Allsvenskan 2012/13
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Allsvenskan 2012/13
Hann bara se 3:e perioden mellan Malmö & Mora men det kändes som 99% kamp och 1% spel. Antar det är så här HA kommer vara framöver. De som kämpar mest vinner, har vi ett lag som klarar det i omgång efter omgång? Inte helt hundra.
- minalman
Allsvenskan 2012/13
Det var exakt vad som saknades i kvalserien i våras. Ska man klara av kvalserien och gå upp i ES måste man lira som ett allsvenskt lag.-daniel- skrev:Hann bara se 3:e perioden mellan Malmö & Mora men det kändes som 99% kamp och 1% spel. Antar det är så här HA kommer vara framöver. De som kämpar mest vinner, har vi ett lag som klarar det i omgång efter omgång? Inte helt hundra.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Såg väl i princip hela matchen. Mora var riktigt bra i första. Grym fart på skridskorna blandades med ett faktiskt fint och finurligt passningsspel.-daniel- skrev:Hann bara se 3:e perioden mellan Malmö & Mora men det kändes som 99% kamp och 1% spel. Antar det är så här HA kommer vara framöver. De som kämpar mest vinner, har vi ett lag som klarar det i omgång efter omgång? Inte helt hundra.
Vad det nu är värt. Lassen är en gåta. Flera gånger tänkte jag "Jäklar vad den där backen spelar med pondus, satan vad bra han är", momentet efter kom världens felpassning eller liknande. Då såg man att det var Lasse Lassens brorsa.
Har fortfarande inte ställt om att vi är ett Allsvenskt lag. Tänkte att det skulle vara kul att se lite Allsvensk hockey...
Född till sportchef.
- DIF_Soldier
Kall-El skrev: OM vi bara skulle plocka in 3 spelare hade mitt fjärdeval gjutet hamnat på Krüger om han går att få loss. Killen gör andra spelare bättre helt enkelt och är inte lika beroende av sin omgivning.
Att Krüger skulle passa som handen i handsken i vårt lag och i det spel som Allsvenskan bygger på är det ingen tvekan om.
Tyvärr måste jag släcka dina förhoppningar; Jag är nämligen hyfsat säker på att Krüger, som ju sitter på ett tvåvägskontrakt, kan bli tillsagd av Chicagos förening att spela i AHL. De kommer förmodligen att kräva detta då de kommer anse att spel i Sveriges andradivision på stor rink hämmar spelares utveckling.
Med andra ord - Kryckan och Josef kan vi med allra största sannolikhet vinka adjö till.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Undra vilken nivå en sån som Josefson håller idag? Han var ju knappast dominant när han var här sist och har ju typ bara varit skadad sedan han stack.
Expert.
Hade Malmö högre publik än DIF? De hade tydligen 8 056...?
Japp. Sydsvenskan delade ut 2 000 friplåtar. Var visserligen ungefär samma stämning som i Scandinavium.East2 skrev:Hade Malmö högre publik än DIF? De hade tydligen 8 056...?
Född till sportchef.
Som i Scandinavium? Det vill säga..? Dåligt?android skrev:Japp. Sydsvenskan delade ut 2 000 friplåtar. Var visserligen ungefär samma stämning som i Scandinavium.East2 skrev:Hade Malmö högre publik än DIF? De hade tydligen 8 056...?
Det är väl subjektivt. För en Djurgårdare är stämningen där ganska risig.East2 skrev:Som i Scandinavium? Det vill säga..? Dåligt?android skrev:Japp. Sydsvenskan delade ut 2 000 friplåtar. Var visserligen ungefär samma stämning som i Scandinavium.East2 skrev:Hade Malmö högre publik än DIF? De hade tydligen 8 056...?
Tycker dock att det är kul att Malmö hade en bra publiksiffra idag. Bra deal av Malmö och Sydsvenskan också. Hade vi spelat i Globen hade jag gärna sett något liknande här.
Född till sportchef.
Vilken jävla skräll för Asplöven. Besegrade Leksand med 4-2 uppe i norr.
- SirDIFalot
Den tackar vi för!Mash skrev:Vilken jävla skräll för Asplöven. Besegrade Leksand med 4-2 uppe i norr.
Expert.
Allsvenskan 2012/13
Jo det var skönt. Inte varje dag Asplöven slår Leksand.SirDIFalot skrev:Den tackar vi för!Mash skrev:Vilken jävla skräll för Asplöven. Besegrade Leksand med 4-2 uppe i norr.
Var det inte första gången de möttes?XantE skrev:Jo det var skönt. Inte varje dag Asplöven slår Leksand.SirDIFalot skrev:Den tackar vi för!Mash skrev:Vilken jävla skräll för Asplöven. Besegrade Leksand med 4-2 uppe i norr.
- Datsyuk_13
En sån jävla skräll var det väl ändå inte. Om man bortser från faktumet att laget heter just Asplöven och kommer från världsmetropolen Haparanda, och istället tittar på lagets spelartrupp, så kan man onekligen konstatera att det trots allt finns en hel del kvalitet i det där laget. Även om jag förvisso tror att man kommer att vara väldigt ojämna under säsongen, så råder det ingen tvekan om att man kommer att råna många tilltänkta topplag på poäng i vinter. I synnerhet hemma i Arena Polarica.Mash skrev:Vilken jävla skräll för Asplöven. Besegrade Leksand med 4-2 uppe i norr.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Håller med, borta match mot Asplöven blir svårare än många tror.Datsyuk_13 skrev:En sån jävla skräll var det väl ändå inte. Om man bortser från faktumet att laget heter just Asplöven och kommer från världsmetropolen Haparanda, och istället tittar på lagets spelartrupp, så kan man onekligen konstatera att det trots allt finns en hel del kvalitet i det där laget. Även om jag förvisso tror att man kommer att vara väldigt ojämna under säsongen, så råder det ingen tvekan om att man kommer att råna många tilltänkta topplag på poäng i vinter. I synnerhet hemma i Arena Polarica.Mash skrev:Vilken jävla skräll för Asplöven. Besegrade Leksand med 4-2 uppe i norr.