Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
wolsey100
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av wolsey100 »

Jag tycker också en sponsorlösning vore märkligt om man inte kunde få till. Delvis skulle publiken öka rejält tror jag med NHL spelarna, och sen skulle man kunna anordna företagsjippon med dom för att dra in resterande pengar. Tex låta företagen spela mot dom i en match eller liknande.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Alltså är man ekonomiskt oberoende så kan man betala sin egen försäkring för en miljon kronor. Jag förstår inte vad det är som är så svårt att se med detta. Måste vara att det är en så stor summa pengar - FÖR OSS, oss vanliga dödliga, som gör det svårt att sätta sig in i.

Men säg så här då. Kronwall har redan gått miste om kanske tio miljoner kronor då han väljer bort Ryssland. Kan han då inte bara pytsa in en själv? Jag tror det, för det spelar ingen roll för honom.

Han man obegränsat med pengar så saknar pengar betydelse. Då är det vad man vill göra som har betydelse. Om han nu vill vara i Stockholm och spela i DIF så löser det sig - med eller utan sponsorer.
Användarvisningsbild
Stockholmare

Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av Stockholmare »

SkönaDjurgårn skrev:Alltså är man ekonomiskt oberoende så kan man betala sin egen försäkring för en miljon kronor. Jag förstår inte vad det är som är så svårt att se med detta. Måste vara att det är en så stor summa pengar - FÖR OSS, oss vanliga dödliga, som gör det svårt att sätta sig in i.

Men säg så här då. Kronwall har redan gått miste om kanske tio miljoner kronor då han väljer bort Ryssland. Kan han då inte bara pytsa in en själv? Jag tror det, för det spelar ingen roll för honom.

Han man obegränsat med pengar så saknar pengar betydelse. Då är det vad man vill göra som har betydelse. Om han nu vill vara i Stockholm och spela i DIF så löser det sig - med eller utan sponsorer.
Har Kronwall valt bort spel i Ryssland? En källa, tack. För övrigt så är han en världsback och skulle tjäna mer än 13 miljoner dollar per säsong i ett land som har lägre skattesats än USA.

Så frågan är om han väljer att betala för att spela alt. betala/tjäna 0 kr eller om han vill tjäna ca 12 miljoner svenska(enbart i lön, bonusar och reklampengar ej inräknade) per månad. Jag tror inte det personligen.

Douggie är en helt annan sak. Han må vara lika populär hos utlänska lag men han är en entrepenör också så han kan ge sina företag mer tid om han spelar hälften antal matcher och reser, typ, 10% av vad han gör en normal säsong i USA. Vidare så hänger hans morfars tröjja i taket på Hovet så han är nog mest trolig av dessa två spelare.

Hörnqvist...vill nog spela i Dif också men ingen av dessa 3 skulle nog signa för en hel säsong i Dif givet att de visste att hela säsongen skulle inställas. Alltså, jag tror alla, eventuellt, lockoutade spelare är altruistiska så länge de tror att det är för en kort tid.
SELECT * FROM Users WHERE clue > 0
0 rows affected
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Verkar hända något i NHL-lockouten nu. Media har kallats upp till NHL-kontoret..
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
wolsey100

Inlägg av wolsey100 »

Fan. Vart såg du det?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

wolsey100 skrev:Fan. Vart såg du det?
Följ rätt konton på twitter bara. Dvs NHL-journalisterna.
Expert.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

"NHLPA made proposal to NHL, NHL countered. Fehr talking to media now. Says too early characterize anything. More study of NHL offer needed."

Det senaste angående lockouten..
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Känns hopplöst, oavsett hur många bud som kastas mellan parterna verkar de ju vara mil i från varandra på i stort sett alla punkter. Och ingen lägger något bud som närmar sig.
Expert.
nevyn

Inlägg av nevyn »

Man lägger i en extra växel nu när det börjar närma sig alltså. Inget nytt där och fortsatt lika ovisst. Vi vet redan att båda sidor vill lösa konflikten, det beror på hur oböjliga i sina krav båda sidor är om det blir lockout eller ej.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

SirDIFalot skrev:Känns hopplöst, oavsett hur många bud som kastas mellan parterna verkar de ju vara mil i från varandra på i stort sett alla punkter. Och ingen lägger något bud som närmar sig.
Verkligen.. Att de ska komma överrens innan den 15e ser jag som en omöjlighet..
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Bettman: NHLPA proposal wasn't much different from 1st 1. Says NHL responded, made clear its new offer won't be on table after this week
Det blir lockout, det kan jag lova. Frågan är bara hur lång den blir. Men parterna känns OERHÖRT långt ifrån varandra. Får 04/05-vibbar...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

#87 skrev:
SirDIFalot skrev:Känns hopplöst, oavsett hur många bud som kastas mellan parterna verkar de ju vara mil i från varandra på i stort sett alla punkter. Och ingen lägger något bud som närmar sig.
Att det blir lockout är jag övertygad om. Men förhoppningsvis sträcker den sig bara fram till nyår eller liknande.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

SirDIFalot skrev:
#87 skrev:
Att det blir lockout är jag övertygad om. Men förhoppningsvis sträcker den sig bara fram till nyår eller liknande.
Om det blir en lockout hoppas jag det blir hela säsongen isåfall. En hellockout eller ingen lockout.
Avskaffa tre mot tre.
Rix

Inlägg av Rix »

Mattias_87 skrev:
SirDIFalot skrev:
#87 skrev:
Om det blir en lockout hoppas jag det blir hela säsongen isåfall. En hellockout eller ingen lockout.
Lockouten är väl mer eller mindre ett faktum i detta läge. Angående längden så får vi väl se. Men en helsäsongs gynnar ju oss mer såklart. Men om NHL kör en hel säsongs lockout så blir det garanterat att ES släpper in NHL spelare.

Det är både kul men samtidigt jobbigt att följa detta. Vill gärna se lite NHL spelare i DIF men är samtidigt ett stort fan av NHL!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

"Det kan bli lockout två säsonger". Extremt överdrivet men det känns verkligen inte som att någon sida kommer att ändra sina krav... Börjar bli mer och mer troligt med lockout hela säsongen...
– Spelarfacket, agenterna och spelarna är mycket bättre organiserade nu än vid starten av förra arbetsstoppet, säger han till Forbes.
– Vi har alla imponerats av Donald Fehrs förmåga, karaktär och sättet han har inblandat spelare och agenter i mötena. Vi känner verkligen att spelarfacket kommer att hålla ihop den här gången... om det så betyder att man missar en månad eller två år, säger han.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5431502.ab
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst