Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:
Jag skulle hellre spelat med både Blomman och Weigel före Tim E.
Haha du tar ju fan priset :lol:
Jag ser mycket av en ung Krüger i Weigel. Riktigt vassa handleder. Ser ingen anledning att han ska ruttna på bänken. Blomstrand förtjänar verkligen speltid. Vem ligger närmast att ryka då? Tim och Otto.
Expert.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:
Jag ser mycket av en ung Krüger i Weigel. Riktigt vassa handleder. Ser ingen anledning att han ska ruttna på bänken. Blomstrand förtjänar verkligen speltid. Vem ligger närmast att ryka då? Tim och Otto.
Som sagt Wennberg? Är han verkligen redo för en topp 2 lina i ett topplag när samtliga spelare är tillgängliga? Sen tycker jag Ljungh inte visat framfötterna riktigt så som jag trodde! Avslutningsvis, som du säger Otto.

Tim skulle definitivt kunna vara en producerande spelare i allsvenskan om han bara fick chansen. Men som sagt smaken är som baken, lyckligtvis är det bara du och ett par till härinne som känner det agget mot den så att säga, tekniska sidan av sporten.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:
Som sagt Wennberg? Är han verkligen redo för en topp 2 lina i ett topplag när samtliga spelare är tillgängliga? Sen tycker jag Ljungh inte visat framfötterna riktigt så som jag trodde! Avslutningsvis, som du säger Otto.

Tim skulle definitivt kunna vara en producerande spelare i allsvenskan om han bara fick chansen. Men som sagt smaken är som baken, lyckligtvis är det bara du och ett par till härinne som känner det agget mot den så att säga, tekniska sidan av sporten.
Det känns onödigt att återigen starta en diskussion om vad Tim är bra och inte bra på. Där tycker vi olika helt enkelt och vi vet mycket väl vad den andra tycker.

Jag ser dock ingen poäng med att spela Tim i topp 6. För man måste dels kompensera med att få in rejält mycket muskler och två som kan göra mål bredvid honom för att kompensera för hans brister. Ölvestad - Johner - Tim tror jag skulle funka dock. Just nu känns det dock som vi har flera andra intressanta spelare att spela istället för Tim. Men det tycker ju jag för att jag ser honom som en begränsad breddspelare.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:

Det känns onödigt att återigen starta en diskussion om vad Tim är bra och inte bra på. Där tycker vi olika helt enkelt och vi vet mycket väl vad den andra tycker.

Jag ser dock ingen poäng med att spela Tim i topp 6. För man måste dels kompensera med att få in rejält mycket muskler och två som kan göra mål bredvid honom för att kompensera för hans brister. Ölvestad - Johner - Tim tror jag skulle funka dock. Just nu känns det dock som vi har flera andra intressanta spelare att spela istället för Tim. Men det tycker ju jag för att jag ser honom som en begränsad breddspelare.
Jaja du har så rätt, åtminstone i det första stycket :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Om du ska gissa då. Hur många poäng gör Tim i år? Och inget snack om att "få chansen" och sånt nu. Han får ju konstant med speltid och han får ännu större chans om han bara tar vara på den speltiden han får nu.

Jag hade gissat på något likande... 5 mål och 20 ass, för några månader sedan. Nu tror jag på lite färre. Men runt 20 poäng.
Expert.
12139

Inlägg av 12139 »

Linkan tycker att Tim är en av lagets bästa offensiva spelare, det har han sagt mig personligen. Det säger en hel del.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

12139 skrev:Linkan tycker att Tim är en av lagets bästa offensiva spelare, det har han sagt mig personligen. Det säger en hel del.
Han tror även att Wennberg kommer att få sitt stora genombrott denna säsong. Eftersom ni diskuterar Wennberg vs. Tim.
Anton
Vem tror du får sitt stora genombrott iår?

14:34 Fredrik Bremberg
jag tror mycket på Wennberg, han är bra.

Apropå ingenting ger han även lite pikar till Åberg...
Björn
Känns det som att du kan hjälpa Åberg till NHL likt du gjorde med Bengan för ett par år sen ??

14:24 Fredrik Bremberg
det får vi se, skulle gärna se Åberg som skyttekung. men bengan var bra och jobbade hårt som sjutton.
Tomas
Hej Linkan. Välkommen tillbaka till DIF! Saknar du någon spelatyp i laget ?

14:35 Fredrik Bremberg
en utpräglad sniper, vi har några på gång och jag hoppas de blommar ut iår
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

SirDIFalot skrev:Om du ska gissa då. Hur många poäng gör Tim i år? Och inget snack om att "få chansen" och sånt nu. Han får ju konstant med speltid och han får ännu större chans om han bara tar vara på den speltiden han får nu.

Jag hade gissat på något likande... 5 mål och 20 ass, för några månader sedan. Nu tror jag på lite färre. Men runt 20 poäng.
Såg på förra sidan att Tim bildade kedja med Sörensen och Ljungh. Känns som en bra lösning. Tim spelar ofta bättre med yngrespelare som har mer fart. Minns att kedjan med Josefson, Krüger och Tim stundtals hade lekstuga när de spelade ihop. Med rätt omgivning kan han leverera 30 poäng i HA.
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Nu har jag äntligen fått ihop det! Biljett fixad till Djurgården - Almtuna. Har sedan tidigare redan fixat till derbyt på söndag. Blir fantastiskt kul med två dagars pluggpaus från Uppsala. Fyll Hovet!
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Kommer bege mig till Hovet imorgon för att enbart se första perioden. Så jävla värt!
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

Vågar man hoppas på en publiksiffra över 7000?
Användarvisningsbild
Baggso

Inlägg av Baggso »

Hockey imorgon! Äntligen! KROSSA
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Jag e så osäker på Lenhammer. Han litar jag inte på för fem öre. Hoppas jag har fel
Djurgårdens IF
Hockeyhjärta

Inlägg av Hockeyhjärta »

DIFVästertorp skrev:Jag e så osäker på Lenhammer. Han litar jag inte på för fem öre. Hoppas jag har fel
+1
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Daniel942 skrev:Linkan - Honken - Åberg
Holm - Gustafsson

Wennberg - Johner - Ölvestad
Lidström - Pettersson

Eriksson - Otto - Fimpen
Granath - Lennhammer

Eriksson - Ljungh - Sörensen
Falk - Arnesson

Mv: Chet Pickard

Extra: Weigel, Blomstrand
Jag gillar den här uppställningen, känns spännande. Lite märkligt med Blomstrand dock. Men Wennberg har också sett het ut så det är väl hugget som stucket.
Skriv svar