-daniel- skrev:
Nu får du ursäkta men vart i helvete skall vi få pengar i från? Har vi inte redan diskuterat detta...?
Du klagar på lagsammansättningen, spelare förbi sin prime osv. Hade det varit bättre att värva Div1-spelare i 25 årsåldern?
Det måste du väl förstå att jag inte tycker?
Då är det synd att vi inte har några pengar kvar, med tanke på hur backsidan ser ut. Får jag fråga om det är någon annan än jag som är oroad över hur just backsidan ser ut?
Men du verkar ju inte förstå varför man byggt laget som man gjort. Det fungerar helt enkelt inte att värva prime-spelare (fult uttryck, jag vet...) när man harvar i Hockeyallsvenskan.
Klart som fan man är oroad över backsidan, men sen skall vi tänka på att det är en division under Elitserien vi skall spela i. Det kommer finnas stora möjligheter för våra backar att växa in i rollen på ett helt annat sätt än i ES...
Det är klart att jag förstår att möjligheterna är begränsade, men du kan inte säga att det inte går att värva NÅGON back i prime-ålder. Det gäller att ha bra scouting och kontaktnät. Och just det har vi saknat väldigt länge, inte bara nu när vi är i allsvenskan, och det känns faktiskt föga professionellt.
Scouting, kontaktnät och pengar i alla ära...men jag tycker att ni missar en parameter: en spelares (o)vilja att spela i allsvenskan när han kan spela i en bättre liga, tex elitserien.
SkönaDjurgårn skrev:
Scouting, kontaktnät och pengar i alla ära...men jag tycker att ni missar en parameter: en spelares (o)vilja att spela i allsvenskan när han kan spela i en bättre liga, tex elitserien.
Förstår ni vad jag menar?
Jo, men nu pratar vi faktiskt om när vi faktiskt var i elitserien. Detta är ett problem som har funnits länge. Nu när vi är i allsvenskan är det mer förståeligt, då vi inte har resurserna. Men att vi nästan har skitit i det helt och hållet i elitserien är väldigt underligt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
SkönaDjurgårn skrev:
Jo, men nu pratar vi faktiskt om när vi faktiskt var i elitserien. Detta är ett problem som har funnits länge. Nu när vi är i allsvenskan är det mer förståeligt, då vi inte har resurserna. Men att vi nästan har skitit i det helt och hållet i elitserien är väldigt underligt.
Jaså det förstod inte jag. Och jag förstår inte varför ni pratar om elitserien när vi spelar i allsvenskan. FAKTISKT.
Tack Rix för en lång och bra sammanfattning - big love!
SkönaDjurgårn skrev:
Jaså det förstod inte jag. Och jag förstår inte varför ni pratar om elitserien när vi spelar i allsvenskan. FAKTISKT.
Haha, sorry. Bara att det har varit ett problem länge. Får hoppas att det blir ändring på det OM vi går upp
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Men visst saknas det mycket när det gäller scouting i Djurgården. Det har dock varit så under herrans massa år. Helt enig i frågan.
David Lidström är jag väldigt nöjd med. Han har helt klart sett bäst ut under försäsongen. Men en back gör inte en hel uppställning. Elias Granath är jag inte nöjd över. Tycker han har sett sämst ut faktiskt.
Om vi lyckas gå upp hoppas jag på ett riktigt brett scouting-nätverk. ALL ära åt vår juniorverksamhet, den är fantastisk, men jag tycker inte att det fungerar att säsong efter säsong lägga för stor tro på ynglingarna. Inte om vi ska ha chans att varje år tävla om SM-guld. Och innan ni kommer och säger att spelare är för dyra för oss - NEJ, inte med bra scouting. Då kan man hitta guldkorn. Som Jack Connolly i Färjestad som imponerat oerhört. Eller Rhett Rakhshani i Hv71. Tror knappast dom har varit FÖR dyra.
Connolly är antagligen inte billig. Rhett vet jag inte men han har antagligen väldigt bra betalt jämfört med våra spelare. Är ju inga dussinlirare direkt.
Men visst saknas det mycket när det gäller scouting i Djurgården. Det har dock varit så under herrans massa år. Helt enig i frågan.
