Allsvenskan 2012/13
Re: Allsvenskan 2012/13
Ett lag som ser ut såhär skulle väl knappast förstöra så mycket för nån?
Kronwall-Timmy
Murray-Lidström
Gustafsson-Granath
Holm Och Lennhammer som extra. Arnesson och Falk i J20.
Bremberg-Johner-Hörnqvist
Ölvestad-Ottosson-Åberg
Hank-Fimpen-Sörensen
Blomstrand-Ljungh-Honken/Tim
Wennberg, Weigel och Honken/Tim som extra, reserver går in vid skador. Alla är iaf aldrig hela samtidigt. Förstår iaf inte hur det ska skada laget så mycket!
Kronwall-Timmy
Murray-Lidström
Gustafsson-Granath
Ölvestad-Ottosson-Åberg
Hank-Fimpen-Sörensen
Wennberg, Weigel och Honken/Tim som extra, reserver går in vid skador. Alla är iaf aldrig hela samtidigt. Förstår iaf inte hur det ska skada laget så mycket!
Riktigt vettigt och jag tror det kan vara riktigt utvecklande för våra ungdomar som får träna och ta tips från världsspelare utan att det förstör nåt. Skulle det sen bli lockout hela säsongen så kan man ta in fler om utrymme finnes då.mb81 skrev:Ett lag som ser ut såhär skulle väl knappast förstöra så mycket för nån?
Kronwall-Timmy
Murray-Lidström
Gustafsson-Granath
Ölvestad-Ottosson-Åberg
Hank-Fimpen-Sörensen
haha eller hur, förbaskat roligt däremotDaniel942 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5422856.ab
Haha, jäääävlar vad bitter Johan är.

Johan är ju ändå vettig, men Patrik Sylvegård är ju helt fantastiskt korkad. Det roligaste med den här soppan är ju att just Malmö, av alla tänkbara klubbar, sitter och grinar ut i media över att det här beslutet inte, hör och häpna, gynnar svensk hockeys framtid!Daniel942 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5422856.ab
Haha, jäääävlar vad bitter Johan är.

Vad fan händer härnäst liksom? Jorden blir platt och solen blir grön?
Fler tror jag dock inte det finns utrymme för ekonomiskt. Tycker det är rätt lagom med tre! Skulle iofs inte tacka nej till Kruger!Gneblon skrev:Riktigt vettigt och jag tror det kan vara riktigt utvecklande för våra ungdomar som får träna och ta tips från världsspelare utan att det förstör nåt. Skulle det sen bli lockout hela säsongen så kan man ta in fler om utrymme finnes då.mb81 skrev:Ett lag som ser ut såhär skulle väl knappast förstöra så mycket för nån?
Kronwall-Timmy
Murray-Lidström
Gustafsson-Granath
Ölvestad-Ottosson-Åberg
Hank-Fimpen-Sörensen
- Jim Morrison
Här är en bra kommentar från hockeysverige.seSalas skrev:Johan är ju ändå vettig, men Patrik Sylvegård är ju helt fantastiskt korkad. Det roligaste med den här soppan är ju att just Malmö, av alla tänkbara klubbar, sitter och grinar ut i media över att det här beslutet inte, hör och häpna, gynnar svensk hockeys framtid!Daniel942 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5422856.ab
Haha, jäääävlar vad bitter Johan är.![]()
Jag tycker det är så jävla kul att malmö säger nej till beslutet. Här får dom i princip 60miljoner av en kille. En skänk från ovan, bränner alla pengarna på skitspelare, missar målet och skyller på varandra sen när alla klubbarna som har fostrat juniorer och snålat med pengar år ut och år in faktiskt får chansen att få någon hjälp tillbaka av arbetet man laggt ner så är det ju sååå orättvist![]()
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Otroligt bra sagt vem det nu var. Tala om orättvisa. Haha.Jim Morrison skrev:Här är en bra kommentar från hockeysverige.seSalas skrev:Johan är ju ändå vettig, men Patrik Sylvegård är ju helt fantastiskt korkad. Det roligaste med den här soppan är ju att just Malmö, av alla tänkbara klubbar, sitter och grinar ut i media över att det här beslutet inte, hör och häpna, gynnar svensk hockeys framtid!Daniel942 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5422856.ab
Haha, jäääävlar vad bitter Johan är.![]()
Jag tycker det är så jävla kul att malmö säger nej till beslutet. Här får dom i princip 60miljoner av en kille. En skänk från ovan, bränner alla pengarna på skitspelare, missar målet och skyller på varandra sen när alla klubbarna som har fostrat juniorer och snålat med pengar år ut och år in faktiskt får chansen att få någon hjälp tillbaka av arbetet man laggt ner så är det ju sååå orättvist![]()
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Sv: Allsvenskan 2012/13
Kommer det världsspelare till sin egna klubb så vill man väl kämpa extra hårdare på träningarna för att just få spela och vinna med dessa?!.. förstår inte hur någon skulle kunna ta detta negativt då detta är en lagsport och om du vill vara med så får du bevisa att du skall vara det.. hockey är mycket Jävlar anamma, det vet alla, speciellt spelarna som pysslat med detta hela sina liv.. för mycket jantelag i Sverige
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Sv: Allsvenskan 2012/13
Du kanske förstår mer om du läser Nyströms krönika. Han är inne på samma spår som jag och några till försökt förklara i denna tråd.Baggso skrev:Kommer det världsspelare till sin egna klubb så vill man väl kämpa extra hårdare på träningarna för att just få spela och vinna med dessa?!.. förstår inte hur någon skulle kunna ta detta negativt då detta är en lagsport och om du vill vara med så får du bevisa att du skall vara det.. hockey är mycket Jävlar anamma, det vet alla, speciellt spelarna som pysslat med detta hela sina liv.. för mycket jantelag i Sverige
http://www.expressen.se/sport/kronikore ... nt-hornet/
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jag förstår tanken och vill inte ha lockoutspelare om det bara blir en kort lockout men det kan man ju inte direkt veta. Om vi inte är tillräckligt på hugget kan dessa spelare välja andra klubbar så står vi där utan någon istället. Det är väl inte direkt så att de kommer säga att det blir lockout hela säsongen eller inte. Det bästa vore såklart att vänta till jul ungefär och ta in förstärkningar då om det fortfarande är lockout men som sagt då kanske det inte finns några "billiga" djurgårdare kvar att välja av!BOMBOM BOUCHARD skrev:Du kanske förstår mer om du läser Nyströms krönika. Han är inne på samma spår som jag och några till försökt förklara i denna tråd.Baggso skrev:Kommer det världsspelare till sin egna klubb så vill man väl kämpa extra hårdare på träningarna för att just få spela och vinna med dessa?!.. förstår inte hur någon skulle kunna ta detta negativt då detta är en lagsport och om du vill vara med så får du bevisa att du skall vara det.. hockey är mycket Jävlar anamma, det vet alla, speciellt spelarna som pysslat med detta hela sina liv.. för mycket jantelag i Sverige
Varför detta vurmande kring Bengan?
En bra spelare i bra omgivning, men skulle han lyfta vårt lag i Allsvenskan så mycket?
Själv tvekar jag på detta en hel del.
OM vi bara skulle plocka in 3 spelare hade mitt fjärdeval gjutet hamnat på Krüger om han går att få loss. Killen gör andra spelare bättre helt enkelt och är inte lika beroende av sin omgivning.
I övrigt vill jag gärna lansera 4-stegs-alternativet där Murray, Kronwall, Krüger och Landeskog plockas in. ( Om det nu skulle gå. )
Fyra spelare som inte bara skulle göra laget bättre utan antagligen också locka massor av extra publik.
En bra spelare i bra omgivning, men skulle han lyfta vårt lag i Allsvenskan så mycket?
Själv tvekar jag på detta en hel del.
OM vi bara skulle plocka in 3 spelare hade mitt fjärdeval gjutet hamnat på Krüger om han går att få loss. Killen gör andra spelare bättre helt enkelt och är inte lika beroende av sin omgivning.
I övrigt vill jag gärna lansera 4-stegs-alternativet där Murray, Kronwall, Krüger och Landeskog plockas in. ( Om det nu skulle gå. )
Fyra spelare som inte bara skulle göra laget bättre utan antagligen också locka massor av extra publik.
Jag tror att alla förstår vilka de negativa konsekvenserna kan bli. Det behövs ingen skvallerpress-tidnings-reporter för att berätta det. Jag tycker det var rätt beslut att låta klubbarna ta emot NHL-spelare. Med detta sagt så betyder inte detta nödvändigtvis att man ska ta in NHL-spelare. Men att förbjuda det var ju en pajasregel utan någon som helst logik.BOMBOM BOUCHARD skrev:Du kanske förstår mer om du läser Nyströms krönika. Han är inne på samma spår som jag och några till försökt förklara i denna tråd.Baggso skrev:Kommer det världsspelare till sin egna klubb så vill man väl kämpa extra hårdare på träningarna för att just få spela och vinna med dessa?!.. förstår inte hur någon skulle kunna ta detta negativt då detta är en lagsport och om du vill vara med så får du bevisa att du skall vara det.. hockey är mycket Jävlar anamma, det vet alla, speciellt spelarna som pysslat med detta hela sina liv.. för mycket jantelag i Sverige
Nu är det upp till Challe och Co att med dessa möjligheter göra vad som är bäst för laget.
Själv så tror jag att om man ska ta in spelare så är det 1-2 st som gäller, inte mer. Detta för att de dels kan såklart ge oss en bra start, dra publik till matcherna samt inspirera och hjälpa till att coacha de yngre. Men att stöta bort spelare som senare i vår ska ta oss tillbaka till ES är ju såklart inge bra och det är Challe och Co väl medvetna om.
Tänkte bara slänga in en härlig videointervju med Ragge, mycket intressant som uppdagas i denna framför allt kring premiären imorgon.
http://www.unt.se/24unt/#category=10896 ... tTime=0m0s
(Den har även postats på bloggen så ber i förväg om ursäkt för om detta kan betraktas som "repost"!)
http://www.unt.se/24unt/#category=10896 ... tTime=0m0s
(Den har även postats på bloggen så ber i förväg om ursäkt för om detta kan betraktas som "repost"!)
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5267513
Radioinslag om DIF.
Radioinslag om DIF.
DIF!