Djurgårdens IF - Södertälje SK 18/9 2012
Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK 18/9 2012
Egentligen är det bara första perioden som jag är riktigt missnöjd med, i andra slarvar vi lite och i tredje så spelar vi ok. Kan ha att göra med att SSK blev riktigt tvärusla i tredje också.. Äh vafan, när det här laget har spelat ihop sig lite mer blir det nog bra.
Hörde någon en publiksiffra idag?
~5200Kentta skrev:
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja publiksiffran ska vi inte vara nöjda med. Vill inte ens tänka på vad vi kommer ha vissa söndagkvällar mot t.ex Asplöven. Snittet verkar sjunka rejält om det redan börjar illa.
Avskaffa tre mot tre.
Vilken bedrövlig ishockey, så trist att kolla på... Det är så dåligt att jag knappt märker när DIF tar 3 poäng.
Chet Pickard var iaf bra!
Chet Pickard var iaf bra!
Var det inte hemmapremiär i Torsdags & derby i fotbollen i Söndags?Mattias_87 skrev:Ja publiksiffran ska vi inte vara nöjda med. Vill inte ens tänka på vad vi kommer ha vissa söndagkvällar mot t.ex Asplöven. Snittet verkar sjunka rejält om det redan börjar illa.
- Mattias_87
Jo det är sant. Får hoppas det blir bättre, speciellt när fotbollssäsongen är över.Caveman skrev:Var det inte hemmapremiär i Torsdags & derby i fotbollen i Söndags?Mattias_87 skrev:Ja publiksiffran ska vi inte vara nöjda med. Vill inte ens tänka på vad vi kommer ha vissa söndagkvällar mot t.ex Asplöven. Snittet verkar sjunka rejält om det redan börjar illa.
Avskaffa tre mot tre.
- FreddanS
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Stor eloge (stavas det så?) till alla i klacken som var där idag! Otrolig kämpaglöd! For what it's worth så va ni fasen så mycket bättre än tröttgänget på södra i söndags! Keep it up!
Vi körde på bra i tredje tycker jag, började hitta varandra och kom i fart. Jävlar vad grymt hank checkar ibland, rackarns när han proppade 2 ssk'are och sen sätter otto den i ribban. Skönt att se Chet uträtta lite stordåd. Nej det här kändes bra om man ser till avslutningen.
Ja, faktiskt, bra drag idag. Fy fan vad underbart det är att vara på Hovet igen! Härlig hets mot SSK också, kan bli en del roliga matcher mot dom i vinter.FreddanS skrev:Stor eloge (stavas det så?) till alla i klacken som var där idag! Otrolig kämpaglöd! For what it's worth så va ni fasen så mycket bättre än tröttgänget på södra i söndags! Keep it up!
- Tessan
Klacken var grym idag! Håller med om att den var bättre än i söndags och bättre än premiären. Hellre halvfylld klacksektion om de som dyker upp visar passion och gör sin plikt - sjunger matchen igenom. Stort plus till er alla. Vi på AS gillar när vi får vara med i racet. Lagom av allt idag men saknar Hunden Leif och en hyllning till vår super-keeper. Pulverapa har en bra på gång som jag fick höra i pausen men det finns en klassiker: Chet Pickard Chet Pickard ole' ole' ole'
Dom flesta sjunger med rätt ofta. Fortfarande fel att gnälla på AS när det finns så många fågelholkar i klacken.Andreas08 skrev:Skönt med vinst även vid dåligt spel.
Har säsongsplåt på aktiv, fy fan vad dåligt drag det var denna match.
Känns som många sitter där för att det är billig biljett, sjung för i helvete el sätt er på långsidan.
Man behöver inte sjunga med jämt, men nån gång kan man väl ta en ton.
Aktiv SITTPLATS.
Född till sportchef.
- Lee Harvey Oswald
Alltså, förutom Chet, Hank, Fimpen & Ottossons otroliga kyla finns det ingenting som ens är värt att kommentera.
Finns inget att ta på, det händer ingenting.
Hur många målchanser skapar vi i denna match, på hovet?!!
Tjaa, typ en riktig., Ottos ribbskott, målen är ju schysta gåvor från SSK-smurfen i mål.
Man skulle kunna ta att spelet inte sitter än efter bara 3 omgångar, men några linjer måste man väl för fasiken kunna se röken av?
Som Grottmannen säger, orkar knappt bry mig om det oförtjänta 3poängaren.
Vi är minst en klass sämre än vad jag hade hoppats på.
Finns inget att ta på, det händer ingenting.
Hur många målchanser skapar vi i denna match, på hovet?!!
Tjaa, typ en riktig., Ottos ribbskott, målen är ju schysta gåvor från SSK-smurfen i mål.
Man skulle kunna ta att spelet inte sitter än efter bara 3 omgångar, men några linjer måste man väl för fasiken kunna se röken av?
Som Grottmannen säger, orkar knappt bry mig om det oförtjänta 3poängaren.
Vi är minst en klass sämre än vad jag hade hoppats på.
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2012-09-18 21:31:09, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det kommer att se bättre ut, även om det för det mesta ser helt bedrövligt ut så tror jag att inom ett par matcher så kommer laget att spela ihop sig bättre och man kommer även att se vilka som spelar bäst ihop, så jag är optimistisk.
På Lördag så vill jag se ett djurgården med ett bra PP, folk som krigar framför mål och hårda skott från backarna! Vissa gör det för svårt för dom själva, titta upp och hitta passningarna så flyter det på ska ni se..
På Lördag så vill jag se ett djurgården med ett bra PP, folk som krigar framför mål och hårda skott från backarna! Vissa gör det för svårt för dom själva, titta upp och hitta passningarna så flyter det på ska ni se..
Senast redigerad av Tobbis den 2012-09-18 21:37:16, redigerad totalt 1 gånger.
Gnälls en hel del på Holm (jag håller väl med bitvis där) men jäklar vilken snygg snurrpass han serverade till turbo (som tyvärr bommade)
Vart sjukt skraj när den andra backen på tre matcher fick bäras av isen men med facit i hand eftersom TP klarade sig kan det vara vår räddning då säkert både ledning och eventuella NHL-backar fick se vilket jävla rakblad vi just nu står på. In med skägg!
Vart sjukt skraj när den andra backen på tre matcher fick bäras av isen men med facit i hand eftersom TP klarade sig kan det vara vår räddning då säkert både ledning och eventuella NHL-backar fick se vilket jävla rakblad vi just nu står på. In med skägg!
- Mattias_87
Vi spelar på lördag igenTobbis skrev:På Torsdag så vill jag se ett djurgården med ett bra PP

Avskaffa tre mot tre.