Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
isolerad

Inlägg av isolerad »

Stocky skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 67,00.html

BP får en ny arena bara dom blinkar, men vi får väl vänta 17 år till....

Vad skulle Djurgården åstadkomma med 18 miljoner i Stockholm?
i
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Jojje skrev:

De 18 miljonerna finns sedan tidigare i idrottsförvaltningens budget på cirka 250 miljoner kronor. Därför blir det inget utökat anslag.
– Med den enorm breda ungdomsverksamhet som BP har så hade det varit olyckligt om man hade varit tvungna att flytta nu när man gått upp i allsvenskan, säger Madeleine Sjöstedt.
Det hela ska klubbas igenom på tisdag i idrottsnämnden, men Madeleine Sjöstedt räknar med att det bara är en ren formalitet.
– Det är fullkomligt rimligt att kommunen stöder de allsvenska klubbar vi har, säger hon.
Agera nu DIF hockey för i helvete! Lös arenafrågan nu!

Varför agera nu? När dem kan göra det om 10-15år som med precis allt annat...
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
DIFmanglarn
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFmanglarn »

Jojje har ju mycket stålar, kan inte han köpa en ny arena åt oss?
Användarvisningsbild
Robin_S

Inlägg av Robin_S »

Shit ADSL för 200.000kr.. det måste vara grymt snabbt.
:)
Lite finare... lite bättre...
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

DIFmanglarn skrev:Jojje har ju mycket stålar, kan inte han köpa en ny arena åt oss?
Precis min tanke. Eller så kan han köpa en svinbra målspruta.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Hovet skrev:
DIFmanglarn skrev:Jojje har ju mycket stålar, kan inte han köpa en ny arena åt oss?
Precis min tanke. Eller så kan han köpa en svinbra målspruta.
Nja, känns inte som det är något jag vill göra. Den ledning vi har nu är ansvarig för att vi är i det läget vi befinner oss i idag. De är också rätt välavlönade människor, om de kände lite ansvar så skulle de betala ur egen ficka, men det lär inte hända.

De är fortfarande i förnekelsestadiet.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Själv så föredrar jag ett halvfullt Hovet framför ett halvfullt Globen, och kan man köpa loss Hovet vore det säkert en bra affär.

Att kunna köpa loss Hovet och (om K-märkningen tillåter) fräscha upp den lite så har vi vår egna arena. Frågan är om Globearena är så sugna på att sälja...

En variant skulle kunna vara att vi delar på ägarskapet. DIF har hand om verksamheten (intäkterna) kring våra matcher och Globearena sköter Hovet när det konserter och dyl.

För övrigt; Är det bara jag som anser att det är vi DJURGÅRDARE som bär det största ansvaret för hur det går för laget just nu?

Jag menar, vi spelar ju i princip borta match varje match! Alla lag vi möter hemma har ju med sig en nästan dubbelt så stor klack än vad vi har, och om den inte är större så kan dom iaf överrösta våran utan problem! MER FOLK MÅSTE STÄLLA SIG I KLACKEN!!

Såg dessutom nån som klagade på vårat låga publik snitt! Sluta va så jävla negativa helatiden då! Såklart ingen vill gå på matcherna om alla bara snackar om hur dåligt vi spelar etc. nämn de som var positivt med matcherna istället och försök få folk att inse att djurgården behöver vårat stöd!

Med mer publik på matcherna får ju laget in mer pengar också, och kan bli ännu bättre nästa år! Det tror jag iofs att alla förstår, men det märks inte...
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Bautabröl skrev:En variant skulle kunna vara att vi delar på ägarskapet. DIF har hand om verksamheten (intäkterna) kring våra matcher och Globearena sköter Hovet när det konserter och dyl.
Känns inte aktuellt. Den största anledningen till att skaffa en egen arena är ju att komma åt de extra intäkterna. Så nej.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Globen eller Hovet?

