Kanske, fast Johner tycker inte riktigt jag går under benämningen "sniper"? Tycker han är extremt allround och har lite av allt i sig. Jobbar hårt, duktig på rören, hyfsat spelsinne men även ett bra skott. Men han är väl långtifrån utpräglad målskytt, trots hans 20+ mål.android skrev:Wennberg är mer framspelare. Johner är väl mer av en sniper? Vad man hörde innan säsongen i alla fall. Precis som honken så är väl Jimmie tänkt att jobba hårt åt båda hållen i den kedjan.-daniel- skrev:Jag tycker Honken sett betydligt mer rörlig ut på försäsongen än vad man är van vid, dessutom mer fysisk i sin spelstil. Tanken är naturligtvis att han skall få ett väldigt stort defensivt arbete och att man förlitar sig helt på att Linkan & Åberg klarar rollen att leverera framåt själva i den uppställningen.
Johners poängproduktion vill man ju dra nytta av i en annan lina, känns dock lite konstigt med Wennberg där (som väl inte direkt är en målgörare att räkna med? Knappt sett grabben spela dock) och Jimmie som inte heller har någon näsa för mål.
Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012
- Nummer19
Tror på vinst. Tror vi vinner med ett par puckar då vi ska vara betydligt bättre än Almtuna.
4-1 känns inte helt orealistiskt.
Mot Hovet!
4-1 känns inte helt orealistiskt.
Mot Hovet!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012
Trots allt gjort runt 20 mål 4/6 senaste säsongerna. Man kan väl vara en målskytt trots att man är allround? En kille med bara ett bra skott med samma siffror som Johner hade du antagligen benämnt som sniper.-daniel- skrev:Kanske, fast Johner tycker inte riktigt jag går under benämningen "sniper"? Tycker han är extremt allround och har lite av allt i sig. Jobbar hårt, duktig på rören, hyfsat spelsinne men även ett bra skott. Men han är väl långtifrån utpräglad målskytt, trots hans 20+ mål.android skrev:Wennberg är mer framspelare. Johner är väl mer av en sniper? Vad man hörde innan säsongen i alla fall. Precis som honken så är väl Jimmie tänkt att jobba hårt åt båda hållen i den kedjan.-daniel- skrev:Jag tycker Honken sett betydligt mer rörlig ut på försäsongen än vad man är van vid, dessutom mer fysisk i sin spelstil. Tanken är naturligtvis att han skall få ett väldigt stort defensivt arbete och att man förlitar sig helt på att Linkan & Åberg klarar rollen att leverera framåt själva i den uppställningen.
Johners poängproduktion vill man ju dra nytta av i en annan lina, känns dock lite konstigt med Wennberg där (som väl inte direkt är en målgörare att räkna med? Knappt sett grabben spela dock) och Jimmie som inte heller har någon näsa för mål.
Håller dock med dig. Vi får väl se om dom hittar någon kemi.
Född till sportchef.
- -daniel-
Absolut, jag böjer mig men det handlar väl mer om benämning än något annat. En sniper för mig är en Åberg-typ, som har en naturlig näsa för att hitta målet och i praktiken har det som sin enda positiva egenskap (menar inte att dissa Pontus nu, tycker han sett betydligt mer involverad ut i spelet på försäsongen, främst pga hans pålaggda kilon jämfört med förra säsongen. Märks att han är starkare).android skrev:Trots allt gjort runt 20 mål 4/6 senaste säsongerna. Man kan väl vara en målskytt trots att man är allround? En kille med bara ett bra skott med samma siffror som Johner hade du antagligen benämnt som sniper.-daniel- skrev:Kanske, fast Johner tycker inte riktigt jag går under benämningen "sniper"? Tycker han är extremt allround och har lite av allt i sig. Jobbar hårt, duktig på rören, hyfsat spelsinne men även ett bra skott. Men han är väl långtifrån utpräglad målskytt, trots hans 20+ mål.android skrev:Wennberg är mer framspelare. Johner är väl mer av en sniper? Vad man hörde innan säsongen i alla fall. Precis som honken så är väl Jimmie tänkt att jobba hårt åt båda hållen i den kedjan.-daniel- skrev:Jag tycker Honken sett betydligt mer rörlig ut på försäsongen än vad man är van vid, dessutom mer fysisk i sin spelstil. Tanken är naturligtvis att han skall få ett väldigt stort defensivt arbete och att man förlitar sig helt på att Linkan & Åberg klarar rollen att leverera framåt själva i den uppställningen.
