Även i år så skriver en hel del "experter" att aik inte kommer att lyckas.
Huuur faaan kan de gå till semifinal två år i rad och senaste sässen var de nära att gå ända till final och ändå så lyckas de få en jävla underdog-stämpel år efter år och vi är favorittippade år efter år. Kan någen expertjävel favorittippa gnaget så att de får känna på lite press eller ska de slå underifrån varje år i lugn o ro? Man blir ju förbannad!
gurra skrev:Även i år så skriver en hel del "experter" att aik inte kommer att lyckas.
Huuur faaan kan de gå till semifinal två år i rad och senaste sässen var de nära att gå ända till final och ändå så lyckas de få en jävla underdog-stämpel år efter år och vi är favorittippade år efter år. Kan någen expertjävel favorittippa gnaget så att de får känna på lite press eller ska de slå underifrån varje år i lugn o ro? Man blir ju förbannad!
Detta har jag tänkt på oändligt många gånger. Kul att det är tvärtom i fotbollen där dem e favorit tippade medans vi är underdogs. Dock så har det inte gått så bra för oss dem senaste säsongerna.
gurra skrev:Även i år så skriver en hel del "experter" att aik inte kommer att lyckas.
Detta har jag tänkt på oändligt många gånger. Kul att det är tvärtom i fotbollen där dem e favorit tippade medans vi är underdogs. Dock så har det inte gått så bra för oss dem senaste säsongerna.
Ja fast i fotbollen finns det ju ändå grunder för att favorittippa dem med tanke på att de gjorde en bra säsong förra året. Men nu när vi värvat bra och poängen rullar in i slutet av säsongen så kommer vi säkert bli guldtippade nästa år och få all press på oss även där. Det skulle inte förvåna mig. I början av säsongen så skrev tidningarna faktiskt upp oss rejält och jämförde vårat spel med barcelona trots att vi inte var långt ifrån kval förra säsongen så jag tycker detta gäller även i fotbollen.
Fast ser man på det rent objektivt så SKA fan inte gnihet ha en chans nästa säsong. Ingen Fasth, ingen Melin, ingen Gynge, ingen Rosén kvar. Det ska inte gå.
Metal Machine skrev:Fast ser man på det rent objektivt så SKA fan inte gnihet ha en chans nästa säsong. Ingen Fasth, ingen Melin, ingen Gynge, ingen Rosén kvar. Det ska inte gå.
Nej de har verkligen tappat all kvalité de hade i laget. Dock så såg laget bedrövligt uselt ut inför deras premiärsäsong i Elitserien för två år sedan. Gick ju helt ok ändå... tyvärr.
Drömmen är ju att slå ut dem i en kvalserie till våren!
Metal Machine skrev:Fast ser man på det rent objektivt så SKA fan inte gnihet ha en chans nästa säsong. Ingen Fasth, ingen Melin, ingen Gynge, ingen Rosén kvar. Det ska inte gå.
Absolut. Men å andra sidan så skulle de inte ha nån chans med de trupper de hade tidigare heller men "experterna" har fått fel två år i rad. Nu är detta hata gnaget-tråden så man får inte sitta och ge gozzi kredd men ändå, de har lyckats ta sig långt utan ett bra lag på pappret i två år nu och då borde ju folk tippa att han lyckats värva ihop ett sammansvetsat lag i år också men som sagt, de blir alltid klassade som underdogs och kan spela sin säsong utan press.
Äh, jag hatar aik. Det är väl det jag vill ha sagt egentligen.
Nej de har verkligen tappat all kvalité de hade i laget. Dock så såg laget bedrövligt uselt ut inför deras premiärsäsong i Elitserien för två år sedan. Gick ju helt ok ändå... tyvärr.
Drömmen är ju att slå ut dem i en kvalserie till våren!
Å andra sidan hade man då ett väldigt oprövat lag. Många spelare kunde faktiskt ta enorma kliv framåt på kort tid. Få hade spelat på ES-nivå tidigare. Allt gick rätt för dem. Nu känns det som att överraskningsmomentet är borta. Vilka ska blomma ut nu?
Tror inte många bryr sig, men f-n vad jag tycker det är jobbigt att se Daniel Larsson i gnaget. Gillade honom otroligt mycket när han spelade för oss, sen fick man se honom lämna för Nordamerika (fine)...gå till HV (yuck)...och nu de svartgula (noooooo).
SkönaDjurgårn skrev:Tror inte många bryr sig, men f-n vad jag tycker det är jobbigt att se Daniel Larsson i gnaget. Gillade honom otroligt mycket när han spelade för oss, sen fick man se honom lämna för Nordamerika (fine)...gå till HV (yuck)...och nu de svartgula (noooooo).
Som du säger, jag bryr mig verkligen inte alls om Daniel Larsson. Han är ju för fan norrlänning som spelade för oss i två säsonger och sedan drog. Jag skiter i honom eller vilket lag han spelar i.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
SkönaDjurgårn skrev:Tror inte många bryr sig, men f-n vad jag tycker det är jobbigt att se Daniel Larsson i gnaget. Gillade honom otroligt mycket när han spelade för oss, sen fick man se honom lämna för Nordamerika (fine)...gå till HV (yuck)...och nu de svartgula (noooooo).
Som du säger, jag bryr mig verkligen inte alls om Daniel Larsson. Han är ju för fan norrlänning som spelade för oss i två säsonger och sedan drog. Jag skiter i honom eller vilket lag han spelar i.
Haha, jag forstar, det ar nog mest jag som tycker det ar jobbigt. Gillade verkligen Daniel!
Enbom skrev:För att inte tala om hur jävla dålig han var ibland.
Vaaaa, for oss? Det tycker jag verkligen inte. Snarare javligt bra.