Frågan om var vi ska spela våra matcher, på Globen eller Hovet, är en fråga som engagerar många Djurgårdare. Jag har full förståelse för dem som tycker att Hovet är en mer äkta hockeyarena med en "rå charm" som en fastighetsmäklare skulle uttrycka det, men det finns ett antal skäl som gör att vårt huvudalternativ även i fortsättningen kommer att vara Globen.

För det första kan konstateras att Globen med den nya ståplatsläktaren kommer att kunna ta drygt 6.000 fler åskådare än vad Hovet klarar av. Vi betalar lika mycket i hyra oavsett om vi spelar på Globen eller Hovet och med vårt hyresavtal med fast hyra per match kan vi få en bra utväxling på alla åskådare vi kan ta in efter det att vi täckt vår hyreskostnad.

Vi vet att många säger att "det spelar väl ingen roll, eftersom ert publiksnitt ändå ryms i Hovet", vilket i och för sig är ett riktigt påstående, men för de matcher där vi når över Hovets kapacitet skulle vi förlora en hel del pengar. Det är också så att vi har en högre målsättning än att fylla Hovet. Att resignera är inte vår melodi.

De flesta i vår publik uppskattar den större bekvämlighet som finns i Globen, och för de kund- och sponsoraktiviteter vi vill genomföra är Globen inte bara ett starkare, utan ett nödvändigt, alternativ. Dessa aktiviteter medför intäkter som vi inte kan tacka nej till, tror i alla fall jag.

Det kommer nog aldrig bli så att Hovet blir vår "Huvudarena".
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Angående sponsorernas inställning till ett köp av Hovet.

Är verkligen DIFs ledning så fullständigt inkompetent att man går ut med att man vill köpa Hovet, utan att fråga sponsorerna om respektives ståndpunkt innan?
Användarvisningsbild
mforce
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Det kan väl inte vara omöjligt att bygga VIP-områden inne i Hovet. Jag vill tom minnas att jag varit på konsert på Hovet och befunnit mig i ett vip-rum. Det serverades en hel del sprit, så jag kan minnas fel:-)
vazze

Inlägg av vazze »

Hovet är mer än bara is-ytan.

Checklist och kommentarer:

1.) Ljus (Måste investeras i)
2.) VIP Hyllan (Måste investeras i)
3.) Jumbotron (eller flera skärmar, skärmen som sitter där idag kostade x-antal miljoner)
4.) Ljud (Högtalare, kablar)
5.) Loger (Idag är det mera som en lappländsk kåta)
6.) Sittplatser (Rustas upp)
7.) Sekritariatet måste byggas om / Investeras i
8.) Ismaskiner (För dem får man ju inte på köpet, minst 2!)
9.) Alla utskänkningsställen måste förfinas/uppgraderas
10.) Toaletter (Dem 6 söndersparkade sist kostade drygt 100.000 och fixa, matchen mot Mora)
11.) Entreér, utgångar.

Det är en liten lista, men ack så viktig.

Lägg därtill Hovets kostnad för mark och byggnad, vi är uppe i över 200.000.000 direkt.
Personal som jobbar dygnet runt (om vi nu skall ha evenemang där) Bokningssystem..

Verkar som många sett filmen "The worlds fastest indian" där Hopkins åker runt på en trimmad moped som är 30år gammal, det funkar inte så i praktiken. Hovet är i STORT behov av att upprustas, får vi inte en "freebie som Monster Garage skulle uttryckt det) av Globe Arenas, så ser planerna på Hovet ruskigt mörkt ut.

Men jag håller tummarna mer än någon annan!!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Det är realistiskt att tro vi hamnar i kvalserien, men det är också realistisk att tro vi kniper sista slutspelsplatsen. Kanske är 9-10 det mest realistiska? Men vad ska då målet bli, om inte slutspel. Det är väl ungefär så pass positiv man ska vara utåt! Och självklart också inom organisationen så länge man är medveten om att det även kan gå åt andra hållet. Men målet måste vara slutspel. Att någon säger att en sjätte plats är realistisk må vara klantigt, men man får väl gå på mer än några uttalanden.

