Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Tror det blir väldigt, väldigt svårt, för att inte säga omöjligt, att försäkra spelarna vi är intresserade av. Möjligtvis någon av dem men vi får inte under några omständigheter göra en 04/05 igen. Då tappar jag förtroendet för all framtid för den här föreningen...
- SkönaDjurgårn
Sv: Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och
Tack. I runda slängar 40 miljoner alltså, då kanske han vill lägga en av de miljonerna för att spela för oss. Inget konstigt i det - jag hade gjort det.SirDIFalot skrev:Han tjänar 6.500.000 dollars per år.SkönaDjurgårn skrev:De får helt enkelt spela gratis och försäkra sig själva om de ska spela.
Har inte tid nu, kan nån kolla vad Karlsson tex tjänar pengar år? Han kanske tycker det är värt 300k gånger x antal månader för att spela hockey i DIF, vem vet.
Undra var det här ska sluta, det får inte bli för överdrivet med allt. Lagom är bäst!

Sen håller jag med Enbom mfl, INGET ska äventyras å klubbens vägnar för det här. Ska någon in i laget så är det under förutsättning att man har järnkoll på ekonomin. Men så måste de väl ändå tänka redan?
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Att försäkra Kronwall, Murray och Bengan kostar alltså i runda slängar en miljon i månaden. Oj. Känslan säger att det finns externa finansiärer som kan gå in med dessa pengar, åtminstone i några månader.
Jag tycker att spelarna är välkomna om man tar ut 0:- i lön samt betalar sin egen försäkring. Sen kan ett eventuellt överskott i kassan i form av höjda publiksiffror gå tillbaka till den lockoutade spelarna om de så önskar..
Kan vi få in Kronwall, Murray och Hörnqvist som är villiga att betala sin egen försäkring är ju det bara att tacka och ta emot. Samma sak gäller även Erik Karlsson, vill han spela för oss och pröjsar sin egen försäkring, ja, varför inte?
Att detta hämmar våra juniorer som inte får lika mycket speltid eller knappt någon ser jag inte som ett problem då dem får vara med och träna med några av världens bästa spelare samt att man kan spela med J20.
Kan vi få in Kronwall, Murray och Hörnqvist som är villiga att betala sin egen försäkring är ju det bara att tacka och ta emot. Samma sak gäller även Erik Karlsson, vill han spela för oss och pröjsar sin egen försäkring, ja, varför inte?
Att detta hämmar våra juniorer som inte får lika mycket speltid eller knappt någon ser jag inte som ett problem då dem får vara med och träna med några av världens bästa spelare samt att man kan spela med J20.
Haha, det är ju fan inte realtisiskt att ens tro att någon är villig att BETALA för att spela här. Finns säkert en jävla massa som kan tänka sig att lira för noll ersättning, men då kräva att dom ska betala sin egen försäkring är ju bara att pissa dom i ansiktet.
Vart fan är H&M?
Vart fan är H&M?
- SirDIFalot
Det är nog en principsak för de flesta spelarna. Klart många kan tänka sig spela gratis men att betala för att få spela här måste ju vara helt uteslutet.
Expert.
NHL-klubbarna kan gott betala försäkringen. Dom betalar ju knappt ett piss i utbildningsbidrag till oss. Tror inte heller dom vill att deras spelare ska gå sönder eller vara helt matchotränade.
Tim Murray kan betala ur egen fit..ficka.
Tim Murray kan betala ur egen fit..ficka.
Född till sportchef.
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Kungen?Enbom skrev:Haha, det är ju fan inte realtisiskt att ens tro att någon är villig att BETALA för att spela här. Finns säkert en jävla massa som kan tänka sig att lira för noll ersättning, men då kräva att dom ska betala sin egen försäkring är ju bara att pissa dom i ansiktet.
Vart fan är H&M?

- SkönaDjurgårn
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Kan kanske vara en principsak som DIFalot säger men vad är grejen annars? De där pengarna betyder inte ett skit för Erik Karlsson. Du kanske själv betalar, en i paritet med din lön, struntsumma för gymmet varje månad för att hålla dig i form?Enbom skrev:Haha, det är ju fan inte realtisiskt att ens tro att någon är villig att BETALA för att spela här. Finns säkert en jävla massa som kan tänka sig att lira för noll ersättning, men då kräva att dom ska betala sin egen försäkring är ju bara att pissa dom i ansiktet.
Vart fan är H&M?
