Stockholmare skrev:
Hela ditt resonemang angående att ta in proffs gör att juniorer får stå åt sidan faller eftersom samma argument kan appliceras i scenariot där proffen stannar en hel säsong. Detta utan att ha med i beräkningen att samma juniorer kommer att träna med sina idoler och kommer att kunna lära sig enormt mycket samtidigt som de får matchträning i klubbar som de lånas ut till och i våran juniororganisation.
Jasså? Det är ändå en i mitt tycke ganska kapital skillnad på att stöka om i en grupp kortvarigt mot att göra det för en hel säsong. Det måste du ju ändå köpa?
Att unga spelare skulle tycka det är OK att stäppa åt sidan och inte få spela tror jag inte ett endaste dugg på. Det sänker ju bara deras egna chanser att lyckas...Man ser oftast till sitt eget bästa, speciellt i dagens samhälle. Detta är naturligtvis något som är precis lika illa, om inte än värre, ifall det blir lockout hela säsongen så klart.
Jag förstår inte riktigt vart du vill komma faktiskt.
Då kan de juniorer som tycker att det är bättre att de spelar än Kronwall/Murray eller Hörna sticka. Ser de sig själva som större än Dif så har de inget här att göra. Att välja mellan att sura och lära sig av de bästa och välja att sura då kan de dra. Vi ska givetvis ställa upp med bästa möjliga lag. Annat vore brutalt dumt. Trollvarning på dig så jag avslutar denna diskussion nu.
Jag pratar om att bygga upp en kontinuitet i laget och få till en väl sammansatt gruppdynamik där alla känner att de drar åt samma håll. Att ta in stjärnspelare för några månader har i praktiken inte en enda fördel för laget Djurgården...
Men du verkar uppenbarligen inte vilja försöka förstå så det kanske är lika bra att vi droppar det här.
Hjärtat säger att vi ska ta in NHL-proffs och hjärnan säger nej. Vi måste rimligtvis kunna ta oss till KS oberoende av ev proffsförstärkningar. Sen beror det på hur andra lag tänker runt detta. Sprickan i AS är ju ganska tydlig redan och det verkar ju inte omöjligt att åtminstone något lag tar chansen att förstärka såvida straffet inte blir alltför kännbart.
Någon hade ju anmält till konkurrensverket som var på det hela. Sen har ju Bengtsson gått ut och sagt att om man anställer en kontraktslös spelare och sedan sparkar denne är det ingen fara, inget han kan lägga sig i. Dvs han öppnade för det lättaste kryphålet. Såg ganska tidigt att detta beslut skulle försvinna
Men kul som fan för hockeyn och publiken att det nu är rivet, utifall att det nu blir en lockout.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
fast först ska det ju bli en lockout, dem ska väl ha möte nu i veckan.
Naturligtvis! Är mer glad över att rättvisan äntligen har segrat. Några enstaka maktkåta individer ska fan inte sätta käppar i hjulen av ren nöjes skull. Bedömer föreningen i fråga att det är lönsamt med NHL-lirare så är det fan deras egna beslut och inga utomståendes.
Känns som en jävla skolgård. "Vafan får de Kronwall blir det ju ojämna lag? Hallå Astrid, DIF fuskar!"
Senast redigerad av Manijock den 2012-09-11 16:20:17, redigerad totalt 1 gånger.
fast först ska det ju bli en lockout, dem ska väl ha möte nu i veckan.
Naturligtvis! Är mer glad över att rättvisan äntligen har segrat. Några enstaka maktkåta individer ska fan inte sätta käppar i hjulen av ren nöjes skull. Bedömer föreningen i fråga att det är lönsamt med NHL-lirare så är det fan deras egna beslut och inga utomståendes.
Känns som en jävla skolgård. "Vafan får de Kronwall blir det ju ojämna lag? Hallå, Astrid DIF fuskar!"
Hahaha you made my day!
Ungefär de tonerna på kommentarerna Sportbladet
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Dessutom verkar det som att spelarna kan tänka sig att spela gratis eller nästintill. Och vi vet sedan en tidigare intervju med Murray att han inte skulle kunna tänka sig att bara spela i två månader och sedan dra, för att då skulle han inte ha "hjälpt DIF" enligt honom själv. Så han känns som en spelare vi kanske skulle få behålla säsongen ut, oavsett vad.
– Flera klubbar har i sina kommentarer understrukit att de farhågor för klubbarnas ekonomi som majoriteten tidigare anfört som ett skäl, inte längre tycks gälla. Flera spelare uppger att man avser spela mot ingen eller liten ersättning och försäkringar m fl kostnader skall vara hanterbara, säger de aktuella klubbarna enligt Stefan Bengtsson.
Oavsett om spelarna erbjuder sig spela gratis (vilket måste vara ett absolut krav) så har vi en jävla försäkringskostnad att ta. Kan vi inte betala den via sponsring eller på annat sätt så bör man inte riskera föreningens ekonomi genom att ta på sig den själva.
Lakrisal skrev:Landeskog, Josefson och Krüger har två-vägs kontrakt vilket betyder att NHL klubben kan beordra dem att spela AHL, så jag tror vi kan glömma dem.
Josefson och Krüger håller jag med om, men Landeskog känns ändå som en som skulle kunna skita i AHL. Kapten i NHL och vinnare av Calder Trophy.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.