Håller med dig om avancemanget. Resten skulle vara kul med en motivering på. Gärna i rätt tråd.Mäklaren skrev:Faktum är att vi har en av Allsvenskans sämsta backuppsättningar. Och vi ska gå upp i Elitserien... Jesus...
Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012
Född till sportchef.
Re: Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012
Ta inte i så att du spriker nu Mäklaren. Timmy hade varit given i de flesta ES lagen som defensiv back. Granath har förvisso spelat dåligt men om han kommer upp i nivå så är han riktigt bra och även han skulle lätt kunna spelat i ES. Lidström var nyckelback i Karlskoga. Nils Andersson var en bra back med AS mått, nu är han skadad så han går bort.Mäklaren skrev:Faktum är att vi har en av Allsvenskans sämsta backuppsättningar. Och vi ska gå upp i Elitserien... Jesus...
Holm/Gustavsson är två bra backar som jag tror kommer utvecklas bra i AS, dem båda visade tendeser till riktigt bra spel redan i ES. Lennhammer/Arnesson/Falk ligger på och trycker på de andra för en plats bland top 6 backarna.
Visst kan jag hålla med dig om att vi hade behövt 1 riktigt bra back till, men att vi är bland bottenskrapet på backsidan i AS det köper jag inte.
Förövrigt är jag sjukt taggad inför idag, tror vi vinner med 4-1 och hoppas alla tar i som satan och sjunger halsen av sig. Sen tycker jag även att ett par ramsor om Ragge inte skulle sitta helt fel, otroligt saknad spelare och han bör hyllas

Kan hålla med om att backuppsättningen kanske skulle behöva se lite bättre ut men vilka har så jävla mycket bättre än oss då? Leksand och Örebro förmodligen? Malmö med Lassen i första backpar? SSKs ser inte jätteimponerande ut. Mera? Vi ar ändå mycket elitserierutin i Timmy och Grantath. Lidström var väl en av förra årets bästa offensiva backar i allsvenskan(där går jag mest på siffror och lovord från bekanta). Erik G spelade upp sig från sin katastrofala start och Holm och Lennhammer har också en del elitserieerfarenhet. Även Bohman i j20 spelade en del elitserie med modo förra året och Arnesson och Falk kan säkert utvecklas några snäpp och sen fick vi ju en skada dessutom!Mäklaren skrev:Faktum är att vi har en av Allsvenskans sämsta backuppsättningar. Och vi ska gå upp i Elitserien... Jesus...
Med det sagt skulle behövas bättre men det är ingen katastrof. Vänta och se men kräver att det ageras kring jul om de inte funkar som det ska!
Sry för ett nästan exakt lika inlägg nedan. Skrev för sakta! Mäklaren vill väl mest provocera. Gnället fortsätter ju trots att Mackan,Honken mfl är bortaRix skrev:Ta inte i så att du spriker nu Mäklaren. Timmy hade varit given i de flesta ES lagen som defensiv back. Granath har förvisso spelat dåligt men om han kommer upp i nivå så är han riktigt bra och även han skulle lätt kunna spelat i ES. Lidström var nyckelback i Karlskoga. Nils Andersson var en bra back med AS mått, nu är han skadad så han går bort.Mäklaren skrev:Faktum är att vi har en av Allsvenskans sämsta backuppsättningar. Och vi ska gå upp i Elitserien... Jesus...
Holm/Gustavsson är två bra backar som jag tror kommer utvecklas bra i AS, dem båda visade tendeser till riktigt bra spel redan i ES. Lennhammer/Arnesson/Falk ligger på och trycker på de andra för en plats bland top 6 backarna.
Visst kan jag hålla med dig om att vi hade behövt 1 riktigt bra back till, men att vi är bland bottenskrapet på backsidan i AS det köper jag inte.
Förövrigt är jag sjukt taggad inför idag, tror vi vinner med 4-1 och hoppas alla tar i som satan och sjunger halsen av sig. Sen tycker jag även att ett par ramsor om Ragge inte skulle sitta helt fel, otroligt saknad spelare och han bör hyllas!
Äntligen drar säsongen igång! Det här har man väntat på hela sommaren! Vädret här hemma är fint, humöret är på topp och snart rullar vi iväg mot Stockholm.
Nu känner man sig som ett barn på julafton, man bara sitter och räknar timmarna tills man äntligen får öppna paketen...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Möjligt att jag överdrev lite. Men om man förväntar sig att vi ska gå upp i Elitserien med den här backsidan, tror jag man är kraftigt fel ute. Det är dåligt med tyngd och rutin. Mest unga, slarviga backar som har problem i positionsspelet. Åtminstone i Elitserien. Gustafsson kan bli bra. Han har potential, men att han ska vara någon att hålla i handen när det börjar blåsa spik i en eventuell kvalserie, det är vanvett. Likaså Holm, Lennhammer, Falk och allt vad de heter. Jag skulle gärna se att vi värvar in en äldre back, runt 27-28 år. Behöver inte vara någon superspelare. Kan vara en back från division 1 eller från ECHL, bara han kan bidra med lite tyngd, lugn med pucken och rutin.
Jag tror inte, och har aldrig trott, att det är bra att ha ett alldeles för ungt lag. Speciellt inte på backsidan.
Nu tror jag att en klok man som Challe kommer inse detta dilemma och åtgärda det. Han har ju till och med pratat om att DIF hade för många spelare med ''för lite hår på bröstet'' förra säsongen. Har svårt att se att han skulle begå samma misstag som Järlan.
Jag tror inte, och har aldrig trott, att det är bra att ha ett alldeles för ungt lag. Speciellt inte på backsidan.
Nu tror jag att en klok man som Challe kommer inse detta dilemma och åtgärda det. Han har ju till och med pratat om att DIF hade för många spelare med ''för lite hår på bröstet'' förra säsongen. Har svårt att se att han skulle begå samma misstag som Järlan.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag håller med dig om backsidan, men det gör nog de allra flesta. Det som jag ser som en stor möjlighet för backarna är att det faktiskt är i Hockeyallsvenskan vi skall spela 52 omgångar i innan en (eventuell?) Kvalserie. Med stor sannolikhet kommer det vara lättare att få en jämnare nivå på backarna, och förhoppningen är så klart att det utvecklas mot det bättre så att de även har chans att hänga med i en Kvalserie.
Tror också att Challes plan är en förstärkning, men det kommer nog ske framåt årsskiftet vilket låter klokt. Ekonomin tillåter ju liksom inte en värvning av någon skaplig i dagsläget (försäkringspengarna för Nils träder väl in efter 90 dagar).
Tror också att Challes plan är en förstärkning, men det kommer nog ske framåt årsskiftet vilket låter klokt. Ekonomin tillåter ju liksom inte en värvning av någon skaplig i dagsläget (försäkringspengarna för Nils träder väl in efter 90 dagar).
Jag såg att Ragge numera faktiskt kan röra sin arm. Kanske kan vara något att plocka in vartefter 

