Välkommen tillbaka Fredrik "Linkan" Bremberg!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Buford

Re: Välkommen tillbaka Fredrik "Linkan" Bremberg!

Inlägg av Buford »

Jepe skrev:Fimpen står fast vid sitt ord

Han fick tydligen stå och hålla i ABs blixt när de skulle fota Bremberg igår också.
Fimpen som sportchef :wink:
Vilken spelare står på tur för nästa kampanj?
-Äh, det blir nog lugnt nu. Jag måste kolla av spelarmarknaden.
HomeOfSvenTumba
Medlem: Ja, vanlig medlem

Välkommen tillbaka Fredrik "Linkan" Bremberg!

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Varför drog Linkan till Jokerit förut?
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen tillbaka Fredrik

Inlägg av SirDIFalot »

HomeOfSvenTumba skrev:Varför drog Linkan till Jokerit förut?
Han valde att lämna DIF inför 09/10 för att dra in lite välförtjäna cash i KHL. Han fick dock sparken efter bara några veckor och DIF hade då redan "full trupp" och då blev det Jokerit.

Hardy och Järlan ville ha kvar Linkan 09/10.
Expert.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

SirDIFalot skrev:
Han valde att lämna DIF inför 09/10 för att dra in lite välförtjäna cash i KHL. Han fick dock sparken efter bara några veckor och DIF hade då redan "full trupp" och då blev det Jokerit.

Det var dessutom så att Linkan värvades till en KHL-klubb, redan glömt vilken, i tron att han var en defensiv center och fick då sparken när dom insåg sitt misstag.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

John Terry skrev:
SirDIFalot skrev:

Det var dessutom så att Linkan värvades till en KHL-klubb, redan glömt vilken, i tron att han var en defensiv center och fick då sparken när dom insåg sitt misstag.
Det sas så ja, men vad sanningen är vet vi naturligtvis inte. Linkan har sidor som inte enbart kan beskrivas som positiva.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kul första svar från Linkan i chatten.

Adam
Tjenare Linkan, Hur känns dina nya skridskor? Hoppas verkligen man får se dig på lekhumör imorgon!
14:10 Fredrik Bremberg
Det måste vara sm-guldet mitt första år

"Han gör som han vill.."
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
soundboy
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av soundboy »

Har någon en länk till bilden där Bremberg serverar mackan? Den som fanns på baksidan av gårdagens matchprogram...
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

soundboy skrev:Har någon en länk till bilden där Bremberg serverar mackan? Den som fanns på baksidan av gårdagens matchprogram...
Menar du http://www.berightback.se/wp-content/up ... 6300_n.jpg ?
pieceofcrap

Inlägg av pieceofcrap »

Även om laget i stort spelar dåligt borde Linkan snart få vittja bänken. Jag hör inte till skaran som tycker att Linkan är en lat blålinjefiskare men han varken skapar ngt eller gör en arbetsinsats värd namnet. Ska vi fortsätta varva honom för att få honom varm i kläderna eller göra en markering och hoppas att han snyter sig? Vad tycker ni övriga?
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

pieceofcrap skrev:Även om laget i stort spelar dåligt borde Linkan snart få vittja bänken. Jag hör inte till skaran som tycker att Linkan är en lat blålinjefiskare men han varken skapar ngt eller gör en arbetsinsats värd namnet. Ska vi fortsätta varva honom för att få honom varm i kläderna eller göra en markering och hoppas att han snyter sig? Vad tycker ni övriga?
en bänkning lönade sig väl inte i HV om jag minns rätt...men men man lär ju se till vad som är bäst för laget. En linkan i toppform är ovärderlig och en linkan ur slag är som att spela 4 mot 5 om man ska hårddra det lite
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Välkommen tillbaka Fredrik "Linkan" Bremberg!

Inlägg av BaronVonDif »

m0ng00se skrev:
pieceofcrap skrev:Även om laget i stort spelar dåligt borde Linkan snart få vittja bänken. Jag hör inte till skaran som tycker att Linkan är en lat blålinjefiskare men han varken skapar ngt eller gör en arbetsinsats värd namnet. Ska vi fortsätta varva honom för att få honom varm i kläderna eller göra en markering och hoppas att han snyter sig? Vad tycker ni övriga?
en bänkning lönade sig väl inte i HV om jag minns rätt...men men man lär ju se till vad som är bäst för laget. En linkan i toppform är ovärderlig och en linkan ur slag är som att spela 4 mot 5 om man ska hårddra det lite
Bänka är lite drastiskt men man skulle låta han spela endast i PP?

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Jag förstår inte vad som hänt med Linkan, jag har svårt att se honom som den personen som kan känna alltför stor press och utifrån vad man sett från hans Twitter så verkar(verkade?) det inte vara något fel på hans motivation heller.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alexander skrev:Jag förstår inte vad som hänt med Linkan, jag har svårt att se honom som den personen som kan känna alltför stor press och utifrån vad man sett från hans Twitter så verkar(verkade?) det inte vara något fel på hans motivation heller.
Det är väl en kombination av att han börjar bli gammal och seg och att han inte verkar trivas i spelsystemet eller med Challe.
Expert.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

SirDIFalot skrev:
Alexander skrev:Jag förstår inte vad som hänt med Linkan, jag har svårt att se honom som den personen som kan känna alltför stor press och utifrån vad man sett från hans Twitter så verkar(verkade?) det inte vara något fel på hans motivation heller.
Det är väl en kombination av att han börjar bli gammal och seg och att han inte verkar trivas i spelsystemet eller med Challe.
Jo men han presterade väl i Timrå och med spelsystemet så känns det som han bör ha nämnt det isåfall då jag fått intrycket att han alltid är väldigt ärlig i det han säger
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alexander skrev:
SirDIFalot skrev:
Jo men han presterade väl i Timrå och med spelsystemet så känns det som han bör ha nämnt det isåfall då jag fått intrycket att han alltid är väldigt ärlig i det han säger
Han har ju definitivt hintat om att han inte gillar sättet DIF spelar på.

Sen levererade han inte så bra i Timrå som myten säger.
Expert.
Skriv svar