David Lidström är jag väldigt nöjd med. Han har helt klart sett bäst ut under försäsongen. Men en back gör inte en hel uppställning. Elias Granath är jag inte nöjd över. Tycker han har sett sämst ut faktiskt.
Om vi lyckas gå upp hoppas jag på ett riktigt brett scouting-nätverk. ALL ära åt vår juniorverksamhet, den är fantastisk, men jag tycker inte att det fungerar att säsong efter säsong lägga för stor tro på ynglingarna. Inte om vi ska ha chans att varje år tävla om SM-guld. Och innan ni kommer och säger att spelare är för dyra för oss - NEJ, inte med bra scouting. Då kan man hitta guldkorn. Som Jack Connolly i Färjestad som imponerat oerhört. Eller Rhett Rakhshani i Hv71. Tror knappast dom har varit FÖR dyra.
Connolly är antagligen inte billig. Rhett vet jag inte men han har antagligen väldigt bra betalt jämfört med våra spelare. Är ju inga dussinlirare direkt.
Självklart inte billiga. Men dom är inga Linus Klasen eller Kristian Huselius som är supereftertraktade. Alltså lite undangömda - mindre dragkamp. Rhett Rakhshani, Bud Holloway, Jack Connolly. Jag menar förstås när/om vi spelar i elitserien. Dom är VÄLDIGT bra betalda om man jämför med våra allsvenska spelare nu.
SkönaDjurgårn skrev:
Haha, sorry. Bara att det har varit ett problem länge. Får hoppas att det blir ändring på det OM vi går upp
Haha det är lugnt. Nu blir det kul att serien drar igång iaf och så tar vi det från där och då. Det har ju inte sett jättebra ut hittills men förhoppningsvis räcker det mot många lag i allsvenskan och så hoppas man ju på att vi växer under säsongen.
Mindrocker skrev:Nä, nu får de för fan ta och byta tröjor till premiären! Eller ska vi spara på det vapnet till KS?
Tröjbytet får mest effekt om man gör det precis inför sista perioden. Undra om DIF plockade upp tricket från "Mighty Ducks 2" där de byter till Ducks-tröjorna inför sista perioden mot Island? Gåshud!
Självklart inte billiga. Men dom är inga Linus Klasen eller Kristian Huselius som är supereftertraktade. Alltså lite undangömda - mindre dragkamp. Rhett Rakhshani, Bud Holloway, Jack Connolly. Jag menar förstås när/om vi spelar i elitserien. Dom är VÄLDIGT bra betalda om man jämför med våra allsvenska spelare nu.
Klasen och huselius? Rätt stor skillnad där. Tror även att du överskattar klasens marknadsvärde mot dom andras. Bara för att gemene man i Sverige inte har lika bra koll på dom gör inte att sportchefen i Europa och Nordamerika inte har koll på dom.
android skrev:
Klasen och huselius? Rätt stor skillnad där. Tror även att du överskattar klasens marknadsvärde mot dom andras. Bara för att gemene man i Sverige inte har lika bra koll på dom gör inte att sportchefen i Europa och Nordamerika inte har koll på dom.
Med andra ord påstår du att scouting är överskattat och behövs inte? Eller? Eftersom att sportcheferna har sådan stor koll?
Annars förstår jag inte du argumenterar med mig om. Att jag använder dåliga exempel enligt dig? Jag tror definitivt inte att varenda sportchef hade koll på Rhett Rakhshani eller Jack Connolly. Och varenda sportchef hade garanterat inte sett dom spela.
Har förespråkat scoutning här inne dom senaste 2-3 åren.
Skriver från telefonen så kommer inte skriva så mycket.
Connolly och Holloway är inte exempel på exemplarisk scoutning. Är väl så jag tycker. Välkända spelare. Däremot har finns det bra (och dåliga) exempel på välscoutade spelare från AS till ES. Spelare som scoutats och rekryterats till en viss roll i ett visst spelsystem. Allt hänger ihop om du ska uppnå resultat över tid.
Kanske blev flummigt. Vi är väl egentligen överens.