Tänk då på att vi inte ska fixa en ersättare till Nils Andersson. Vi är tydligen helt panka och kan inte fixa ihop en ny back med hjälp av försäkringspengar+det vi har kvar i lagkassan. Istället ska en J20-spelare utan någon rutin alls hjälpa med det svåraste uppdraget på väldigt länge, att ta upp Djurgården till elitserien direkt. Härligt.Mäklaren skrev:Med denna horribla backuppsättning var det inte oväntat att vi läckte som ett såll. Alldeles för ungt, alldeles för tunt, fjunigt och slarvigt.
ET: Djurgårdens IF - Tappara 6/9 2012 | EP Trophy
- Jim Morrison
Re: ET: Djurgårdens IF - Tappara 6/9 2012 | EP Trophy
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Avgå Mäklaren
- Jim Morrison
Jag tycker att laget nästan ser exakt likadant ut som förra säsongen. Ja, laguppbyggnaden då.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det har ju blivit lite av DIF:s signum de senaste säsongerna att sopa problemen under mattan.Jim Morrison skrev:Tänk då på att vi inte ska fixa en ersättare till Nils Andersson. Vi är tydligen helt panka och kan inte fixa ihop en ny back med hjälp av försäkringspengar+det vi har kvar i lagkassan. Istället ska en J20-spelare utan någon rutin alls hjälpa med det svåraste uppdraget på väldigt länge, att ta upp Djurgården till elitserien direkt. Härligt.Mäklaren skrev:Med denna horribla backuppsättning var det inte oväntat att vi läckte som ett såll. Alldeles för ungt, alldeles för tunt, fjunigt och slarvigt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Kanske för att Nisses försäkringspengar + det vi har i lagkassan inte täcker kostnaderna för en back i likvärdig (bättre) klass än ev. J20-spelare utan rutin.Jim Morrison skrev:Tänk då på att vi inte ska fixa en ersättare till Nils Andersson. Vi är tydligen helt panka och kan inte fixa ihop en ny back med hjälp av försäkringspengar+det vi har kvar i lagkassan. Istället ska en J20-spelare utan någon rutin alls hjälpa med det svåraste uppdraget på väldigt länge, att ta upp Djurgården till elitserien direkt. Härligt.Mäklaren skrev:Med denna horribla backuppsättning var det inte oväntat att vi läckte som ett såll. Alldeles för ungt, alldeles för tunt, fjunigt och slarvigt.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nu har vi pappret en ganska tunn och omeritad backuppsättning. Ifjol var det ju precis tvärtom, väldigt meriterat.Jim Morrison skrev:Jag tycker att laget nästan ser exakt likadant ut som förra säsongen. Ja, laguppbyggnaden då.
På forwardssidan ser jag betydligt mer försök till spetsvärvningar än att försöka skapa fyra jämna kedjor som vi hade ifjol.
Ifjol hade vi en etablerad målvakt och nu har vi satsat på två yngre kort.
Vad för likheter ser du?
Expert.
- Jim Morrison
Rutin väger jävligt mycket. Alexander Hellström? Lär knappast vara för dyr.#87 skrev:Kanske för att Nisses försäkringspengar + det vi har i lagkassan inte täcker kostnaderna för en back i likvärdig (bättre) klass än ev. J20-spelare utan rutin.Jim Morrison skrev:Tänk då på att vi inte ska fixa en ersättare till Nils Andersson. Vi är tydligen helt panka och kan inte fixa ihop en ny back med hjälp av försäkringspengar+det vi har kvar i lagkassan. Istället ska en J20-spelare utan någon rutin alls hjälpa med det svåraste uppdraget på väldigt länge, att ta upp Djurgården till elitserien direkt. Härligt.Mäklaren skrev:Med denna horribla backuppsättning var det inte oväntat att vi läckte som ett såll. Alldeles för ungt, alldeles för tunt, fjunigt och slarvigt.
