Avd. Vem behover Jersey Shore, Hollywoodfruar och Robinson nu nar denna sapa drar igang.

Vem behöver någonsin det där skräpet?SkönaDjurgårn skrev: Avd. Vem behover Jersey Shore, Hollywoodfruar och Robinson nu nar denna sapa drar igang.
-daniel- skrev:Vem behöver någonsin det där skräpet?SkönaDjurgårn skrev: Avd. Vem behover Jersey Shore, Hollywoodfruar och Robinson nu nar denna sapa drar igang.
Inte jag, Daniel, men tro mig - de finns där ute (läs: min sambo m.fl.)! Tur att Djurgårdssåpan börjar på riktigt nästa vecka!-daniel- skrev:Vem behöver någonsin det där skräpet?SkönaDjurgårn skrev: Avd. Vem behover Jersey Shore, Hollywoodfruar och Robinson nu nar denna sapa drar igang.
Haha ja tyvärr... orkar inte förklara bakgrunden men så är läget.sensei skrev:Är du onykter en söndag kl 17?!
MrMadhawk ser ut som Tomas MonténMattias_87 skrev:http://www.hockeysverige.se/article/134 ... enska-tips
Här är medieprofilernas allsvenska tips
Några citat:
"Jag tror Djurgården och Leksand går upp till elitserien, mest beroende på att Timrå och Rögle har ganska dåliga lag."
"Jag tror att Örebro och Leksand går upp eftersom all fokus kommer att ligga på Djurgården."
"- Djurgården, Leksand, Örebro och Mora. Jag tror nog att både Djurgården och Leksand kommer att ta klivet upp till elitserien igen."
Många som tror på oss, det är nog inte så bra men jag hoppas också att vi går upp tillsammans med Leksand så kommer vi få bra publikhockey säsongen efter.
Funderat lite på det där. Egentligen får ju 1:an i serien inte direkt några fördelar, förutom att man slösat en massa energi som behövs i kvalet för att nå dit, så kommer vi in på sista kvalplats utan att ha ansträngt oss allt för mycket så är jag nöjd med det.BOMBOM BOUCHARD skrev:Som alltid ska det bli härligt att ishockeyn drar igång.
Men det känns verkligen skumt med en Allsvensk premiär.
Tror tyvärr det bara är att vänja sig. Det är många bitar som ska falla på plats för att vi ska gå upp.
Ok, vi borde ta en given plats till kvalserien. Kan inte tänka mig att tre lag kommer att sluta före oss i serien. Vi har det bästa laget på papperet. Det enda som på förhand ser ut att hindra oss från förstaplatsen är att "alla kommer att vilja slå oss". Kommer vi att orka att hålla fokus tillräckligt många matcher? Precis varenda bortamatch kommer att bli en riktigt tuff holmgång. Asplöven, Troja, Tingsryd mfl kommer att se det som årets matcher och mobilisera allt när vi kommer på besök.
Med nästan lika stor sannolikhet som att vi går till kvalserien så tror jag vi sedan missar att gå upp. Vi har en för svag backsida. Orutinerad och för lite puckskicklighet och styrka.
Att sedan Nisse försvinner hela säsongen gör saken alarmerande.
Framåt ser det betydligt bättre ut. Kan inte begära mycket mer med en Allsvensk budget.
Målvaktssidan är fortfarande ett stort frågetecken. Här behövs verkligen att någon av dem kliver fram och tar för sig och tystar alla tvivlare.
Vi är med andra ord ett bra Allsvenskt lag. Men det känns betydelselöst så länge vi inte är bra nog att kunna gå upp.
Jag tippar att vi slutar 2:a i serien. Sedan kommer större hinder än fjolårets kvalfrossa att vänta på oss. Ovanpå den har vi dessutom ett sämre lag till denna gång. Och glöm det att vi kommer att kunna slå ur underläge detta år. I såfall påminner jag er om att vi är Djurgården. Klubben som alla kommer att vilja slå. Klubben som garanterat har den största pressen på sig. Vi vet alla vad som väntar om vi inte lyckas i vår.
MEN...kunde Rögle gå upp med den säsongen bakom sig så kan självklart även vi lyckas. Det är verkligen ingen omöjlighet. Jag är i vilket fall fullt medveten om hur små chanser vi har. Blir uppriktigt fundersam över hur många som verkar tro att vi har stora möjligheter att lyckas.
