Nej, Landeskog kommer inte att bli skickad till AHL. Alla klubbar har redan skickat spelare som dom vill ska spela där. Dom med tvåvägskontrakt. Dessutom har Gabbes agent Peter Wallén dementerat att han ska spela där.Edin skrev:Men nu är väl försäkringen baserad på saker som lön, skadehistorik och ålder. Att man är kapten eller vilket sportsligt värde man har borde inte spela någon roll. Landeskog tror jag dock inte att vi får se i på grund av hans tvåvägskontrakt. Colorado ser nog hellre att han lirar i AHL i vinter.Steelmountain skrev:Landeskog är för helvete kapten för Colorado....Man kan inte vara seriös om man tror att hans försäkring är billigare än Bengan
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tror alla hans bonusar räknas in. Annars hade han varit överst på vår lista med så billig försäkring.northbluestriped skrev:försäkringen basseras på lönen och landeskogg sitter fortfarande på rookie kotraktSteelmountain skrev:Landeskog är för helvete kapten för Colorado....Man kan inte vara seriös om man tror att hans försäkring är billigare än Bengan
han har just nu 925 000 dollar/år
http://capgeek.com/players/display.php?id=2103
Expert.
-
Kanon. En stabil back och en målskytt. Precis vad vi behöver. Hoppas hoppas att de stannar tills transfer fönstret öppnar om DIF då känner att de behöver förstärka.
- Jim Morrison
Det måste vara så. Eller så är det så att Landeskog, likt Kronwall, avvaktar och ser hur det går med lockouten. Baserat på den intervjun som du länkade tidigare. Landeskog är väldigt involverad i NHLPA just nu, och han tycker nog inte det skulle se bra ut om han bara stack direkt. Men vad vet jag.SirDIFalot skrev:Jag tror alla hans bonusar räknas in. Annars hade han varit överst på vår lista med så billig försäkring.northbluestriped skrev:försäkringen basseras på lönen och landeskogg sitter fortfarande på rookie kotraktSteelmountain skrev:Landeskog är för helvete kapten för Colorado....Man kan inte vara seriös om man tror att hans försäkring är billigare än Bengan
han har just nu 925 000 dollar/år
http://capgeek.com/players/display.php?id=2103
Här är han med till exempel.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Är det så? Det har jag missat, jag undrar vart han hade tänkt ta vägen isåfall. Kan ju vara så att han väntar på en öppning i Elitserien, vad vet jag. Tror tyvärr inte att vi får se honom i DIF i vinter. Även om Gabbe själv vill lira här så tror jag att Colorado sätter stopp, det är bara en magkänsla jag har.Jim Morrison skrev:Nej, Landeskog kommer inte att bli skickad till AHL. Alla klubbar har redan skickat spelare som dom vill ska spela där. Dom med tvåvägskontrakt. Dessutom har Gabbes agent Peter Wallén dementerat att han ska spela där.Edin skrev:Men nu är väl försäkringen baserad på saker som lön, skadehistorik och ålder. Att man är kapten eller vilket sportsligt värde man har borde inte spela någon roll. Landeskog tror jag dock inte att vi får se i på grund av hans tvåvägskontrakt. Colorado ser nog hellre att han lirar i AHL i vinter.Steelmountain skrev:Landeskog är för helvete kapten för Colorado....Man kan inte vara seriös om man tror att hans försäkring är billigare än Bengan
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Jim Morrison
Tror nog att han vill spela i Djurgården. Tror att han, likt Kronwall, avvaktar och ser hur det blir med lockouten. Jag tror att vi får se honom i DIF den här säsongen.Edin skrev:Är det så? Det har jag missat, jag undrar vart han hade tänkt ta vägen isåfall. Kan ju vara så att han väntar på en öppning i Elitserien, vad vet jag. Tror tyvärr inte att vi får se honom i DIF i vinter.Jim Morrison skrev:Nej, Landeskog kommer inte att bli skickad till AHL. Alla klubbar har redan skickat spelare som dom vill ska spela där. Dom med tvåvägskontrakt. Dessutom har Gabbes agent Peter Wallén dementerat att han ska spela där.Edin skrev:Men nu är väl försäkringen baserad på saker som lön, skadehistorik och ålder. Att man är kapten eller vilket sportsligt värde man har borde inte spela någon roll. Landeskog tror jag dock inte att vi får se i på grund av hans tvåvägskontrakt. Colorado ser nog hellre att han lirar i AHL i vinter.Steelmountain skrev:Landeskog är för helvete kapten för Colorado....Man kan inte vara seriös om man tror att hans försäkring är billigare än Bengan
Ser ut som att du får rätt:Jim Morrison skrev: Tror nog att han vill spela i Djurgården. Tror att han, likt Kronwall, avvaktar och ser hur det blir med lockouten. Jag tror att vi får se honom i DIF den här säsongen.
Challe: Landeskog är definitivt högaktuell
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5476865.ab
Hoppas hoppas...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
är det inte nu det är som bäst att ha en riktigt bra målvakt när det flyger in Nhl spelare i allsvenskan? 

- Jim Morrison
Grymt! Nu håller vi alla jävla tummar vi har.Edin skrev:Ser ut som att du får rätt:Jim Morrison skrev: Tror nog att han vill spela i Djurgården. Tror att han, likt Kronwall, avvaktar och ser hur det blir med lockouten. Jag tror att vi får se honom i DIF den här säsongen.
Hoppas hoppas...
Även klartecken ekonomiskt. Så han kommer att spela här så länge han själv vill.Så Landeskog kan bli den tredje spelaren ni tar in?
– Ja, han är definitivt högaktuell.
Och även när det gäller kostnaderna för honom har ni fått klartecken från styrelsen?
– Svar ja.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-09-20 15:11:48, redigerad totalt 1 gånger.
Vet att det kan bli kortvarigt men fan känner mig ändå som ett barn på julaftonEdin skrev:Ser ut som att du får rätt:Jim Morrison skrev: Tror nog att han vill spela i Djurgården. Tror att han, likt Kronwall, avvaktar och ser hur det blir med lockouten. Jag tror att vi får se honom i DIF den här säsongen.
Hoppas hoppas...
hade gråtit av lycka om landeskog spelade här även om det bara var i tio matcher!
helvete vad han skulle MOSA spelare i denna serie.
helvete vad han skulle MOSA spelare i denna serie.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jäklar vilken säsong det här kan bli om det blir helsäsongslockout. Nu gäller det att ha fingertoppskänsla o bygga laget smart. Fan, missar vi att ta steget upp denna säsong är jag orolig att det tar mÅnga år att nå finrummet. Vore ju en ide att utöka elitserien till 14 lag denna säsong. Man låser elitserien så inget lag åker ur. Ettan i allsvenskan är klar för elitserien och man kvalar sedan om ytterligare en plats i en utslagningsserie...i allsvenskan. DIF försätt inte denna chans nu...
"Bara detaljer återstår innan Douglas Murray och Patric Hörnqvist är klara för Djurgården."

Va, är det sant? Vart läste du det?Mårten_ skrev:"Bara detaljer återstår innan Douglas Murray och Patric Hörnqvist är klara för Djurgården."
:S
Kungen skrev:Va, är det sant? Vart läste du det?Mårten_ skrev:"Bara detaljer återstår innan Douglas Murray och Patric Hörnqvist är klara för Djurgården."
:S
dock så är det ju horbladet....men ändå.