Ehhmmm, får man en cirkus av att 2-3 bra cirkusartister och 21-22 mediokra där de där 2-3 bra cirkusartisterna är med i showen totalt 3*9 min av 5*20-3*9?-daniel- skrev:![]()
Men allvarligt nu, är det så svårt att förstå vad jag menar? Det är grabbar som skall svetsas tillsammans och vara ett riktigt LAG i Kvalserien. Se på Rögle senast. Att kasta om under en övergående period för att några NHL-stjärnor skall få komma i form inför (i deras tycke) viktigare uppdrag känns "sådär" och inget som gagnar Djurgården Hockey.
Vi har ett mål den här säsongen; att gå upp. Inte att bli en vandrande cirkus med NHL-stjärnor som kommer in och förgyller tillvaron för vissa under en övergående period.
Notera att jag har en annan inställning i sakfrågan om det blir lockout hela säsongen. Då kan vi verkligen dra nytta av lockoutspelarna när det verkligen gäller något.
Fortfarande oklart vad jag menar?
Och är det inte din 'cirkus' som kommer att finnas under en kort lockout period som är problemet så bör du inte fokusera på den, eller hur?
Är de sämstas frånvaro, teambuilding så argumentera emot de positiva faktorerna som nämnts eller vär dina argument tyngre.
Tänk, snälla, tänk.
PS. Rögle spelar i elitserien...