Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Om vi har möjlighet att välja och vraka så går både Krüger och Landeskog före Hörnqvist i min bok. Bengan känns inte som en spelare som dominerar på lägre nivå. I bra omgivning är han bra. I sämre så är han sämre. Ingen som lyfter sina medspelare på det sättet. Men givetvis vore det väl en kul grejj om han signade med oss, men jag tvivlar på att det skulle bli dundersuccé.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:Om vi har möjlighet att välja och vraka så går både Krüger och Landeskog före Hörnqvist i min bok. Bengan känns inte som en spelare som dominerar på lägre nivå. I bra omgivning är han bra. I sämre så är han sämre. Ingen som lyfter sina medspelare på det sättet. Men givetvis vore det väl en kul grejj om han signade med oss, men jag tvivlar på att det skulle bli dundersuccé.
Jag tar helst in Landeskog av de 3, han spelade så lite här innan han drog över. Ja iaf i A laget! hade varit kul att se honom här i DIF tröjan!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Kronwall går absolut först för mig, bättre back kommer aldrig någonsin dra på sig en Djurgårdströja. Kommer vara Sveriges bästa back offensivt såväl som defensivt (nähä). Sen kommer Landeskog som skulle höja hela laget med sin karisma och riviga spel.

Efter det beror det på vad vi behöver. Murray är en våt dröm just för hans tuffa figur och Djurgårdshjärta, men är nog lite överskattad rent spelmässigt, speciellt på stor rink. Dessutom så åker han väl på en avstängning så fort han låter nävarna tala. Men visst - jag får halv ståpäls vid tanken av Douglas i laget.

Krüger och Hörnqvist är ju helt olika spelartyper - Challe väljer.

Under förutsättning att allt ekonomiskt går att lösa ser jag gärna 3-5 NHL-spelare i laget. Absolut inte fler då det kommer påverka oss negativt framöver. Vi får väl se hur det blir, det är såklart många turer kvar innan det här är klart. Tills vidare kommer jag fokusera på, och njuta av laget vi har.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av BaronVonDif »

Bara jag som tycker att man kan ställa tidigare klubbtillhörighet åt sidan och satsa på bästa tänkbara keeper främst?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 5425596.ab

Karlssons agent har tydligen varit i kontakt med DIF.

Undrar om det är så att hans agent har varit i kontakt med de flesta allsvenska klubbarna eller om det finns en vilja från Karlsson att spela och bo i Stockholm och självklart få spela med mesta mästarna och få känna på riktig publik!

Nu, om det blir några nhl pojkar i allsvenskan, ser jag hellre spelare med DIF hjärta, Kronwall, Murray, Kruger (två-vägs kontrakt?), Hörnqvist m.mfl
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Tror challe och gänget har ett rätt tufft beslut framför sig. Tror det lär vara ett tak på max 2-3 spelare. Vi måste blicka fram mot KS och inte stå där med rumpan bar och ha haft för många "artistare". Det är ändå upp i ES som gäller och fokus måste ligga på att ta sig igenom kvalserien på ett så bra sätt som bara går (om vi nu går till KS?). Man måste se på vad som är bäst för laget i det långa loppet, vi har inte råd med nån ntotal genomklappning i en ev KS
puckspark

Inlägg av puckspark »

Erik Karlsson till DIF? Då skriver jag under på att" backsidan ser onödigt stark ut".
Användarvisningsbild
android

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Trist för Tim Murray om vi ska förstöra Erik Karlsson också. Stackarn inte vara nöjd med agent Rockström.
Född till sportchef.
litto

Inlägg av litto »

Karlsson, Kronwall, Murray och Oduya. Ganska onödigt stark uppsättning...
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror aldrig vi tar in fler än tre spelare. Om vi tar in Karlsson så undrar jag vem av Murray, Kronwall och Hörnqvist som inte får komma...?
Expert.
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

SirDIFalot skrev:Jag tror aldrig vi tar in fler än tre spelare. Om vi tar in Karlsson så undrar jag vem av Murray, Kronwall och Hörnqvist som inte får komma...?
Murray, Kronwall och Hörnqvist ska sjäklvklart alla komma in före Karlsson

Alla dessa tre har enormt Djurgårdshjärta och sådana ska man ta väl hand om
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

VäsbyMental skrev:
SirDIFalot skrev:Jag tror aldrig vi tar in fler än tre spelare. Om vi tar in Karlsson så undrar jag vem av Murray, Kronwall och Hörnqvist som inte får komma...?
Murray, Kronwall och Hörnqvist ska sjäklvklart alla komma in före Karlsson

Alla dessa tre har enormt Djurgårdshjärta och sådana ska man ta väl hand om
Och därför spelar vi denna säsong i Allsvenskan...
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

prio nr:1 måste vara Landeskog. något annat vore tjänstefel. helvete sicken jävla spelare. vi snackar en powerforward i nivå med eric lindros.
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev: De tre är väl kanske mest troliga också, och naturligtvis är det svårt att säga Nej Tack om den möjligheten finns och att man är helt hundra på att alla ekonomiska frågor är lösta.

Men jag är fortfarande lika tråkig och säger att ifall det blir en kort lockout har vi inte vunnit ett skit på att ta in NHL-spelare som dels är otränade och skall "spela-sig-i-form", och sen när andra (dvs de som de facto är spelarna som skall bära oss senare i vinter och framförallt i en kommande Kvalserie) får sitta på läktarna och rulla tummar.

Att det är de bra spelarna som skall spela som Challe säger är naturligtvis sant- Jag hoppas han har samma stake att bänka underpresterande "stjärnlirare" också så fall om det blir aktuellt...
Okej, ponera att vi tar in Kronwall, Murray och Hörnqvist. Vilka tre lirare är det som du hade tänkt ska bära oss senare i vinter och kommer att få sitta på läktaren? Nils Andersson är ju skadad så där går ju Kronwall rätt in utan att "ersätta" någon annan. Murray ersätter Arnesson eller Falk. Hörnqvist går in och Wennberg kanske får kliva åt sidan. Jag ser inte dessa spelare som några "enorma" förluster. Visst är det tråkigt att Wennberg får vänta lite med att få spela, men annars ser jag ingen nackdel.

Backsidan skulle kanske se ut såhär;
Kronwall - Murray
Pettersson - Lidström
Granath - Gustafsson
Holm/Lennhammer

ah, låna ut gustavsson till nån div-1 klubb eller typ KHK. Granath får agera x:tra så länge lockouten pågår. In med Oduya och Urbom.

Kronwall - Murray
Oduya - Urbom
Lidström - Pettersson
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Fy fan vad jag hoppas NHL säsongen kommer igång så vi slipper det här. Än mer när man läser den här tråden...herregud. :|
Låst