Djurgårdens IF - Södertälje SK 18/9 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 18/9 2012

Inlägg av Djurgårn »

Pickard var planens kung idag! I övrigt var det här en riktig skitmatch. Fanns väl egentligen ingenting som var riktigt bra idag förutom Pickards insats. Nej det här spelet kan vi inte fortsätta med. Skärpning!
benganfs

Inlägg av benganfs »

fan! jag vill ha en poängmaskin! visst tidigt och säga men vill bara ha nån som iggulden för växjö förra säsongen kom igen nu dustin,wennberg tror på er!
Användarvisningsbild
XantE
Säsongskort: Ja

Inlägg av XantE »

benganfs skrev:fan! jag vill ha en poängmaskin! visst tidigt och säga men vill bara ha nån som iggulden för växjö förra säsongen kom igen nu dustin,wennberg tror på er!
Det kommer!
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Jag hade inte möjlighet att se 3:e perioden men satan i gatan va uselt PP vi hade i första. Var nästan så att man inte ville ha PP. Jag är också orolig över dessa frilägen vi låter motståndarna få till och från. Inte bra.

Btw, ingen här har sagt något gott om Dustin men var han inte en av dom bättre i första och andra? Tyckte han kontrollerade puck bra i anfallszon och skapade stundvis lägen.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
18DIF91
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av 18DIF91 »

Tessan skrev:Klacken var grym idag! Håller med om att den var bättre än i söndags och bättre än premiären. Hellre halvfylld klacksektion om de som dyker upp visar passion och gör sin plikt - sjunger matchen igenom. Stort plus till er alla. Vi på AS gillar när vi får vara med i racet. Lagom av allt idag men saknar Hunden Leif och en hyllning till vår super-keeper. Pulverapa har en bra på gång som jag fick höra i pausen men det finns en klassiker: Chet Pickard Chet Pickard ole' ole' ole'
Japp, det skapades några bra på plats där :)

Seppukos polare (Är SÅ usel på namn, sorry X.x) kom på en riktigt bra en för Chet också :)
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Jäkla fröjd att dagen efter läsa igenom hela denna tråd. Vissa verkar inte ha förstått vad HA är för liga och vad det bjuds på för spel. Såhär kommer det se ut, inget större strukturerat spel utan mycket tyngd på just tyngd och fart. De som sett HA matcher de senaste åren vet om detta.

Djurgården körde lite tyngre idag, men det behövs mer, sen måste målgörandet lossna, det är inte så att vi saknar chanser. Men spelar vi "dåligt" som ni säger och vinner matcher, så ser det ju ganska bra ut framöver när vi spelar ihop alla 16 nya spelare.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

seppuko skrev:Jäkla fröjd att dagen efter läsa igenom hela denna tråd. Vissa verkar inte ha förstått vad HA är för liga och vad det bjuds på för spel. Såhär kommer det se ut, inget större strukturerat spel utan mycket tyngd på just tyngd och fart. De som sett HA matcher de senaste åren vet om detta.

Djurgården körde lite tyngre idag, men det behövs mer, sen måste målgörandet lossna, det är inte så att vi saknar chanser. Men spelar vi "dåligt" som ni säger och vinner matcher, så ser det ju ganska bra ut framöver när vi spelar ihop alla 16 nya spelare.
Du/vi får nog vänja dig/oss vid att många här reagerar med Elitserie-kvalitets-kravs-glasögonen på. Det sista som överger människan sägs vara hoppet. Vi vill inte - i väldigt många fall tror jag - förlika oss med tanken att vi är ett allsvenskt lag nu.

Jag för min egen del hoppas att vi aldrig någonsin förlikar oss med den tanken. Jag vill se ilska och jävlar anamma när vi spelar som en påse nötter. Jag kommer aldrig att acceptera att laget/klubben börjar agera som en allsvensk klubb för det är det farligaste som kan hända. Vi är en Elitserieförening - det måste alltid vara inställningen. Annars faller siktet och vi riskerar att bli Leksand.

