Vilken arena föredrar du?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Vilken arena föredrar du?

Jag går på 0-5 matcher per säsong och föredrar Globen
13
7%
Jag går på 0-5 matcher per säsong och föredrar Hovet
33
19%
Jag går på 6-10 matcher per säsong och föredrar Globen
3
2%
Jag går på 6-10 matcher per säsong och föredrar Hovet
23
13%
Jag går på över 10 matcher per säsong och föredrar Globen
38
22%
Jag går på över 10 matcher per säsong och föredrar Hovet
64
37%

Antal röster: 174

Kojak

Inlägg av Kojak »

Jojje,

Jag hade exakt samma tanke som du angående sponsorintäkterna. Det känns som att du gått in på min linje där...

Men på mötet så sades det ju från marknadsföringens håll "att det inte finns några sponsorer som säger upp avtalet om vi flyttar till Hovet, utan tvärtom"...

Och med ordet tvärtom kan man i alla fall tolka det som att fler kanske vill sponsra DIF...

Inget vi vet i dagens läge. Men en flytt till Hovet vore underbart rent stämningsmässigt!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Är ingen expert på avtalsregler, men det vore märkligt om inte avtal om kringförsäljning på en arena upphävs om ägandeförhållandet på samma arena blir ett annat precis på samma sätt som att övriga hyresgäster kan påverkas av ett ägarbyte.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Affärsmän kan hålla sig borta från hockeyn och fotbollen. Vad ska de där att göra?
Bättre att äta på en bra restaurang isf. 8)
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Jojje skrev: Så om DIF väljer hovet så kommer sponsorpengarna att minska, svårare än så är det inte.
Tror du verkligen att det skulle bli så? Jag är mer tveksam, då det främsta sponsorer ser till är att exponera sitt varumärke till så stor publik som möjligt. Om (märk väl: om) nu man skulle flytta alla matcher till Hovet och publiksnittet skulle öka från dagens 6117 till runt 7000 tror jag att det skulle vara en bra grund för att behålla de sponsorer man har idag och även för att locka till sig nya.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

grandstoff skrev:Tror du verkligen att det skulle bli så? Jag är mer tveksam, då det främsta sponsorer ser till är att exponera sitt varumärke till så stor publik som möjligt. Om (märk väl: om) nu man skulle flytta alla matcher till Hovet och publiksnittet skulle öka från dagens 6117 till runt 7000 tror jag att det skulle vara en bra grund för att behålla de sponsorer man har idag och även för att locka till sig nya.
Det är väl bara att läsa vad DIF själva har att säga om det, sponsorerna vill inte att vi spelar på hovet, därför spelar vi i globen.
#25 SuperMicke Johansson

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

:D Självklart Hovet!

Bättre Akustik(lite folk 4000 skapar ordentligt tryck!!!
Bättre sikt överallt!
Klassisk, anrik..
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Hovet alla dagar i veckan
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Alla utom de mest insnöade sviker DIF-hockey. De flesta jag talar med har en av två anledningar till att inte gå på hockeymatcherna.

1. Det är inget skoj därför att det är för många matcher, det är inget drag på matcherna.
2. Jag har inte tid att gå på hockey.

Det första argumentet kan jag inte köpa alls. Visserligen är det många matcher, men man måste inte se alla. Dock är detta ett så vanligt argument att man nog måste ta det på allvar. Argument två är omöjligt att tjafsa om, har man inte tid så har man inte. Men många verkar prioritera annat före hockeyn. Själv har jag begränsat med tid och kan se långt ifrån alla hemmamatcher. Men jag försöker se så mycket som möjligt. Jag tillhör inte klackfolket men är mycket intresserad. Tyvärr är det helt omöjligt att få tid att se alla matcher.

Vad som krävs för att få folk till globen vet jag inte. Det räcker inte med ett slagkraftigt och underhållande lag, det är säkert.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Bautabröl skrev:Alla utom de mest insnöade sviker DIF-hockey. De flesta jag talar med har en av två anledningar till att inte gå på hockeymatcherna.

1. Det är inget skoj därför att det är för många matcher, det är inget drag på matcherna.
2. Jag har inte tid att gå på hockey.

Det första argumentet kan jag inte köpa alls. Visserligen är det många matcher, men man måste inte se alla. Dock är detta ett så vanligt argument att man nog måste ta det på allvar. Argument två är omöjligt att tjafsa om, har man inte tid så har man inte. Men många verkar prioritera annat före hockeyn. Själv har jag begränsat med tid och kan se långt ifrån alla hemmamatcher. Men jag försöker se så mycket som möjligt. Jag tillhör inte klackfolket men är mycket intresserad. Tyvärr är det helt omöjligt att få tid att se alla matcher.

