Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rojk
Medlem: Ja, vanlig medlem

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Rojk »

Jag tror nog att man ville försöka få aktiv sitt att stå igen där många ju längre matchen led satt ned. Detta är alltså något unikt för premiären...hoppas jag...
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Silverminken

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Silverminken »

Manijock skrev:
Edin skrev:Värst var ju ändå stjärnskotten som körde "sittplats ställ er upp" för att sedan dra igång "allmänna idrottsklubben horungar". Hur i helvete tänkte man där egentligen?
Riktiga jävla intelligensreserver, tack att fler än jag noterade denna fadäs. Får ju skämmas!
Jo det tänkte jag också på.. väldigt tacksam att några styrde om till ole ola istället
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Rix

Inlägg av Rix »

Om man väljer att dra igång sittplats ställ er upp. Då ska man vara bered med Ole ole ola, kämpa/Djurgården eller Challe/Zabel järnkaminer. Helt otroligt vad en del börjar sjunga när vi får med sittplats..
Aggie_66
Säsongskort: Ja

Inlägg av Aggie_66 »

Önskar fortfarande att vi får en klackledare som har känsla för timing och vad som ska sjungas.

Med detta inte sagt att det var dåligt i torsdags. Det var grymt bra drag och de som drog i gång sånger gjorde det förtjänstfullt. En del var lite mindre bra medans andra var desto bättre.

Om jag fick önska:

* INGA sånger om AIK - de hör hemma på derbymatcherna (eller begränsa dem till en per match eller nåt)
* inga sånger om att vi vinner SM guld - det är lite svårt att göra det den här säsongen
* inte den där begravningsången som går så långsamt så man nästan somnar - aaaaa aaaaa vi håller på Djurgården (By the rivers of babylon?) . Isåfall öka tempot gradvis så att det blir lite fart i den. Zzzzzzzzzzz - tempot på plan går ner i samma takt som sången :-(
* Sjung gärna sittplats ställ er upp - men direkt när alla står, dra igång något enkelt som alla kan hänga med i och som folk kan gilla. Merparten gillar inte att sjunga "horungar"
* Växelsånger är fantastiska - de bygger verkligen upp ett tryck. Fler såna!

Ikväll spöar vi Troja Ljungby och nästa vecka ses vi på Hovet för ännu en härlig kväll med Sveriges bästa publik!

Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte länge.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Aggie_66 skrev:Önskar fortfarande att vi får en klackledare som har känsla för timing och vad som ska sjungas.

Med detta inte sagt att det var dåligt i torsdags. Det var grymt bra drag och de som drog i gång sånger gjorde det förtjänstfullt. En del var lite mindre bra medans andra var desto bättre.

Om jag fick önska:

* INGA sånger om AIK - de hör hemma på derbymatcherna (eller begränsa dem till en per match eller nåt)
* inga sånger om att vi vinner SM guld - det är lite svårt att göra det den här säsongen
* inte den där begravningsången som går så långsamt så man nästan somnar - aaaaa aaaaa vi håller på Djurgården (By the rivers of babylon?) . Isåfall öka tempot gradvis så att det blir lite fart i den. Zzzzzzzzzzz - tempot på plan går ner i samma takt som sången :-(
* Sjung gärna sittplats ställ er upp - men direkt när alla står, dra igång något enkelt som alla kan hänga med i och som folk kan gilla. Merparten gillar inte att sjunga "horungar"

Ikväll spöar vi Troja Ljungby och nästa vecka ses vi på Hovet för ännu en härlig kväll med Sveriges bästa publik!

Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte länge.
På första fetmarkeringen håller jag inte med. Klacken sjunger redan 90% av sångerna i ett för högt tempo. Flera gånger gick sångerna i ett absurt högt tempo. Att spelet på planen går ner för att det är en sång som sjungs långsamt på läktaren tror jag inte alls på. Dessa långsammare sånger kan inte sjungas lika högt om du speedar upp dom, vilket gör att ljudnivån blir lägre. Sjung långsammare och ta i så kommer det skapa tryck.

Andra fetmarkeringen håller jag inte heller med om. Tycker redan nu att det dras igång för många. Satsa på en gång per match istället och kör en längre tid.
Född till sportchef.
Aggie_66

Inlägg av Aggie_66 »

android skrev:
Aggie_66 skrev:Önskar fortfarande att vi får en klackledare som har känsla för timing och vad som ska sjungas.

Om jag fick önska:

På första fetmarkeringen håller jag inte med. Klacken sjunger redan 90% av sångerna i ett för högt tempo. Flera gånger gick sångerna i ett absurt högt tempo. Att spelet på planen går ner för att det är en sång som sjungs långsamt på läktaren tror jag inte alls på. Dessa långsammare sånger kan inte sjungas lika högt om du speedar upp dom, vilket gör att ljudnivån blir lägre. Sjung långsammare och ta i så kommer det skapa tryck.