På det stora hela tycker jag att vi gör en bra match. Tappara höll ett högt tempo men jag tycker att vi står emot bra, bortsett från andra perioden där vi var grymt tama. Riktigt passivt försvarsspel och Tappara får bara kliva in i zon. Tycker att vi rycker upp oss bra i tredje, tråkigt att vi ska klanta till det och släppa till ett mål direkt efter reduceringen bara.
Tycker att Erik gör ett bra jobb, framförallt framåt, försvarsspelet lämnar dock lite att önska. Tror att han blir bra i vinter. Frågetecken på Granath fortfarande, vi får hoppas att han vaknar när säsongen drar igång.
Förlust till trots tycker jag ändå att det är mersmak inför premiären, spelar vi likadant då så vinner vi.
Tycker att Erik gör ett bra jobb, framförallt framåt, försvarsspelet lämnar dock lite att önska. Tror att han blir bra i vinter. Frågetecken på Granath fortfarande, vi får hoppas att han vaknar när säsongen drar igång.
Förlust till trots tycker jag ändå att det är mersmak inför premiären, spelar vi likadant då så vinner vi.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- SirDIFalot
Du måste sluta lacka så jävligt under matcherna. Du måste väl förstå att Challe såklart gärna hade ersatt Nils med en likvärdig back om han hade haft pengar till det?Jim Morrison skrev:Tänk då på att vi inte ska fixa en ersättare till Nils Andersson. Vi är tydligen helt panka och kan inte fixa ihop en ny back med hjälp av försäkringspengar+det vi har kvar i lagkassan. Istället ska en J20-spelare utan någon rutin alls hjälpa med det svåraste uppdraget på väldigt länge, att ta upp Djurgården till elitserien direkt. Härligt.Mäklaren skrev:Med denna horribla backuppsättning var det inte oväntat att vi läckte som ett såll. Alldeles för ungt, alldeles för tunt, fjunigt och slarvigt.
Expert.
- Jim Morrison
Extremt många unga som förväntas ta jättestora kliv och bli ledande spelare - och sedan äldre spelare förbi sin "prime".SirDIFalot skrev:Nu har vi pappret en ganska tunn och omeritad backuppsättning. Ifjol var det ju precis tvärtom, väldigt meriterat.Jim Morrison skrev:Jag tycker att laget nästan ser exakt likadant ut som förra säsongen. Ja, laguppbyggnaden då.
På forwardssidan ser jag betydligt mer försök till spetsvärvningar än att försöka skapa fyra jämna kedjor som vi hade ifjol.
Ifjol hade vi en etablerad målvakt och nu har vi satsat på två yngre kort.
Vad för likheter ser du?
- Jim Morrison
Menar du allvarligt att du tror att det inte finns en likvärdig back till Linus Arnesson eller Alexander Falk på marknaden som även har lite rutin? Som inte gör sin första proffs-säsong? Som kostar lika mycket som Anderssons försäkringspengar+lagkassa?SirDIFalot skrev:Du måste sluta lacka så jävligt under matcherna. Du måste väl förstå att Challe såklart gärna hade ersatt Nils med en likvärdig back om han hade haft pengar till det?Jim Morrison skrev:Tänk då på att vi inte ska fixa en ersättare till Nils Andersson. Vi är tydligen helt panka och kan inte fixa ihop en ny back med hjälp av försäkringspengar+det vi har kvar i lagkassan. Istället ska en J20-spelare utan någon rutin alls hjälpa med det svåraste uppdraget på väldigt länge, att ta upp Djurgården till elitserien direkt. Härligt.Mäklaren skrev:Med denna horribla backuppsättning var det inte oväntat att vi läckte som ett såll. Alldeles för ungt, alldeles för tunt, fjunigt och slarvigt.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-09-06 20:25:53, redigerad totalt 1 gånger.