Det jag försöker säga är att om spelarna vill spela, så är nog inte försäkringspengarna någon stor grej. Kronwall hintade ju själv om det när han i intervjun på TV sade typ att "det går nog att lösa", med undertrycket att "pengar är inget problem".
Senast redigerad av SkönaDjurgårn den 2012-09-12 10:50:56, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har lite svårt att se vilka spelare vi skulle kunna plocka in egentligen, även om det finns många spelare som skulle kunna tänka sig att spela i DIF så ser jag verkligen inte hur vi ska ha råd. De spelare som hade varit aktuella är ju de lite yngre killarna, typ Josefson och Krüger, men eftersom att de har tvåvägskontrakt så känns det inte som att NHL-klubbarna kommer att släppa dom till Allsvenskan.
Även om Kronwall och Bengan skulle kunna tänka sig att spela gratis så är det precis som Enbom är inne på jävligt orimligt att de skulle betala hundratusentals kronor ur egen ficka bara för att få spela i DIF.
Även om Kronwall och Bengan skulle kunna tänka sig att spela gratis så är det precis som Enbom är inne på jävligt orimligt att de skulle betala hundratusentals kronor ur egen ficka bara för att få spela i DIF.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Varför inte? Underskatta inte snorrika Djurgårdshjärtan. Ponera att du själv, med ditt Djurgårdshjärta, var en svensk spelare i klass med Kronwall(och en årslön därefter - ca 30 miljoner om året). Du hade nu möjlighet att spela en hel säsong(förutsatt att det blir lockout hela säsongen) för 1/30 del av din årslön(i ett worst case scenario där vi inte hittar någon finansiering över huvud taget).. i din favoritklubb. Kronwall exempelvis äger dessutom en schysst villa vid Mälaren ute i Västerort, Stockholm är hans hem. St Petersburg är inte hans hem. Här har han släkt och vänner, sånt slår högt.Enbom skrev:Haha, det är ju fan inte realtisiskt att ens tro att någon är villig att BETALA för att spela här. Finns säkert en jävla massa som kan tänka sig att lira för noll ersättning, men då kräva att dom ska betala sin egen försäkring är ju bara att pissa dom i ansiktet.
Följer du nyhetsflödet vet du att han dessutom redan hintat om att det här du tar upp som ett problem inte skulle vara något problem.
Senast redigerad av Roppan den 2012-09-12 10:55:55, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Jag tror många överskattar vilka Djurgårdshjärtan dessa spelare skulle ha. Visst, det är alltid kul att romantisera om hur mycket våra gamla spelare älskar DIF, men i ärlighetens namn... Kom igen nu. Skulle det finnas spelare där ute som skulle vilja BETALA hundratusentals kronor i månaden för att få spela i DIF?
Expert.
- SkönaDjurgårn
Inte en aning faktiskt, det är nog högst individuellt. Vissa spelare tycker nog att en lockout är helt okej då de kan spendera mer tid med familjen och till att ligga på sofflocket.SirDIFalot skrev:Jag tror många överskattar vilka Djurgårdshjärtan dessa spelare skulle ha. Visst, det är alltid kul att romantisera om hur mycket våra gamla spelare älskar DIF, men i ärlighetens namn... Kom igen nu. Skulle det finnas spelare där ute som skulle vilja BETALA hundratusentals kronor i månaden för att få spela i DIF?
Kronwall t.ex. kanske däremot älskar hockey och DIF till den milda grad att han är villig att droppa ett par promille av sin förmögenhet för att spela för oss. Bara de vet.
Knepig situation. Jag är för NHL-spelare (inte hur många som helst bara) om det inte skadar ekonomin.
Intressant att tänka på. Om NHL-spelarna lyckas locka 100 (etthundra) personer extra per match är det 20k per match bara i biljettintäkter. 5 hemmamatcher per månad=100k. Kan ju bli ännu fler också. Det lär ju inte täcka upp alla kostnader men det är ju alltid nåt. Man ska väl inte tänka så särskilt när man inte kan visa hur många extra som kommer pga. det men men.
Intressant att tänka på. Om NHL-spelarna lyckas locka 100 (etthundra) personer extra per match är det 20k per match bara i biljettintäkter. 5 hemmamatcher per månad=100k. Kan ju bli ännu fler också. Det lär ju inte täcka upp alla kostnader men det är ju alltid nåt. Man ska väl inte tänka så särskilt när man inte kan visa hur många extra som kommer pga. det men men.
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
Undrar hur många besökare man räknar med per match i Allsvenskan inför säsongen, och hur många extra besökare fakstiskt skulle bli med 2-3 NHL-lirare....