Haha såg det också, vilken jäkla kovändning!Daniel942 skrev:Fick en newsflash från Expressen om att HA tillåter NHL-spelare om det blir lockout.
Alltså tvärtemot det som meddelats tidigare.
Kronwall och Murray, tjena!
Allsvenskan 2012/13
Allsvenskan 2012/13
2014-04-07, vad hände?
Re: Allsvenskan 2012/13
Med Nils Andersson borta känns det som om några NHL-backar är väldigt välkomna.
Dogge Murray in, Nils Andersson ut (skadad, men aja!) - ja tack!
Dogge Murray in, Nils Andersson ut (skadad, men aja!) - ja tack!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Intressant. Nu får vi i alla fall bestämma själva.
Blir intressant att se vad vi gör. Skadan på Nils öppnar ju upp lite..
Blir intressant att se vad vi gör. Skadan på Nils öppnar ju upp lite..
Expert.
Var det enda rätta, varje klubb bör bestämma själv om dem vill ta in NHL spelare eller inte.
Så jäkla bra. Tror detta kan vara skitbra för publiksiffornna generellt i HA.Daniel942 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... l-spelare/
Artikeln. Uppdateras löpande.
Helt underbart måste jag säga, tycker det är ett korrekt beslut.
Bästa allsvenskan någonsin och de kommer få upp intresset för serien något oerhört.
Bästa allsvenskan någonsin och de kommer få upp intresset för serien något oerhört.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag vill helst inte ha in så många då det liksom soppar till det för lagets fortsättning. Men typ Douglas, Kronwall och "Bengan" som det talats om vore ju rätt fina förstärkningar, haha... Framförallt för vår tunna backsida som helt plötsligt blir stenhård och så då Bengans bössa, laddad av Linkan. <3
Kommer sakna Jacob, Krüger m.fl. men vi kan ju inte ta in hur många som helst heller. Vad vinner vi på det i längden?
Kommer sakna Jacob, Krüger m.fl. men vi kan ju inte ta in hur många som helst heller. Vad vinner vi på det i längden?
- SirDIFalot
Om valet stod mellan Landeskog och Hörnqvist så skulle jag inte välja Hörnqvist.SkönaDjurgårn skrev:Jag vill helst inte ha in så många då det liksom soppar till det för lagets fortsättning. Men typ Douglas, Kronwall och "Bengan" som det talats om vore ju rätt fina förstärkningar, haha... Framförallt för vår tunna backsida som helt plötsligt blir stenhård och så då Bengans bössa, laddad av Linkan. <3
Kommer saknar Jacob, Krüger m.fl. men vi kan ju inte ta in hur många som helst heller. Vad vinner vi på det i längden?
Expert.
- SkönaDjurgårn
Håller med. Har inte en aning om vilka som eventuellt blir tillgängliga men Kronwall skulle stå först på min lista och sedan Landeskog. Murray tycker jag är lite överskattad egentligen, men vilken kick det vore att se honom i vår tröja!SirDIFalot skrev:Om valet stod mellan Landeskog och Hörnqvist så skulle jag inte välja Hörnqvist.SkönaDjurgårn skrev:Jag vill helst inte ha in så många då det liksom soppar till det för lagets fortsättning. Men typ Douglas, Kronwall och "Bengan" som det talats om vore ju rätt fina förstärkningar, haha... Framförallt för vår tunna backsida som helt plötsligt blir stenhård och så då Bengans bössa, laddad av Linkan. <3
Kommer saknar Jacob, Krüger m.fl. men vi kan ju inte ta in hur många som helst heller. Vad vinner vi på det i längden?
Senast redigerad av SkönaDjurgårn den 2012-09-11 14:38:06, redigerad totalt 1 gånger.
Men alltså tror folk har lärt sig från förra lockouten att inte ta en hur många som helst, speciellt vi har lärt oss det den hårda vägen.SkönaDjurgårn skrev:Jag vill helst inte ha in så många då det liksom soppar till det för lagets fortsättning. Men typ Douglas, Kronwall och "Bengan" som det talats om vore ju rätt fina förstärkningar, haha... Framförallt för vår tunna backsida som helt plötsligt blir stenhård och så då Bengans bössa, laddad av Linkan. <3
Tror på 2-3 högst till DIF om det blir en lockout
- SirDIFalot
Jag tror inte vi ska underskatta hur många av spelarna som kommer vänta till efter jul och "se vad som händer" innan det skulle besluta sig för att spela här.
Expert.
- SkönaDjurgårn
Ja, det låter rimligt och vore en kittlande lösning som inte förstör någonting nästan.sthlm1891 skrev:Men alltså tror folk har lärt sig från förra lockouten att inte ta en hur många som helst, speciellt vi har lärt oss det den hårda vägen.SkönaDjurgårn skrev:Jag vill helst inte ha in så många då det liksom soppar till det för lagets fortsättning. Men typ Douglas, Kronwall och "Bengan" som det talats om vore ju rätt fina förstärkningar, haha... Framförallt för vår tunna backsida som helt plötsligt blir stenhård och så då Bengans bössa, laddad av Linkan. <3
Tror på 2-3 högst till DIF om det blir en lockout
Med tanke på hur det ser ut i laget så hade jag gärna tagit emot två backar och en center, även om så för bara 2 månader. Det är också där kring 3 spelare som jag hade tyckt varit en lämplig nivå att sätta generellt i ligan om man nu hade infört någon begränsning.
Om de yngre backarna får stå tillbaka i 2 månader för möjligheten att träna och vistas med Kronwall och Douglas 24/7 så tror jag dom lär sig mer på det än att lira
Om de yngre backarna får stå tillbaka i 2 månader för möjligheten att träna och vistas med Kronwall och Douglas 24/7 så tror jag dom lär sig mer på det än att lira

Senast redigerad av crike den 2012-09-11 14:40:06, redigerad totalt 1 gånger.
Förra lockouten spelade vi inte i Allsvenskan med målsättningen att gå upp. In med så många som det behövs.