Är även beredd på en tuff inledning på serien. Gillar inte riktigt att vi bara mött bättre lag på försäsongen. Inte lätt att nöta in ett eget spel mot bättre motståndare. Nu ska vi helt plötsligt börja föra matcher. Kan bli ett par plumpar första omgångarna innan vi kommer in i det hela.
Såja, nu har jag tyckt till innan säsongen startat. Nu är det bara att värma kaminerna och ge allt.
Ska bli underbart att allvaret äntligen börjar. Det finns inget som är så härligt som Djurgården hockey inom sportens värld.
Nu kör vi!
Pratade de inte på upptaktsträffen om att man from nu vann prispengar, pokal mm i HA?18DIF91 skrev:Funderat lite på det där. Egentligen får ju 1:an i serien inte direkt några fördelar, förutom att man slösat en massa energi som behövs i kvalet för att nå dit, så kommer vi in på sista kvalplats utan att ha ansträngt oss allt för mycket så är jag nöjd med det.BOMBOM BOUCHARD skrev:Som alltid ska det bli härligt att ishockeyn drar igång.
Tror tyvärr det bara är att vänja sig. Det är många bitar som ska falla på plats för att vi ska gå upp.
Ok, vi borde ta en given plats till kvalserien. Kan inte tänka mig att tre lag kommer att sluta före oss i serien. Vi har det bästa laget på papperet. Det enda som på förhand ser ut att hindra oss från förstaplatsen är att "alla kommer att vilja slå oss". Kommer vi att orka att hålla fokus tillräckligt många matcher? Precis varenda bortamatch kommer att bli en riktigt tuff holmgång. Asplöven, Troja, Tingsryd mfl kommer att se det som årets matcher och mobilisera allt när vi kommer på besök.
Med nästan lika stor sannolikhet som att vi går till kvalserien så tror jag vi sedan missar att gå upp. Vi har en för svag backsida. Orutinerad och för lite puckskicklighet och styrka.
Framåt ser det betydligt bättre ut. Kan inte begära mycket mer med en Allsvensk budget.
Målvaktssidan är fortfarande ett stort frågetecken. Här behövs verkligen att någon av dem kliver fram och tar för sig och tystar alla tvivlare.
Vi är med andra ord ett bra Allsvenskt lag. Men det känns betydelselöst så länge vi inte är bra nog att kunna gå upp.
Jag tippar att vi slutar 2:a i serien. Sedan kommer större hinder än fjolårets kvalfrossa att vänta på oss. Ovanpå den har vi dessutom ett sämre lag till denna gång. Och glöm det att vi kommer att kunna slå ur underläge detta år. I såfall påminner jag er om att vi är Djurgården. Klubben som alla kommer att vilja slå. Klubben som garanterat har den största pressen på sig. Vi vet alla vad som väntar om vi inte lyckas i vår.
MEN...kunde Rögle gå upp med den säsongen bakom sig så kan självklart även vi lyckas. Det är verkligen ingen omöjlighet. Jag är i vilket fall fullt medveten om hur små chanser vi har. Blir uppriktigt fundersam över hur många som verkar tro att vi har stora möjligheter att lyckas.
Är även beredd på en tuff inledning på serien. Gillar inte riktigt att vi bara mött bättre lag på försäsongen. Inte lätt att nöta in ett eget spel mot bättre motståndare. Nu ska vi helt plötsligt börja föra matcher. Kan bli ett par plumpar första omgångarna innan vi kommer in i det hela.
Såja, nu har jag tyckt till innan säsongen startat. Nu är det bara att värma kaminerna och ge allt.
Ska bli underbart att allvaret äntligen börjar. Det finns inget som är så härligt som Djurgården hockey inom sportens värld.
Nu kör vi!
Egentligen skulle man ju direktkvalificera 1:an i HA och låta sista lag i ES åka ner direkt och sen låta lagen kvala in om 1 plats till ES. Då skulle det ju finnas en mening med att lägga krutet på att nå 1:a platsen. Som det är nu är det lite.. "Jaha?" över att ta 1:a platsen i HA's grundserie.
Delar många av din funderingar BomBomBOMBOM BOUCHARD skrev:Som alltid ska det bli härligt att ishockeyn drar igång.
Nu kör vi!