Andra fetmarkeringen håller jag inte heller med om. Tycker redan nu att det dras igång för många. Satsa på en gång per match istället och kör en längre tid.
Tur att vi är överrens på en punkt ;-) Som sagt var ju bara mina önskemål :-) När jag skrev fler växelsånger menar jag inte en och samma utan vi borde ha flera att välja på. Personligen är jag lite trött på Challe Berglunds Järnkaminer och tycker det räcker med den en gång per match/period.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Daniel942 skrev:
Axel_K skrev:
Daniel942 skrev:DIFanatics som drog igång "den som inte hoppar" efter slutsignal återigen...
Jag kan säga såhär, jag började gå på matcher i oktober. En kompis var med i DIFanatics, frågade om jag ville vara med. Jag gick med så jag hade några att gå med. Sen blev det problem och så, då gick tre av oss ur och DIFanatics stängdes ner eller hur man ska säga.
Jag stod inte så långt ifrån de som drog igång "De som inte hoppar" och jag kan säga att det inte var någon som varit i DIFanatics. Däremot var det 5personer som stod framför två som varit i DIFanatics, de drog igång en jävla massa skit.
Så ni kan ju sluta säga att det är DIFanatics som drar igång skit då DIFanatics inte finns och de flesta, om inte alla, som var i DIFanatics har lugnat ner sig.
Vilket sammanträffande....
Vad menar du nu?
Jag stod inte där, jag går inte längre på matcher med de som varit i DIFanatics. Förutom en, han som jag hoppade ur med. Så du kan inte beskylla mig för något iallafall.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Axel_K skrev:
Daniel942 skrev:
Axel_K skrev:
Daniel942 skrev:DIFanatics som drog igång "den som inte hoppar" efter slutsignal återigen...
Jag kan säga såhär, jag började gå på matcher i oktober. En kompis var med i DIFanatics, frågade om jag ville vara med. Jag gick med så jag hade några att gå med. Sen blev det problem och så, då gick tre av oss ur och DIFanatics stängdes ner eller hur man ska säga.
Jag stod inte så långt ifrån de som drog igång "De som inte hoppar" och jag kan säga att det inte var någon som varit i DIFanatics. Däremot var det 5personer som stod framför två som varit i DIFanatics, de drog igång en jävla massa skit.
Så ni kan ju sluta säga att det är DIFanatics som drar igång skit då DIFanatics inte finns och de flesta, om inte alla, som var i DIFanatics har lugnat ner sig.
Vad menar du nu?
Jag stod inte där, jag går inte längre på matcher med de som varit i DIFanatics. Förutom en, han som jag hoppade ur med. Så du kan inte beskylla mig för något iallafall.
Så du menar att det är du och din vän som drar igång allt det här? Sluta med det i så fall.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Aggie_66 väl talat!
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

android skrev:
Axel_K skrev:
Daniel942 skrev:
Axel_K skrev:
Vad menar du nu?
Så du menar att det är du och din vän som drar igång allt det här? Sluta med det i så fall.
Nej, vi drar inte igång någonting. Vi båda är väldigt blyga så ingen av oss vågar.
Vi stod i klacken närmast aktiv sitt medan de andra som drog igång all skit stod i mitten av klacken.
Jag säger bara att inte säga att det är DIFanatics varje gång några idioter drar igång något. För jag vet att det bl.a är jag och min vän som fått mycket skit för vad de andra dragit igång och vi orkar inte med det längre.
inloss

Inlägg av inloss »

Aggie_66 skrev:
Du vet om att det är derby på söndag va? Ett derby som är ett av dom största på många år. Det blir lätt lite ajk hat då.
Aggie_66 skrev: * inga sånger om att vi vinner SM guld - det är lite svårt att göra det den här säsongen
Vad är det för fel på "Vi är mesta mästarna" snart är ju en definitionsfråga :wink:
Aggie_66 skrev:
Håller med Andriod på denna!
Aggie_66 skrev: * Sjung gärna sittplats ställ er upp - men direkt när alla står, dra igång något enkelt som alla kan hänga med i och som folk kan gilla. Merparten gillar inte att sjunga "horungar"
Har starka misstankar om att det inte kommer att hända igen, plus se svar på fråga 1
Aggie_66 skrev: * Växelsånger är fantastiska - de bygger verkligen upp ett tryck. Fler såna!
Variation förnöjer, inte köra Challe Berglunds Järnkaminer 3 gånger per period a´la Grisfot
[/quote]
"Whatever you want"
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Vad tycker ni om "Douglas Murrays järnkaminer - Lasse Björns järnkaminer" första hemmamatchen med Murray? För att välkomna honom och få honom extra taggad?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Axel_K skrev:Vad tycker ni om "Douglas Murrays järnkaminer - Lasse Björns järnkaminer" första hemmamatchen med Murray? För att välkomna honom och få honom extra taggad?
Jag hakar väl på om den körs igång men personligen tycker jag att det har gått inflation i att sjunga olika namn före "järnkaminer". Blivit lite för många på senare år.
Expert.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

SirDIFalot skrev:
Axel_K skrev:Vad tycker ni om "Douglas Murrays järnkaminer - Lasse Björns järnkaminer" första hemmamatchen med Murray? För att välkomna honom och få honom extra taggad?
Jag hakar väl på om den körs igång men personligen tycker jag att det har gått inflation i att sjunga olika namn före "järnkaminer". Blivit lite för många på senare år.
Jo jag med. Men vid speciella tillfällen tycker jag det är okej. En legend och hans barnbarn. Däremot tränarnas namn varje match är inte okej.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Den stora frågan är egentligen: när kommer Hunden Leif?
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar