Det är roligare att runka över att få se Kronwall spela fem matcher i DIF och strunta i eventuella konsekvenser.-daniel- skrev:Precis så är det. Vore fint om folk kunde se lite nyanserat på hela det här.BOMBOM BOUCHARD skrev:Här gäller det att ta det försiktigt. Högst tre spelare. Blir strejken kort kan det göra mer skada än nytta.
Allsvenskan 2012/13
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Allsvenskan 2012/13
Expert.
Sv: Re: Sv: Allsvenskan 2012/13
-daniel- skrev:Har vi problem att nå Kvalserien utan NHL-spelare så känns det extremt osannolikt att vi kommer ta steget upp i år, så det argumentet tycker jag känns "sådär".pulverapa skrev:Får vi in NHL-proffs har vi större chans att nå kvalserien. Väl där kan allt hända. Lärt värt det.
Kolla på Rögle förra säsongen, de toppade formen precis lagom till KS, efter en halvkass säsong. I KS kan allt hända.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det verkar onekligen så.SirDIFalot skrev:Det är roligare att runka över att få se Kronwall spela fem matcher i DIF och strunta i eventuella konsekvenser.-daniel- skrev:Precis så är det. Vore fint om folk kunde se lite nyanserat på hela det här.BOMBOM BOUCHARD skrev:Här gäller det att ta det försiktigt. Högst tre spelare. Blir strejken kort kan det göra mer skada än nytta.
- -daniel-
Re: Sv: Re: Sv: Allsvenskan 2012/13
Mmjo du har iofs rätt i det, så böjer mig lite där faktiskt.pulverapa skrev:-daniel- skrev:Har vi problem att nå Kvalserien utan NHL-spelare så känns det extremt osannolikt att vi kommer ta steget upp i år, så det argumentet tycker jag känns "sådär".pulverapa skrev:Får vi in NHL-proffs har vi större chans att nå kvalserien. Väl där kan allt hända. Lärt värt det.
Kolla på Rögle förra säsongen, de toppade formen precis lagom till KS, efter en halvkass säsong. I KS kan allt hända.
-
Re: Sv: Re: Sv: Allsvenskan 2012/13
Är för nhl spelarna ifall det blir hela säsongen..Håller med Daniel att det skadar nog mer om det bara blir en kort tid. Måste spela ihop ett lag till kvalserien.-daniel- skrev:Mmjo du har iofs rätt i det, så böjer mig lite där faktiskt.pulverapa skrev:-daniel- skrev:Har vi problem att nå Kvalserien utan NHL-spelare så känns det extremt osannolikt att vi kommer ta steget upp i år, så det argumentet tycker jag känns "sådär".pulverapa skrev:Får vi in NHL-proffs har vi större chans att nå kvalserien. Väl där kan allt hända. Lärt värt det.
Säger Besserwissern så, så är det så, vi som vill se Kronwall tycker att det är så roligt att vi runkar över detta.... Clown!SirDIFalot skrev:Det är roligare att runka över att få se Kronwall spela fem matcher i DIF och strunta i eventuella konsekvenser.-daniel- skrev:Precis så är det. Vore fint om folk kunde se lite nyanserat på hela det här.BOMBOM BOUCHARD skrev:Här gäller det att ta det försiktigt. Högst tre spelare. Blir strejken kort kan det göra mer skada än nytta.
- SirDIFalot
Men vad är så extremt attraktivt med att få se Murray, Kronwall och Hörnqvist i DIF? När det riskerar att skada föreningens ekonomi och såra vårt lag sportsligt om de inte stannar över kvalserien?Caveman skrev:Säger Besserwissern så, så är det så, vi som vill se Kronwall tycker att det är så roligt att vi runkar över detta.... Clown!SirDIFalot skrev:Det är roligare att runka över att få se Kronwall spela fem matcher i DIF och strunta i eventuella konsekvenser.-daniel- skrev:Precis så är det. Vore fint om folk kunde se lite nyanserat på hela det här.BOMBOM BOUCHARD skrev:Här gäller det att ta det försiktigt. Högst tre spelare. Blir strejken kort kan det göra mer skada än nytta.
Expert.
- Jim Morrison
Wow, kom denna kommentar från dig?SirDIFalot skrev:Det är roligare att runka över att få se Kronwall spela fem matcher i DIF och strunta i eventuella konsekvenser.-daniel- skrev:Precis så är det. Vore fint om folk kunde se lite nyanserat på hela det här.BOMBOM BOUCHARD skrev:Här gäller det att ta det försiktigt. Högst tre spelare. Blir strejken kort kan det göra mer skada än nytta.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Menar du att jag inte brukar tänka på konsekvenserna av vissa värvningar eller vad?Jim Morrison skrev:Wow, kom denna kommentar från dig?SirDIFalot skrev:Det är roligare att runka över att få se Kronwall spela fem matcher i DIF och strunta i eventuella konsekvenser.-daniel- skrev:Precis så är det. Vore fint om folk kunde se lite nyanserat på hela det här.BOMBOM BOUCHARD skrev:Här gäller det att ta det försiktigt. Högst tre spelare. Blir strejken kort kan det göra mer skada än nytta.
Expert.
- Jim Morrison
Tänkte mer på ordvalet och generaliseringen. Du brukar vara mer resorenlig än så.SirDIFalot skrev:Menar du att jag inte brukar tänka på konsekvenserna av vissa värvningar eller vad?Jim Morrison skrev:Wow, kom denna kommentar från dig?SirDIFalot skrev:Det är roligare att runka över att få se Kronwall spela fem matcher i DIF och strunta i eventuella konsekvenser.-daniel- skrev:Precis så är det. Vore fint om folk kunde se lite nyanserat på hela det här.BOMBOM BOUCHARD skrev:Här gäller det att ta det försiktigt. Högst tre spelare. Blir strejken kort kan det göra mer skada än nytta.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vad som är så attraktivt med dessa spelare behöver jag nog inte svara på, inte med tanke på det profillösa laget som DIF har i år.SirDIFalot skrev:Men vad är så extremt attraktivt med att få se Murray, Kronwall och Hörnqvist i DIF? När det riskerar att skada föreningens ekonomi och såra vårt lag sportsligt om de inte stannar över kvalserien?Caveman skrev:Säger Besserwissern så, så är det så, vi som vill se Kronwall tycker att det är så roligt att vi runkar över detta.... Clown!SirDIFalot skrev:Det är roligare att runka över att få se Kronwall spela fem matcher i DIF och strunta i eventuella konsekvenser.-daniel- skrev:Precis så är det. Vore fint om folk kunde se lite nyanserat på hela det här.BOMBOM BOUCHARD skrev:Här gäller det att ta det försiktigt. Högst tre spelare. Blir strejken kort kan det göra mer skada än nytta.
Varför skulle det riskera att skada föreningens ekonomi? Det är ingenting som vi vet någonting om, sedan så tror inte jag att DIF kommer att riskera sin ekonomi, tror nog att dom kommer tänka till både en & två gånger innan dom gör någonting.
Just nu vet vi inte ens om det blir en lockout, om det blir så vet vi inte hur länge den kommer att vara då det lär förhandlas under tiden. Lockouten kanske bara varar i en månad, lockouten kanske pågår tills nästa år.
Men hr ska vi veta om det blir lockout hela säsongen eller inte. Här måste det nog chansas! Tar vi inte in de tre som nämns för det mesta(Murray,Kronwall och Hörnqvist) direkt kommer de förmodligen välja andra klubbar och vi kommer stå tomhänta om det blir en lockout hela året. Vi ska vara glada om dessa killar vill spela hos oss betydligt mycket billigare än vad andra spelare lär vara. Hur fan ska vi kunna gå upp utan nhl-spelare om alla andra lag har det?
Det kan bli så att dom bestämmer i Januari/Februari att säsongen ställs in, så jag kan hålla med om att DIF bör "chansa", nu förutsätter jag att DIF har koll på den ekonomiska biten.mb81 skrev:Men hr ska vi veta om det blir lockout hela säsongen eller inte. Här måste det nog chansas! Tar vi inte in de tre som nämns för det mesta(Murray,Kronwall och Hörnqvist) direkt kommer de förmodligen välja andra klubbar och vi kommer stå tomhänta om det blir en lockout hela året. Vi ska vara glada om dessa killar vill spela hos oss betydligt mycket billigare än vad andra spelare lär vara. Hur fan ska vi kunna gå upp utan nhl-spelare om alla andra lag har det?
-
Nu har en av våra ordinarie backar blivit skadad, perfekt tillfälle att få in en rutinerad back som t.ex kronwall som håller en hög standard samtidigt som en junior får se och lära och få lite speltid. Det är ett unikt tillfälle för en junior att få spela, se och lära med en back av yppersta kvalitet. Tycker inte det låter allt för dåligt.
Om det är 6 tusen på en match hemma utan NHL spelare som Kronwall och Murray tror jag det definitivt kommer vara 7000 med dem. Hade det varit två helt vanliga NHL spelare hade det nog inte det men nu är det två spelare som har hjärta och anknytning till klubben. Positivt i min mening
Tar vi in två backar och en forward i två månader tror jag många spelare kommer att höja sig. Man höjer sig alltid när man är i sällskap men bättre spelare (nästan alltid)
Sen finns självklart risken att de spelarna vi har inte kan klara av att fortsätta spela efter/om NHL spelarna försvinner mitt i säsongen men jag har tilltro till att dem klarar av det och att Challe med flera har koll på läget och förstår att 1 bra månad och resterande dåliga inte tar upp DIF dit vi hör hemma. Men här har jag också tilltro till att Challe m.m har koll på detta. Har inte ni andra det?
Jag ser det som positivt om det skulle komma 1-3 NHL spelare till DIF men inte runkar jag för det, jag har en allt för snäll tjej för det.
Om det är 6 tusen på en match hemma utan NHL spelare som Kronwall och Murray tror jag det definitivt kommer vara 7000 med dem. Hade det varit två helt vanliga NHL spelare hade det nog inte det men nu är det två spelare som har hjärta och anknytning till klubben. Positivt i min mening
Tar vi in två backar och en forward i två månader tror jag många spelare kommer att höja sig. Man höjer sig alltid när man är i sällskap men bättre spelare (nästan alltid)
Sen finns självklart risken att de spelarna vi har inte kan klara av att fortsätta spela efter/om NHL spelarna försvinner mitt i säsongen men jag har tilltro till att dem klarar av det och att Challe med flera har koll på läget och förstår att 1 bra månad och resterande dåliga inte tar upp DIF dit vi hör hemma. Men här har jag också tilltro till att Challe m.m har koll på detta. Har inte ni andra det?
Jag ser det som positivt om det skulle komma 1-3 NHL spelare till DIF men inte runkar jag för det, jag har en allt för snäll tjej för det.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Givetvis ska man inte riskera ekonomin men om det går ihop ekonomiskt så finns det inget att vänta på. Än värre är det om vi står tomhänta! 3 spelare varav två är backar skulle inte förstöra så mycket i truppen. Arnesson, Falk och Wennberg får väl lira j20 sen är det alltid nån skada osv. Vi ska ju inte ta in ett helt lag till isf!Caveman skrev:Det kan bli så att dom bestämmer i Januari/Februari att säsongen ställs in, så jag kan hålla med om att DIF bör "chansa", nu förutsätter jag att DIF har koll på den ekonomiska biten.mb81 skrev:Men hr ska vi veta om det blir lockout hela säsongen eller inte. Här måste det nog chansas! Tar vi inte in de tre som nämns för det mesta(Murray,Kronwall och Hörnqvist) direkt kommer de förmodligen välja andra klubbar och vi kommer stå tomhänta om det blir en lockout hela året. Vi ska vara glada om dessa killar vill spela hos oss betydligt mycket billigare än vad andra spelare lär vara. Hur fan ska vi kunna gå upp utan nhl-spelare om alla andra lag har det?