Håller dock med dig. Vi får väl se om dom hittar någon kemi.
Japp, blir spännande att se om Challe får i hop det. Magkänslan säger dock Ja.
- SkönaDjurgårn
Säsongens första mål, av just Johner, tycker jag talar till hans fördel angående om han har näsa för mål eller ej. Tog sig in snabbt och starkt framför mål och tryckte in den mellan benskydden på målvakten. Väldigt snyggt och man tänkte typ: ÅFAN! Här har vi en kille som kan göra mål! 
EDIT: Jag är förresten mycket för trender av olika slag. Tippar här och nu att han gör vårt första mål på den riktiga säsongen också!

EDIT: Jag är förresten mycket för trender av olika slag. Tippar här och nu att han gör vårt första mål på den riktiga säsongen också!
- Lakrisal
Slog mig just att Sveriges Radio inte sänder Hockeyallsvenskan, HUR F%( SKA JAG KUNNA FÖLJA MATCHERNA FRÅN USA NU?
Seriös depression incoming...
Viaplay funkar väl även i USA? För ett tag sen lånade jag ut mitt konto till en polare som bor over there.Lakrisal skrev:Slog mig just att Sveriges Radio inte sänder Hockeyallsvenskan, HUR F%( SKA JAG KUNNA FÖLJA MATCHERNA FRÅN USA NU?
Du har PM.Lakrisal skrev:Slog mig just att Sveriges Radio inte sänder Hockeyallsvenskan, HUR F%( SKA JAG KUNNA FÖLJA MATCHERNA FRÅN USA NU?
hallå fan är på semester i seychellerna och verkar som sr inte kommer köra dif matchen hur fan kan jag lyssna på den ? någon som vet ????
Bahh vill se, sjävlklart är man feber förkyld just denna jävla veckan..Jepe skrev:Tröjan är fan i mig snygg med reklam!
-
Pga strul med Canal+ sitter man fast som en fåne i en månad till på abbonemang. Sen blir det Viasat för hela slanten!
Får följa matcherna fram tills dess via "sportstats" på mobilen.. :'(
Hoppas Ni som har äran att lyfta fram "grabbarna" på plats visar att de sanna färgerna i en järnkamin alltid kommer att finnas, alltid, oavsett!
Får följa matcherna fram tills dess via "sportstats" på mobilen.. :'(
Hoppas Ni som har äran att lyfta fram "grabbarna" på plats visar att de sanna färgerna i en järnkamin alltid kommer att finnas, alltid, oavsett!
Usch kollat på viasat och dom visar bilder ifrån kvalet, vilken klump i magen man fick. Annars så är jag imponerad av viasats sändning än så länge, proffsigare än vad jag trodde
- Kid Notorious
Tv-sändningen nämnde något om att Pickard blivit irriterad under värmningen utan att specificera det närmare.
Någon som vet mer om vad det var för något?
Nu kör vi! SM-guld!
Nu kör vi! SM-guld!

- kronwalled
Kid Notorious skrev:Tv-sändningen nämnde något om att Pickard blivit irriterad under värmningen utan att specificera det närmare.
Nu kör vi! SM-guld!
Säkert något väldigt överdrivet. Att han blir småirriterad är nog bara för att han är taggad, så detta är nog bara positivt!
Alltid, Oavsett