man ska heja på" ... Där sket du nog i stark motvind... "hoppas ska förlora" kan jag köpa men inte fan sitter jag och hejar på något annat lagSirDIFalot skrev:Det känns jävligt svårt att veta vilka man ska heja på i Allsvenskan när de övriga lagen möts. Men antar att det är bra att SSK tog poäng av Västerås så att ser blir mer jämn och utspridd. Men det lär väl ta upp emot 20 omgångar innan man ser vilka våra konkurrenter egentligen kommer vara.

2014-04-07, vad hände?