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Haha verkligen.. Sitter och försöker plugga, men det är omöjligt att koncentrera sig på något sånt just nu..Edin skrev:Nu känner man sig som ett barn på julafton, man bara sitter och räknar timmarna tills man äntligen får öppna paketen...

Kul för er. Själv känns det lite som ett tandläkarbesök. Jävligt skönt om man inte har något hål, men man kan lika gärna åka på en rotfyllning.#87 skrev:Haha verkligen.. Sitter och försöker plugga, men det är omöjligt att koncentrera sig på något sånt just nu..Edin skrev:Nu känner man sig som ett barn på julafton, man bara sitter och räknar timmarna tills man äntligen får öppna paketen...
Kämpa nu DIF.
Född till sportchef.
- SirDIFalot
Och det är bättre att få in en bra back 31 januari säsongen ut än att få in en hyfsad back hela säsongen till samma prislapp.-daniel- skrev:Jag håller med dig om backsidan, men det gör nog de allra flesta. Det som jag ser som en stor möjlighet för backarna är att det faktiskt är i Hockeyallsvenskan vi skall spela 52 omgångar i innan en (eventuell?) Kvalserie. Med stor sannolikhet kommer det vara lättare att få en jämnare nivå på backarna, och förhoppningen är så klart att det utvecklas mot det bättre så att de även har chans att hänga med i en Kvalserie.
Expert.
- SirDIFalot
Kom igen nu! Uppdatering av publiksiffran? Närmar vi oss 7k?
Expert.
- Sudden
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vad tror ni, finns det chans på fullsatt i afton månne?
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Absolut inte. Men däremot så kommer det nog att kännas som fullsatt då det bara kommer vara väldigt få ströplatser som inte blir sålda, och skymd sikt biljetterna.Sudden skrev:Vad tror ni, finns det chans på fullsatt i afton månne?
Avskaffa tre mot tre.