Minska ner antalet omgångar kan inte DIF påverka. Styrelsen driver den linjen, vad mer kan dom göra? Det kommer aldrig hända, men vi kan inte lägga oss ner och dö för det. Kämpa för vår linje med färre omgångar hårt och helt öppet, men acceptera samtidigt läget och gör det bästa av situationen så länge den är som den är.

En ny arena i Stockholm skulle aldrig gå runt utan massa kontor eller affärer som ger fasta löpande intäkter. Att tro att endast olika evenemang skulle kunna få en sådan arena att gå runt ser jag som helt orealistiskt. Och var skulle man då kunna bygga det? Var finns ens marknaden för en ny arena/kontor/centrum osv? Marken och efterfrågan finns inte, och skulle den mot förmodan finnas inom tull eller någon närförort kommer Stockholm Stad sätta byggande av bostäder och annat före. Ny arena kommer inte att ske på minst 20 år, speciellt inte en privat sådan.

Ta över Hovet? Jag ser inte hur driften av Hovet skulle kunna gå runt med större vinst även om vi fick Hovet gratis.

Hovet går idag minus på Bajen varje år, AIK ger inget plus direkt och fler ”fasta” arrangemang finns inte förutom DIF. Att förvalta en arena kostar jävligt mycket pengar och tro att en gammal sliten arena som Hovet, som redan idag går back, skulle vare en guldgruva är nog att vara en drömmare. Det är knappast troligt att man tjänar några större pengar på det.

Arenorna Globen/Hovet/Söderstadion går redan idag minus och har gjort så i många år. Trots att dom mjölkat ur Stockholmsklubbarna på pengar.

Jag har inga siffror men vad jag har förstått, som DIF Fotbolls styrelse också sagt, så tjänar man inte så väldigt mycket pengar på arrangemang som man kan tro. Och se gamla slitna Hovet i framtiden konkurrera med andra arenor i Stockholm tror jag inte är enkelt om man säger så.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Att förvalta en arena kostar jävligt mycket pengar och tro att en gammal sliten arena som Hovet, som redan idag går back, skulle vare en guldgruva är nog att vara en drömmare. Det är knappast troligt att man tjänar några större pengar på det.

Först säger du att man går back, sen säger du att det inte är troligt att man tjänar några större pengar på det. Vi kan väl säga att det knappast är troligt att du vet vad du pratar om.
Arenorna Globen/Hovet/Söderstadion går redan idag minus och har gjort så i många år. Trots att dom mjölkat ur Stockholmsklubbarna på pengar.
Swosh där svängde kappan igen, först gick man back, sen tjänade man inte så värst mycket och nu har man gått back igen och det under flera år.
Jag har inga siffror
Nähe är det sant, kunde jag aldrig gissa.
men vad jag har förstått, som DIF Fotbolls styrelse också sagt, så tjänar man inte så väldigt mycket pengar på arrangemang som man kan tro. Och se gamla slitna Hovet i framtiden konkurrera med andra arenor i Stockholm tror jag inte är enkelt om man säger så.
Jasså, vart har de sagt det? jag skulle vilja säga att de har sagt tvärt emot det du nu påstår, att det är ett måste att äga sin egen arena i framtiden om man skulle vara med och slåss med de stora grabbarna.

Visst kommer vi aldrig att kunna tjäna lika mycket på hovet som fbk gör i sin bonnhåla då vi har en rätt stor konkurrent om diverse arrangemang 10 meter bort. Men visst finns det många saker som går på hovet, en massa konserter, kampsportsgalor osv osv.

Att hitta saker att fylla ut arenan med offseason tror jag inte är några större problem.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Vadå? Om det idag går back så är det väl knappast troligt att man kommer att tjäna några pengar framgent heller, eller…
Jojje skrev:Att hitta saker att fylla ut arenan med offseason tror jag inte är några större problem.
Såsom..?
Skriv svar