Djurgården kommer dock inte att ta in någon ersättare nu.
Snackade med Challe Berglund om saken och man kommer satsa på två yngre spelare.
Alexander Falk och Linus Arnesson kommer att få chansen.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
... Suck
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Lakrisal skrev:
Och vad händer om NHL drar igång efter att Kronwall spelat tre matcher?
Det är EXTREMT osannolikt. Det som spekuleras nu är att det kommer vara lockout ungefär halva allsvenska säsongen. Men OM det skulle hända, så är det tråkigt, men det är fortfarande ett beslut som klubben ska ta. Det ska inte bestämmas åt en av hockeyligan vilka spelare som är tillåtna att få korttidskontrakt. Klubben ska få bestämma vad man vill spendera pengar på, och om en kontraktslös spelare kommer och vill spela och DIF vill det också så ska det vara UPP TILL KLUBBEN.
Det är en chansning antar jag, men om spelare som Ekman-Larsson och Murray vill spela GRATIS men inte tillåts det så handlar det bara om att det skulle vara "orättvist" mot dom klubbarna som inte har några spelare i NHL. Och om så är fallet är det helt sjukt, varför finns då inte lönetak i elitserien? Om det ska vara rättvist dvs? Varför har inte alla klubbar en gräns av hur mycket pengar som får spenderas?
Du har i ett par inlägg varit inne på rätt spår här. Vi i Sverige försöker reglera rättvisan hela tiden och därav får andra "lida" utav det. Det kan ju inte vara vårt fel att vi fostrat spelare av absoluta världsklass som dessutom har kvar sin lojalitet till klubben. De pengar DIF i detta fall lagt ner på juniorverksamhet och all annan verksamhet som i sin tur lett till stora framgångar (framgångar föder framgångar åt andra klubbar i form av idéer och annat) och sen ska man då straffas för detta för att andra klubbar misslyckats?
Och hela Conny-soppan och de argumenten är ju helt planlösa. Mikas kontrakt med Modo förra säsongen är av exakt samma exempel. Det är skitsamma om personen i fråga har ett tillfälligt upplöst kontrakt eller inte, på pappret är han kontraktslös. Hela den här saken handlar om avundsjuka och pappersrättvisa åt alla.
Exakt vad jag menar. Vi väljer att lägga ned våra pengar i juniorverksamheten, och när vi väl kan dra nytta av den så tillåts vi inte det?! Ska vi lägga ned hela jävla skiten och bara köpa nya spelare istället eller?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Liten tanke bara från en som inte alls är insatt.. Kan man inte ge ett NHL-proffs ett try-out kontrakt eller signa ett kontrakt över hela säsongen som dock av en "slump" bryts då NHL lockouten är över? Kanske är helt ute och cyklar menmen inte insatt alls
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
David1891 skrev:Liten tanke bara från en som inte alls är insatt.. Kan man inte ge ett NHL-proffs ett try-out kontrakt eller signa ett kontrakt över hela säsongen som dock av en "slump" bryts då NHL lockouten är över? Kanske är helt ute och cyklar menmen inte insatt alls
Tingsryd planerar att låta Oliver Ekman-Larsson spela gratis, sen får hockeyligan stämma dom om dom vill. Rätt beslut tycker jag. Båda parterna (TAIF och OEL) vill ju det.
– Vi kommer låta Oliver Ekman-Larsson spela. Sen får de stämma oss i så fall, säger tränaren Petter Nilsson.
– Vi har en spelare som tränat med oss hela sommaren och vill komma hem och spela gratis. Om han inte får spela så är det skandal, säger Petter Nilsson, tränare i Tingsryd och före detta backstjärna i Luleå.
Ingen ersättare för Nisse som på papperet bör anses vara en tilltänkt top 4 back och en av få pp-backar i truppen.
Ska man skratta eller gråta?
En jävla tragisk deja vu från förra säsongen. Vi måste ha en riktigt bedrövlig ekonomi då vi inte ens kan ersätta spelare som försvinner för resten av säsongen.
Mina förväntningar på årets säsong sjunker i och med detta.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BOMBOM BOUCHARD skrev:Ingen ersättare för Nisse som på papperet bör anses vara en tilltänkt top 4 back och en av få pp-backar i truppen.
Ska man skratta eller gråta?
En jävla tragisk deja vu från förra säsongen. Vi måste ha en riktigt bedrövlig ekonomi då vi inte ens kan ersätta spelare som försvinner för resten av säsongen.
Mina förväntningar på årets säsong sjunker i och med detta.
Helt sjukt. Som att man inte har lärt sig ett jävla skit från förra säsongen.
SirDIFalot skrev:Ja, kunde man inte trolla fram pengar ifjol borde man lärt sig det till i år.
Men herregud, vi måste väl ha fått ut försäkringspengar? Nils blir ju borta hela säsongen?
Som jag skrev i ett inlägg så tjänar han kanske 40-50k i månaden, totalt över hela säsongen får vi kanske ut 60-70% av det. Det går inte att hitta en bra back för de pengarna. I alla fall ingen som är bättre än de vi redan har som står i kön. Då ser jag hellre att vi lägger de pengarna på hög och kanske kan spetsa till med någon spelare på ett 3-4 månaderskontrakt i januari.
SirDIFalot skrev:Ja, kunde man inte trolla fram pengar ifjol borde man lärt sig det till i år.
Men herregud, vi måste väl ha fått ut försäkringspengar? Nils blir ju borta hela säsongen?
Tror det tar 90 dagar innan försäkringspengarna träder in. Vad kan Nils ha tjänat? 40k? 50? Vilken kaliber på spelare tror du vi skulle finna för de pengarna som blir över?
SirDIFalot skrev:Alla på ledningsnivå i svensk hockey vet ju hur den förra lockouten skadade svensk hockey både utvecklingsmässigt bland spelarna och rent ekonomiskt. Vi fick ju främst av alla erfara det.
Det är ju det här som är så förskräckligt att ingen verkar (vilja) komma ihåg.
Vi ska alltså göra samma misstag återigen. Spela med en alldeles för ung, oerfaren och tunn backsida. Man struntar som vanligt i att förstärka upp trots skada på en av backarna som räknades som topp fyra.
Låt det kosta en slant. Ta in en rutinerad stabil defensiv back. Det är dyrare att inte gå upp i Elitserien än att ta in en back utanför budget. Jag blir mycket beklämd om DIF inte inser problematiken, precis den problematik som skickade oss ur Elitserien - en alldeles för klen och oerfaren backlinje utan någon ledare.
12139 skrev:Vi ska alltså göra samma misstag återigen. Spela med en alldeles för ung, oerfaren och tunn backsida. Man struntar som vanligt i att förstärka upp trots skada på en av backarna som räknades som topp fyra.
Låt det kosta en slant. Ta in en rutinerad stabil defensiv back. Det är dyrare att inte gå upp i Elitserien än att ta in en back utanför budget. Jag blir mycket beklämd om DIF inte inser problematiken, precis den problematik som skickade oss ur Elitserien - en alldeles för klen och oerfaren backlinje utan någon ledare.
Skall vi trolla fram icke-existerande pengar ur en hatt tycker du? Att spränga budgeten i det här skedet skulle vara ren och skär idioti.
Sen kan man debattera innuendo om hur vår trupp egentligen kan kosta upp till 20 milj totalt (exkl sociala avgifter) men det är en annan fråga.