Mash skrev:Vilken jävla skräll för Asplöven. Besegrade Leksand med 4-2 uppe i norr.
En sån jävla skräll var det väl ändå inte. Om man bortser från faktumet att laget heter just Asplöven och kommer från världsmetropolen Haparanda, och istället tittar på lagets spelartrupp, så kan man onekligen konstatera att det trots allt finns en hel del kvalitet i det där laget. Även om jag förvisso tror att man kommer att vara väldigt ojämna under säsongen, så råder det ingen tvekan om att man kommer att råna många tilltänkta topplag på poäng i vinter. I synnerhet hemma i Arena Polarica.
Det är viktigt att vara ödmjuk inför årets serie.
En sån jävla skräll var det väl ändå inte. Om man bortser från faktumet att laget heter just Djurgården och kommer från världsmetropolen Stockholm, och istället tittar på lagets spelartrupp, så kan man onekligen konstatera att det trots allt finns en hel del kvalitet i det där laget. Även om jag förvisso tror att man kommer att vara väldigt ojämna under säsongen, så råder det ingen tvekan om att man kommer att råna många tilltänkta topplag på poäng i vinter. I synnerhet hemma på Hovet.
Jag vill se vårt Djurgården kriga i varje match fr.o.m. nu, precis som Asplöven och Troja garanterat kommer att göra.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Bara jag som känner en oro över hur detta skall gå? Jag har känslan att vi kommer få det OTROLIGT svårt att klara av detta. Först skall vi till en kvalserie. Sedan skall vi klara av den oxå. Jag känner mig sjukt orolig.
Fan när vi inte kan vinna mot knappa mitten lag så hur skall det gå mot topplagen?
gaspo skrev:Bara jag som känner en oro över hur detta skall gå? Jag har känslan att vi kommer få det OTROLIGT svårt att klara av detta. Först skall vi till en kvalserie. Sedan skall vi klara av den oxå. Jag känner mig sjukt orolig.
Fan när vi inte kan vinna mot knappa mitten lag så hur skall det gå mot topplagen?
Jadu, hur ska det gå för Leksand, som förlorade mot ett bottenlag?
gaspo skrev:Bara jag som känner en oro över hur detta skall gå? Jag har känslan att vi kommer få det OTROLIGT svårt att klara av detta. Först skall vi till en kvalserie. Sedan skall vi klara av den oxå. Jag känner mig sjukt orolig.
Sitt ner i båten. Det har gått två matcher.
Det är inte resultatet i sig som oroar mig, utan hur vi förlorar matcher. Vi har ett obefintligt fysiskt spel, det är inte något som går att "finslipa till" vartefter utan ligger i naturen på de spelare vi befogar över.
Jag har inte sett lif, så jag kan inte uttala mig om dem.
Sitt ner i båten. Det har gått två matcher.
Det är inte resultatet i sig som oroar mig, utan hur vi förlorar matcher. Vi har ett obefintligt fysiskt spel, det är inte något som går att "finslipa till" vartefter utan ligger i naturen på de spelare vi befogar över.
Jag har inte sett lif, så jag kan inte uttala mig om dem.
Tycke vi smällde på rätt bra mot Troja borta. Problemet vi har är att vi måste göra fler mål på bortaplan än 1. Vi vinner kanske 1 av 10 om vi bara gör 1 mål..
Sudden skrev:OT, men gnagarna kör aik-stilen och chillar hemma tills ett eventuellt slutspel...
5k på dagens premiär!
5k på "enda Stockholmspremiären i elitserien" som de uttryckte sig på hemsidan... pinsamma ajk.
Usch.. hoppas de städar hovet ordentligt till på tisdag efter de äckliga råttorna smutsat ner där..
Ingen kan ju vara förvånad. Deras publiksnitt är ju sämre än Bajen Hockey.
Skämt åsido, AIK Hockey kommer inte dra någon publik förens DIF Hockey är tillbaka och det blir derbyn. Riktigt medgångspack. Och, just det, glömde. Om de mot förmodan spelar slutspel i år så ska ju packet självklart närvara, "Vi är överallt"... Förutom på Hovet?
Hajpade Västerås får bara två pinnar hemma mot Troja, som vi skäms över att ha förlorat (knappt, orättvist och onödigt) mot borta.
Vi ska nog inte dissa våra killar ännu.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)