Sen är jag ändå med i dina tankar här. HA ser ut så här. Det är mer hafs i HA och kvallen är lägre. Vi däremot, ska fan va bättre! :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Upp med matchtråd till lördagens holmgång; Anze Kopitar vs DIF. Tack.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Personligen tycker jag att matcherna i Allsvenskan är betydligt roligare att titta på än matcherna i Elitserien. Det är ett annat tänk, mer offensivt och böljande spel. Lagen ställer inte upp och styr speciellt mycket, utan litar ofta på sin egen förmåga, vilket jag gillar.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Dom tre matcherna som DIF har spelat har inte varit roliga någonstans. Själv så gillar jag när spelarna/lagen tänker lite innan dom gör något.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Magnutz skrev:
seppuko skrev:Jäkla fröjd att dagen efter läsa igenom hela denna tråd. Vissa verkar inte ha förstått vad HA är för liga och vad det bjuds på för spel. Såhär kommer det se ut, inget större strukturerat spel utan mycket tyngd på just tyngd och fart. De som sett HA matcher de senaste åren vet om detta.

Du/vi får nog vänja dig/oss vid att många här reagerar med Elitserie-kvalitets-kravs-glasögonen på. Det sista som överger människan sägs vara hoppet. Vi vill inte - i väldigt många fall tror jag - förlika oss med tanken att vi är ett allsvenskt lag nu.

Jag för min egen del hoppas att vi aldrig någonsin förlikar oss med den tanken. Jag vill se ilska och jävlar anamma när vi spelar som en påse nötter. Jag kommer aldrig att acceptera att laget/klubben börjar agera som en allsvensk klubb för det är det farligaste som kan hända. Vi är en Elitserieförening - det måste alltid vara inställningen. Annars faller siktet och vi riskerar att bli Leksand.

Sen är jag ändå med i dina tankar här. HA ser ut så här. Det är mer hafs i HA och kvallen är lägre. Vi däremot, ska fan va bättre! :)
Min mening var nog inriktad så att alla andra lagen spelar på detta vis, och då och då i matcher kommer det se ut så även mot oss. Har absolut inget att göra med att vi förlikat oss med tanken att vara i HA, spelet blir därefter.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Manijock

Inlägg av Manijock »

Bara jag som la märke till täljeäcklena på läktaren som jublade när Timmy haltandes tog sig ut i omklädningsrummet? Bara i hedersmordens och modersvåldtäkternas hemort!
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Manijock skrev:Bara jag som la märke till täljeäcklena på läktaren som jublade när Timmy haltandes tog sig ut i omklädningsrummet? Bara i hedersmordens och modersvåldtäkternas hemort!
Riktiga horungar e vad dem e!
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Fy fan vilken tur att det gick förhållandevis bra med Timmy, såg riktigt illa ut ju. Äckligt med att det finniga aset inte står för tacklingen utan skyller på att han inte hörde domaren eller va fan de nu va. (Som om det spelar någon som helst roll) Sen muppfanskapet till tränare står i "studion" och försöker hitta sätt att försvara tacklingen på blir bara pinsamt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Caveman skrev:Dom tre matcherna som DIF har spelat har inte varit roliga någonstans. Själv så gillar jag när spelarna/lagen tänker lite innan dom gör något.
Agree

Det känns helt hopplös om det återstår 49 omgångar med liknande spel.
Blir alldeles ledsen i ögat & dessutom totalt förvirrad när jag följer spelet i denna sunk-serie.
Ser inget riktigt mönster i nånting som händer, mer än att kasta puck & försöka hinna ikapp den före motståndarna.
Jo, förresten, en sak gör DIF precis likadant hela tiden, man lyckas kladda fast sig själva i egen zon gång på gång.
Det ser ut som att vi vill få BP emot oss.

Vi har ju inte mött några topplag än direkt (ssk, kanske...).
Kan bli pinsamt mot Mora...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar