ET: Djurgårdens IF - Tappara 6/9 2012 | EP Trophy

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
12139
Säsongskort: Ja

Re: ET: Djurgårdens IF - Tappara 6/9 2012 | EP Trophy

Inlägg av 12139 »

Vilken svag backbesättning. Knappt allsvensk standard på den där uppställningen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

12139 skrev:Vilken svag backbesättning. Knappt allsvensk standard på den där uppställningen.
Jo, men det är ju för att vi medvetet vilar vår första backpar och fick precis en skada på en av våra ordinarie backar.
Expert.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av android »

Förstafemman
23. Fredrik Bremberg - 18. Michael Holmqvist - 46. Pontus Åberg
36. Philip Holm - 56. Erik Gustafsson

Intressant kedja, men då måste både Linkan och Åberg kliva upp ett snäpp. Holmqvist får inte försöka börja finlira utan jobba lika hårt som tidigare. Backparet var ju inte så lyckosamma när dom spelade tillsammans förra året. Hoppas att dom kan prestera bättre idag.

Andrafemman
21. Ludwig Blomstrand - 83. Dustin Johner - 19. Jimmie Ölvestad
4. Elias Granath - 28. Kim Lennhammer

Riktigt intressant kedja. Blomstrand har ju varit riktigt vass i inledningen. Kommer bli en riktigt jobbig kedja att möta om dom kommer rätt in i matchen. Fart, tyngd, målsinne och lite finess. Vill se en bättre insats av Granath idag.

Tredjefemman
17. Henrik Eriksson - 9. Kristofer Ottosson - 20. Christian Eklund
41. Alexander Falk-Linus Arnesson

En defensivt skicklig kedja för att hjälpa upp ett orutinerat backpar? Är medveten om att backparen kommer rulla runt på kedjorna, men det är så det känns. Kedjan ska nog försöka spela 0-0. Hade varit kul om Otto fick för sig att i alla börja åka skridskor idag. Backparet som sagt orutinerat. Kanske hade varit smartare att delat på dom?

Fjärdekedja
10. Alexander Wennberg - 61. Markus Ljungh - 66. Marcus Sörensen

Otroligt spännande kedja tycker jag. Puckskickliga, bra attityd och bra skridskoåkare allihopa. Ska bli spännande att se vad dom kan göra ikväll. Tror vi får se minst ett mål från den här kedjan.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Michael Holmqvist - förstecenter :) :)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jim Morrison skrev:Michael Holmqvist - förstecenter :) :)
Håller med. Trodde att han skulle överraska, men att han skulle inleda så här bra. Otroligt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: ET: Djurgårdens IF - Tappara 6/9 2012 | EP Trophy

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Tombolauppställning, men när ska man prova om inte nu på försäsongen?

Backuppsättningen får mig att börja tänka på Betfair, bortasegrar och ett liv bland lyxbilar och champagne. OBS: skojade till det lite. Den känns vek dock.

Fast ser nu att Tappara bara kom 12:a förra säsongen i SM-Liiga. Kan bli en jämn match ändå då.
Senast redigerad av SkönaDjurgårn den 2012-09-06 13:38:52, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

android skrev:
Jim Morrison skrev:Michael Holmqvist - förstecenter :) :)
Håller med. Trodde att han skulle överraska, men att han skulle inleda så här bra. Otroligt.
Incroyable.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jepe

ET: Djurgårdens IF - Tappara 6/9 2012 | EP Trophy

Inlägg av Jepe »

Fjärdelinan känns otroligt spännande. Tror som sagt att Wennberg kan bli årets utropstecken om han får fortsatt förtroende.
2014-04-07, vad hände?
Untouchable

Inlägg av Untouchable »

Kan inte pappa (eller manna )Boman = "Ugglan" sluta skriva om sin son. Tack på förhand.
Ugglan

Inlägg av Ugglan »

Man tar sig för pannan!

Jag BOR i Örnsköldsvik, följer DIF sedan sen Acke Johnsson, Roffe Ridderwall, jensa Öhling, Tommy Mörths tid och har bara känt en viss oro för den backuppsättning DIF har denna säsong.
Bara att gå in på Eliteprospects om man vill jämföra stat mellan de unga backar som finns.

Däremot har jag ju sett Bohman live här i flera år och håller honom före både Lennhammer, Falk och Arnesson. Han var mkt bra här ifjol och som jag skrev tidigare, bedöm honom bara efter det ni ser men döm inte ut honom som en J20-spelare bara för att ni inte följt honom.
Vill bara göra er övriga fans nyfikna på att ni har fått ett tillskott som är bra.

Tiden får utvisa men jag tror stenhårt på att han håller måttet i Allsvenskan, som sagt fysiskt klar för seniorspel och de +4 han fick i Elitserien ifjol var ju med en juniorkollega.

De som är bäst ska spela och det kommer att bli hård fajt om alla platser denna ödesvinter.

Däremot har jag full tilltro till att A-ledarna själva ser vilka som nu håller så vi behöver nog inte oroa oss för att mina rader med ren info för de som inte sett Bohman påverkar någon.
Så platsar inte Bohman i Challes m.fleras ögon så lirar han inte i vinter, simple as that!!

Detta sista inlägg andas väl mer som att någon anhörig känner sig trampad på tårna?

Jag tror som många andra att finns vi med i kvalserien kommer nog en sen förstärkning för att ge oss bästa chans att gå upp igen!!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Ugglan skrev:Man tar sig för pannan!

Jag BOR i Örnsköldsvik, följer DIF sedan sen Acke Johnsson, Roffe Ridderwall, jensa Öhling, Tommy Mörths tid och har bara känt en viss oro för den backuppsättning DIF har denna säsong.
Bara att gå in på Eliteprospects om man vill jämföra stat mellan de unga backar som finns.

Däremot har jag ju sett Bohman live här i flera år och håller honom före både Lennhammer, Falk och Arnesson. Han var mkt bra här ifjol och som jag skrev tidigare, bedöm honom bara efter det ni ser men döm inte ut honom som en J20-spelare bara för att ni inte följt honom.
Vill bara göra er övriga fans nyfikna på att ni har fått ett tillskott som är bra.

Tiden får utvisa men jag tror stenhårt på att han håller måttet i Allsvenskan, som sagt fysiskt klar för seniorspel och de +4 han fick i Elitserien ifjol var ju med en juniorkollega.

De som är bäst ska spela och det kommer att bli hård fajt om alla platser denna ödesvinter.

Däremot har jag full tilltro till att A-ledarna själva ser vilka som nu håller så vi behöver nog inte oroa oss för att mina rader med ren info för de som inte sett Bohman påverkar någon.
Så platsar inte Bohman i Challes m.fleras ögon så lirar han inte i vinter, simple as that!!

Detta sista inlägg andas väl mer som att någon anhörig känner sig trampad på tårna?

Jag tror som många andra att finns vi med i kvalserien kommer nog en sen förstärkning för att ge oss bästa chans att gå upp igen!!
Helt fel tråd att diskutera detta i..

Kan säga direkt att jag tycker Bohman är duktig, vill bara ge en annan vinkel på det.

Du skriver "Bara att gå in på Eliteprospects om man vill jämföra stat mellan de unga backar som finns.".

Ja där är ju Bohman (30p) före både Arnesson och Falk och har spelat fler elitseriematcher. Dock har Arnesson en ansenlig summa fler landskamper än Bohman, trots att han är ett år yngre. Det är inte lätt att snacka bort heller. Förra året hade Falk och Bohman lika många matcher i U19-landslaget.

Det går inte heller att översätta poäng på juniornivå till seniornivå.

Angående Bohmans +/- statistik så kan man ju även se att han var inne på flest mål bakåt i Modo i J20 SuperElit Norra, 26 stycken. I Topp-10 senare så var han inne på näst flest (inne på flest insläppta var Måns Kruger, vilken överraskning..), 20 stycken.

Som jag skrev i någon annan tråd så lär det handla om vilken backtyp man vill ha in.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Untouchable skrev:Kan inte pappa (eller manna )Boman = "Ugglan" sluta skriva om sin son. Tack på förhand.

Mvh Arnessons oroliga pappa
Ugglan

Inlägg av Ugglan »

Absolut Android - citatet med Eliteprospects inte sagt i den andemeningen, bara att där kan man "bara" se stat.
Jag har ju sett honom live i några år, därav min info som får tas för vad den är.
Ingen av er övriga har ju kunnat följa honom så därför tror jag fortsatt några tycker det är intressant att läsa vad som gömmer sig bakom staten.

Men han var inte inne på ett enda mål bakåt i Elitseriens 12 matcher och fick +4 - det är fakta och riktigt starka papper.
I J20 fick han spela mellan 25-30 minuter per match mot de bästa i de andra lagen så visst var han och Byström inne på flest bakåt men de hade ändå plus i +- och var deras starkaste enhet bakåt.

Men nu har jag sagt det som finns att sägas om det han presterat tidigare. Det är NU som gäller och upp till var och en att syna kvaliteterna nu hos alla spelare.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Ugglan skrev:Absolut Android - citatet med Eliteprospects inte sagt i den andemeningen, bara att där kan man "bara" se stat.
Jag har ju sett honom live i några år, därav min info som får tas för vad den är.
Ingen av er övriga har ju kunnat följa honom så därför tror jag fortsatt några tycker det är intressant att läsa vad som gömmer sig bakom staten.

Men han var inte inne på ett enda mål bakåt i Elitseriens 12 matcher och fick +4 - det är fakta och riktigt starka papper.
I J20 fick han spela mellan 25-30 minuter per match mot de bästa i de andra lagen så visst var han och Byström inne på flest bakåt men de hade ändå plus i +- och var deras starkaste enhet bakåt.

Men nu har jag sagt det som finns att sägas om det han presterat tidigare. Det är NU som gäller och upp till var och en att syna kvaliteterna nu hos alla spelare.
Håller med dig.
Född till sportchef.
Rix

Inlägg av Rix »

android skrev:Förstafemman
23. Fredrik Bremberg - 18. Michael Holmqvist - 46. Pontus Åberg
36. Philip Holm - 56. Erik Gustafsson

Intressant kedja, men då måste både Linkan och Åberg kliva upp ett snäpp. Holmqvist får inte försöka börja finlira utan jobba lika hårt som tidigare. Backparet var ju inte så lyckosamma när dom spelade tillsammans förra året. Hoppas att dom kan prestera bättre idag.

Andrafemman
21. Ludwig Blomstrand - 83. Dustin Johner - 19. Jimmie Ölvestad
4. Elias Granath - 28. Kim Lennhammer

Riktigt intressant kedja. Blomstrand har ju varit riktigt vass i inledningen. Kommer bli en riktigt jobbig kedja att möta om dom kommer rätt in i matchen. Fart, tyngd, målsinne och lite finess. Vill se en bättre insats av Granath idag.

Tredjefemman
17. Henrik Eriksson - 9. Kristofer Ottosson - 20. Christian Eklund
41. Alexander Falk-Linus Arnesson

En defensivt skicklig kedja för att hjälpa upp ett orutinerat backpar? Är medveten om att backparen kommer rulla runt på kedjorna, men det är så det känns. Kedjan ska nog försöka spela 0-0. Hade varit kul om Otto fick för sig att i alla börja åka skridskor idag. Backparet som sagt orutinerat. Kanske hade varit smartare att delat på dom?

Fjärdekedja
10. Alexander Wennberg - 61. Markus Ljungh - 66. Marcus Sörensen

Otroligt spännande kedja tycker jag. Puckskickliga, bra attityd och bra skridskoåkare allihopa. Ska bli spännande att se vad dom kan göra ikväll. Tror vi får se minst ett mål från den här kedjan.
Jag tycker det är kul att vi splittar på Otto och Ölvestad, de har inte funkat och jag tror båda kan behöva en omstart i nya kedjor. Kul för Holmqvist som har spelat bra under försäsongen.

Hade dock gärna sett att Sörenssen och Fimpen böt plats. Inte för att Fimpen inte platsar i en 4e line, men enligt mig är Otto och Fimpen våra bästa tekare och det är slöseri att ha dem i samma kedja om man ser det på det sättet.

Märkligt att Lidström är extra spelare. Hade tyckt det varit bättre att satt in honom med Falk/Arnesson och sen låtit den andre hoppa in lite då och då.

Matchen vinner vi förövigt med 3-0! Kämpa DIF!
Skriv svar