Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Jim Morrison »

android skrev:
Jim Morrison skrev:Haha, best case scenario så floppar han då. Som Wille Wallén.

Tycker fortfarande att det är väldigt tråkigt att vi förlorar honom.
Där har jag inte sagt något, håller helt med dig. Självklart.

Man kan väl tillägga på Wallén att han verkar ha hämmats av sin hjärnblödning. Behöver inte betyda att han har varit lat etc.

Hoppas du förstod mitt resonemang i alla fall.
Jo, jag förstår, och det var väldigt vettigt. Det är klart att ingen ska få gå före i ledet, hur lovande man än må vara. Ja, om man inte är Sidney Crosby då.

Jag tycker om Wallén. Tror fortfarande att han har en framtid i elitserien.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Kylington till SSK nu officiellt. Vi tappar alltså den största svenska backtalangen i Sverige just nu. Hur i helvete kan man låta det här hända?
Ryktas om att han hade helt absurda krav.
Nu tror jag inte det är Oliver själv som har så höga krav, utan nån äldre Kylington. Oliver är ruggigt duktig och talangfull, och ödmjuk. Hoppas För Oliver skull att det är rätt väg att gå? jag tror det inte då SSk j18 och J20 inte håller samma dina nivå som Djurgårdens. Men visst är det tråkigt att förlora ev kommande? storspelare.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Dmytro Timashov verkar ha tagit en permanent plats i J20 nu. Senast det hände en förstaårsjunior var namnet Landeskog. Inga jämförelser i övrigt.

Finns mycket talang kvar att hämta ur våra juniorled.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

android skrev:Dmytro Timashov verkar ha tagit en permanent plats i J20 nu. Senast det hände en förstaårsjunior var namnet Landeskog. Inga jämförelser i övrigt.

'
Riktigt, riktigt, kul. Blev så otroligt glad när vi värvade honom. Finns mycket hockey i honom. Påminner mig om Vladimir Tarasenko. Fast då har jag inte sett honom spela så mycket, mest i TV-pucken, och det är inte så mycket att gå på.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jim Morrison skrev:
android skrev:Dmytro Timashov verkar ha tagit en permanent plats i J20 nu. Senast det hände en förstaårsjunior var namnet Landeskog. Inga jämförelser i övrigt.

'
Riktigt, riktigt, kul. Blev så otroligt glad när vi värvade honom. Finns mycket hockey i honom. Påminner mig om Vladimir Tarasenko. Fast då har jag inte sett honom spela så mycket, mest i TV-pucken, och det är inte så mycket att gå på.
Vi får väl se hur det ser ut under säsongen innan man drar på stora trumman kanske. Timashov är en spelartyp som behöver spela i producerande kedjor och göra poäng. Inte killen som kan gå in och bara gnugga direkt.

Får han längre svackor så lär han kliva ner och spela J18, såklart.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Är Timashov fortfarande inte särskilt aktiv av sig när pucken är på vår sida rödlinjen? Verkar extremt talangfull i alla fall. Förhoppningsvis kan vi tvätta bort gnagaren i honom också..
Expert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:Är Timashov fortfarande inte särskilt aktiv av sig när pucken är på vår sida rödlinjen? Verkar extremt talangfull i alla fall. Förhoppningsvis kan vi tvätta bort gnagaren i honom också..
Har bara sett två matcher med honom i år. Är ju inte den som jobbar hårdast i defensiven direkt, men såg starkare ut i år än förra året.

J20 möter för övrigt gnaget imorgon på Ulriksdals IP 15.00.

Vill man se mål från DIF kan man åka till hovet samma tid. DIF möter Nyköping. Borde bli tvåsiffrigt.
Född till sportchef.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Var det någon som såg dagens derby? Isåfall hur spelade Dima? höll han j20 klass?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Oliver Kylington 2 mål på 2 matcher med SSK i J20.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jim Morrison skrev:Oliver Kylington 2 mål på 2 matcher med SSK i J20.
Sinnessjukt. Killen är född -97. Det ska inte vara möjligt att vara framträdande i J20 då. Helt sinnes.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mäklaren skrev:
Jim Morrison skrev:Oliver Kylington 2 mål på 2 matcher med SSK i J20.
Sinnessjukt. Killen är född -97. Det ska inte vara möjligt att vara framträdande i J20 då. Helt sinnes.
Sveriges största backtalang på mycket, mycket, länge. Och vi hade honom i vår organisation. Helvete också, vad tråkigt.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Åberg, Weigel och Blomstrand med i dagens J20-match mot Modo. 13.00 på hovet.

Kan lägga till att Adam Reideborn vaktar målet också.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

android skrev:Åberg, Weigel och Blomstrand med i dagens J20-match mot Modo. 13.00 på hovet.

Kan lägga till att Adam Reideborn vaktar målet också.
Underläge 1-3 fortfarande?
Expert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Stämmer. Är dock inte på plats.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

http://stats.swehockey.se/ScheduleAndRe ... edule/3002

Här går det att hitta statistik från våra J20-matcher.

Weigel klev alltså in och levererade tre ass mot Timrå. Ska han verkligen göra en fjärde säsong i J20? Han kommer tröttna och dra snart och vi kommer få ångra det i framtiden. Det är känslan jag har nu. Så jävla synd att vi inte har någon plats för honom eller Blomstrand som verkligen har potential. Hade gladeligen droppat Tim E som ändå har peakat och bara tar upp en plats i onödan för någon av dessa. Vi måste se över möjligheterna för utlåning för Weigel. Speciell om Bengan och kanske Landeskog kommer in.
Expert.
Skriv svar