Säckens vara eller inte vara...

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Kall-El skrev:Bort med mannen med de 2000 bortförklaringarna nu. Säg istället som det är; Laget är för svagt och tränarna klarar tyvärr inte av att lyfta det. Skylla på otur, utvisningar mm känns ärligt talat urlöjligt!
Håller med, I början trodde man att det va laget som va så dåligt, men börjar tro att det är säcken som gör dem dåliga.

Man kan inte ha tusen ursäkter efter varje förlust.

Anser fortf att de spelare vi har klarar(kanske, 1,2 värvningar) av att hamna ibland slutspels lagen.

Men som vissa sagt och jag själv också sagt att man måste ha en spelide´

Spelarna måste veta hur vi lägger upp spelet i spel 5-5, 5-4, 4-5 osv
Vilka vi bör se upp med i motståndarlaget m.m

Inte bara dumpa puck och ha tur att Ölvestad, Bengan m.fl råkar stå framför mål och få in pucken.
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Wayne Bremberg skrev:HELT rätt!!

dom har räddat dif hockey från att göra samma misstag som AIK.

Stockholmslagen har inte råd att åka ner en division eftersom vi har relativt kräsen publik om man jämför med leksand och andra lag.

Challe och Säcken kan inte beskyllas för allting, baklänges mål i PP är såklart IG mendet är inte deras fel och dom eldar på spelarna som få tränare klarar av..

men dom måste börja agera i slutet av matcherna. sist mot brynäs var en ren slump som kom olägligt..

VI MÅSTE ELDA PÅ SPELANA
Förstår du inte att man tränar powerplay på träningarna, gör man inte det borde man börja med det nu. Det är deras fel om man släpper in mål i powerplay. Som man tränar spelar man!
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Ledningen i DIF hockey är för seg, långsam och inkompetent. Man har chaser att förbättra på laget men man tar dem inte.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Spook skrev:Tänkte genom min första tråd här på forumet sparka lite på de "Hegerfors-coacher" som tycker och tänker högt.

1. Vad har Ni för kunskaper/erfarenheter av idrott på denna nivån ?
2. Vad har Ni för erfarenhet av hockeyspelande som sådant ?

Sluta sparka på Säcken och Challe, dom gör ett kanonjobb med laget.
Det är så jävla lite som skiljer framgång från motgång.
Stötta laget/tränarna istället för att sätta deras tankefokus på sån här dynga.
Då skriver jag mitt första inlägg såhär:

Jag säger som Wikegård; "Hans är duktig, men han måste få igång sina spelare". (eller dylikt, kommer inte ihåg de exakta orden).

Hans ÄR duktig, det är han. Men han är lite för soft. Vad Djurgårn behöver är en tränare som går in i laget, tar spelarna i kragen och visa var skåpet ska stå. Se på Frölunda. Bäckman kom in i laget med en rasande attityd och väckte spelarna ordentligt. Det bästa för Dif är att Wikegård kommer tillbaka (önsketänkande, jag vet) eller nån annan som gillar tuffa tag.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Jag drömmer mig tillbaka till tiden med Lasse Falk i båset... :cry:
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

DIF_Soldier skrev:
Spook skrev:Tänkte genom min första tråd här på forumet sparka lite på de "Hegerfors-coacher" som tycker och tänker högt.

1. Vad har Ni för kunskaper/erfarenheter av idrott på denna nivån ?
2. Vad har Ni för erfarenhet av hockeyspelande som sådant ?

Sluta sparka på Säcken och Challe, dom gör ett kanonjobb med laget.
Det är så jävla lite som skiljer framgång från motgång.
Stötta laget/tränarna istället för att sätta deras tankefokus på sån här dynga.
Då skriver jag mitt första inlägg såhär:

Jag säger som Wikegård; "Hans är duktig, men han måste få igång sina spelare". (eller dylikt, kommer inte ihåg de exakta orden).

Hans ÄR duktig, det är han. Men han är lite för soft. Vad Djurgårn behöver är en tränare som går in i laget, tar spelarna i kragen och visa var skåpet ska stå. Se på Frölunda. Bäckman kom in i laget med en rasande attityd och väckte spelarna ordentligt. Det bästa för Dif är att Wikegård kommer tillbaka (önsketänkande, jag vet) eller nån annan som gillar tuffa tag.

Kan inte du berätta för mig vad fan Wikegård har gjort som är så bra?

Inte fan är han bättre än Säcken, det räcker inte med att gapa och förespråka fysisk hockey i alla lägen. Wikegård är en nolla..

Han har haft mycket bättre matrial att jobba med än Säcken, med då han är helt inkompetent som taktiker så har han aldrig lyckats med något.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Caveman skrev:
han var gryyymt nära att föra upp Boden i elitserien 94:]
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

m0ng00se skrev:
Caveman skrev:
han var gryyymt nära att föra upp Boden i elitserien 94:]

Bra där..........
DanneS

Inlägg av DanneS »

http://www.difhockey.se/season.php?sasong=1998

Vet inte hur arbetsfördelningen var mellan Lundh och Wikegård. Är man med och tar ett lag till SM-final och där torskar på ett individuellt misstag så kan man ju inte vara helt usel. Eller? Bara en tanke.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

DanneS skrev:http://www.difhockey.se/season.php?sasong=1998

Vet inte hur arbetsfördelningen var mellan Lundh och Wikegård. Är man med och tar ett lag till SM-final och där torskar på ett individuellt misstag så kan man ju inte vara helt usel. Eller? Bara en tanke.
sant sant

om det var nån som lyssnade på herr wikegårds sommarprat så nämner han "Grrreeeeger Arrrtthuuursssooon"...man kan ju förstå att karln har mardrömmar om denne Greger...länk till stats för avgörande SM-finalen mot Färjestad -->http://www.difhockey.se/match.php?id=754
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Generellt sett är det klasskillnad på styrelserna i fotboll och hockey. Fotbollen gick lite hackigt denna säsong, men i stort har de gjort ett formidabelt arbete. När det gäller de senaste värvningarna har man misslyckats kapitalt med två stycken nämligen Stoltz ( som kom gratis. ) samt Quirino.

Alright man jobbar delvis med olika förutsättningar ekonomiskt, men den stora skillnadena mellan styrelserna är framtidsvisionerna. Fotbollen jobbar stenhårt, och verkar nu lyckas, få till en egen arena där man själva har hand om allt själva. Samtidigt är hockeyns vision att nå 10 000 åskådare i snitt inom 5 år. Arena för fotbollen låter betydligt troligare än att det bara skall dyka upp närmare 4000 fler åskådare per match.

För övrigt tror jag att Davids kommer att slå igenom stenhårt nästa säsong. Killen har det mesta som krävs för att bli en superfavorit bland fansen. Quirino har jag dock inga större förhoppningar med. Jag ser inte mycket kvalité i honom.
DanneS

Inlägg av DanneS »

Vad jag kommer ihåg av matchen så hade DIF 2 ramträffar i förlängningen varav en i anfallet innan Greger glider upp och drar iväg ett slagskott utanför blå och den sitter. Va så förbannad så jag hade kunnat slita skallen av Söderström då. Så grymt orättvist. FBK vinner SM-guld tack vare ryggsäckshockey och en j-la målvaktstavla. Suck...
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Mmm, visst, men Wikegård har aldrig vunnit något och han kommer aldrig att göra.... Nolla..
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Caveman skrev:

Mmm, visst, men Wikegård har aldrig vunnit något och han kommer aldrig att göra.... Nolla..

Gör honom väl knappast till en nolla?

Hade gärna sett Wikegård tillbaka i DIF
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

mårten skrev:
Caveman skrev:

Gör honom väl knappast till en nolla?

Hade gärna sett Wikegård tillbaka i DIF
Det finns ju faktiskt många tränare som inte vunnit något men som änd gjort ett bra jobb!
Skriv svar