Jim Morrison skrev:SirDIFalot skrev:
Om de är lika bra som Arnesson och Falk så känns det väl jävligt onödigt att värva dom? På grund av rutin? För att de hållit sig på samma nivå som Arnesson och Falk under flera säsonger? Jag vill inte ta in någon senior som har hållit juniornivå under flera år. Vore både korkat sportsligt, ekonomiskt och ur ett framtidsperspektiv.
Rutin, ja? Ska vi gå till strid med sex J20-backar i uppställningen? Nils Andersson må vara ung, men han har spelat en säsong i allsvenskan, gått upp med samma lag upp till elitserien och sedan spelat en hel säsong i elitserien. Ursäkta mig om jag blir oroad när vi ska ersätta honom med Arnesson eller Falk. Inget ont om dom, dom kommer säkert bli duktiga spelare i framtiden. Men det här är allvar.
Värvningen av t.ex Tim Eriksson verkar mer och mer onödig för varje match som spelas. Tänk om vi hade lagt dom pengarna på en back istället.
Självklart kommer vi inte spela med sex st J20-backar i laguppställningen.
Timmy och Lidas känns som ett gjutet förstapar.
Granath, Gustafsson, Lennhammer, Holm borde enligt mig kunna håll den nivå som krävs i ett andra och tredjebackpar på allsvensk nivå.
Sedan är vi givetvis bortskämda med en drös junisar som knackar på dörren som Falk, Arnesson, Bohman.. Så även om vi har någon som floppar så har vi flera unga spelare där bara en behöver ta klivet egentligen.
Det är klart det blir kännbart att tappa en seniorback men kan vi inte ersätta honom med en back som är bättre än Falk, Bohman eller Arnesson så känns det väl bättre att spara pengar lite? Att göra en bedömning av vad som saknas i laget redan på försäsongen känns lite krystat va?
Klart det känns jobbigt att släppa in en del mål varje match men idag var det väl inte så konstigt då vi vilade våra två bästa backar för att medvetet ge chansen till några junior när vi möter ett lag en division ovanför oss.
Expert.