Det finns det absolut säkert, problemet stavas p e n g a r.Jim Morrison skrev:Menar du allvarligt att du tror att det inte finns en likvärdig back till Linus Arnesson eller Alexander Falk på marknaden som även har lite rutin? Som inte gör sin första proffs-säsong?SirDIFalot skrev:Du måste sluta lacka så jävligt under matcherna. Du måste väl förstå att Challe såklart gärna hade ersatt Nils med en likvärdig back om han hade haft pengar till det?Jim Morrison skrev:Tänk då på att vi inte ska fixa en ersättare till Nils Andersson. Vi är tydligen helt panka och kan inte fixa ihop en ny back med hjälp av försäkringspengar+det vi har kvar i lagkassan. Istället ska en J20-spelare utan någon rutin alls hjälpa med det svåraste uppdraget på väldigt länge, att ta upp Djurgården till elitserien direkt. Härligt.Mäklaren skrev:Med denna horribla backuppsättning var det inte oväntat att vi läckte som ett såll. Alldeles för ungt, alldeles för tunt, fjunigt och slarvigt.
- SirDIFalot
Om de är lika bra som Arnesson och Falk så känns det väl jävligt onödigt att värva dom? På grund av rutin? För att de hållit sig på samma nivå som Arnesson och Falk under flera säsonger? Jag vill inte ta in någon senior som har hållit juniornivå under flera år. Vore både korkat sportsligt, ekonomiskt och ur ett framtidsperspektiv.Jim Morrison skrev:Menar du allvarligt att du tror att det inte finns en likvärdig back till Linus Arnesson eller Alexander Falk på marknaden som även har lite rutin? Som inte gör sin första proffs-säsong?SirDIFalot skrev:Du måste sluta lacka så jävligt under matcherna. Du måste väl förstå att Challe såklart gärna hade ersatt Nils med en likvärdig back om han hade haft pengar till det?Jim Morrison skrev:Tänk då på att vi inte ska fixa en ersättare till Nils Andersson. Vi är tydligen helt panka och kan inte fixa ihop en ny back med hjälp av försäkringspengar+det vi har kvar i lagkassan. Istället ska en J20-spelare utan någon rutin alls hjälpa med det svåraste uppdraget på väldigt länge, att ta upp Djurgården till elitserien direkt. Härligt.Mäklaren skrev:Med denna horribla backuppsättning var det inte oväntat att vi läckte som ett såll. Alldeles för ungt, alldeles för tunt, fjunigt och slarvigt.
Expert.
- Jim Morrison
Jag ändrade i posten men du hann före. Jag menar såklart för Nils Anderssons försäkringspengar+det vi har kvar i lagkassan. Eller är det HELT tomt där?#87 skrev:Det finns det absolut säkert, problemet stavas p e n g a r.Jim Morrison skrev:Menar du allvarligt att du tror att det inte finns en likvärdig back till Linus Arnesson eller Alexander Falk på marknaden som även har lite rutin? Som inte gör sin första proffs-säsong?SirDIFalot skrev:Du måste sluta lacka så jävligt under matcherna. Du måste väl förstå att Challe såklart gärna hade ersatt Nils med en likvärdig back om han hade haft pengar till det?Jim Morrison skrev:Tänk då på att vi inte ska fixa en ersättare till Nils Andersson. Vi är tydligen helt panka och kan inte fixa ihop en ny back med hjälp av försäkringspengar+det vi har kvar i lagkassan. Istället ska en J20-spelare utan någon rutin alls hjälpa med det svåraste uppdraget på väldigt länge, att ta upp Djurgården till elitserien direkt. Härligt.Mäklaren skrev:Med denna horribla backuppsättning var det inte oväntat att vi läckte som ett såll. Alldeles för ungt, alldeles för tunt, fjunigt och slarvigt.
- SirDIFalot
Det här är ju bara försäsongsmatcher där vi medvetet vilar våra två bästa backar för att testa ett gäng juniorer. Klart det skulle läcka bakåt. Spänn av.
Lite oroande nivå för att vara försäsongsmatcher här, känns som det kan spåra rejält i matchtrådarna när det blir riktiga matcher.
Lite oroande nivå för att vara försäsongsmatcher här, känns som det kan spåra rejält i matchtrådarna när det blir riktiga matcher.
Expert.