Vad som krävs för att få folk till globen vet jag inte. Det räcker inte med ett slagkraftigt och underhållande lag, det är säkert.
Det är en svår nöt att knäcka. Som jag skrev i en annan tråd så är ju förutsättningarna i jämförelse med fotbollen väldigt olika. På Stadion har man en stomme på 7000-8000. I Globen/Hovet är ca 70% engångsbesökare. Om detta stämmer är det ju grymt svårt att ta mäta vad det är besökarna uppskattar och vad man ska göra för att få folk att se fler matcher. Låter nån med mer kunskap i ämnet spåna vidare på dom här förutsättningarna...
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Till och med sponsorerna börjar föredra Hovet.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Först vill jag rikta ett tack till JK för att dom försöker skapa stämning på matcherna.

Dom som är där gör vad dom kan.

Det som är skrämmande är att resten plus dom som inte är där borde skämmas att kalla sig djurgårdare.

I många matcher kan man ju tro att vi harbortaplan långa stunder. Jag har förmånen att vara ute och resa en hel del i detta avlånga land, och många gånger faller det sig så att jag kan se djurgår’n när dom spelar borta.

På många ställen kokar hallen så fort spelarna kliver in på isen. (synd bara att man håller på att åka på tinnitus pga. dom där j_vla trummorna)

Nä nu får det vara nog med snack på forumet om att vi ska fylla Globen eller Hovet. Gå på matcherna (ta med tre polare var) så kanske grabbarna höjer sig några snäpp när dom känner stödet.

Det hjälper inte att gnälla på tunn trupp, dåliga backar eller att vi måste värva nya spelare. Gilla läget och stöd grabbarna för det kommer att behövas. Jag tänker fortsätta gå på matcherna trots den dåliga uppslutningen på läktaren, för jag vägrar tro att vi skulle behöva tvingas kvala och därmed (hemska tanke) åka ur och tvingas möta råttorna nästa år.

Jag hoppas att jag blir motbevisad när vi spelar nästa match, för jag vägrar tro att dom som håller på Djurgår’n är ett gäng medgångssupportrar.
DanneS

Inlägg av DanneS »

47-8 till Hovets fördel än så länge om jag räknat rätt. Tydligare än så blir det väl knappast.
Nu kan man ju bara hoppas att någon från styrelsen ser detta.

"Det är inget skoj därför att det är för många matcher, det är inget drag på matcherna."

Med risk för att sparka in öppna dörrar. Here it goes:
Detta är kärnan till problemet anser jag, och nu menar jag inte antalet matcher. Antalet matcher är ju såklart en stor bidragande orsak men det kan vi ju som bekant inte göra så mycket åt.
Denna inställningen är nog alltför vanlig hos de hockey intresserade som bara har tid att gå på några få matcher per år. Tack vare det dåliga draget så blir det ännu färre matcher i slutändan.

Det jag ställer mig frågande till är varför har man från styrelsens håll inte gjort något drastiskt för att ändra på detta???
1/3 kortet är väl ett steg i rätt riktning men varför inte gå ännu längre? Tror inte DIF skulle förlora speciellt mycket ekonomiskt om man sänkte inträdet för JK medlemmar till 20:- per match, ALLA matcher. Låt klackens säsongskort kosta en 500:- Det är ju så billigt så då kan man väl knappast skylla på priset i alla fall.
Större klack=mer drag. Mer drag kring matcherna borde i sin tur locka mer folk som annars kanske inte går på så många matcher per säsong.

Är jag ute och cyklar så påpeka gärna det men jag tror inte att klackens betydelse kan överskattas. Hälften av det som för mig är upplevelsen med att gå på en hockeymatch är draget på läktaren. Tar man bort detta så kan denna upplevelse aldrig bli fulländad och då spelar det ingen roll om det är Sudden, Foppa ja you name it på isen.

25-års jubileet förra året är den bästa matchen och den mäktigaste upplevelsen i idrottssammanhang jag varit på, trots det lag vi hade förra året.
Tack för det JK och tack till dom tappra få som sjunger varje match.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

DanneS skrev:47-8 till Hovets fördel än så länge om jag räknat rätt. Tydligare än så blir det väl knappast.
Nu kan man ju bara hoppas att någon från styrelsen ser detta.

"Det är inget skoj därför att det är för många matcher, det är inget drag på matcherna."

Med risk för att sparka in öppna dörrar. Here it goes:
Detta är kärnan till problemet anser jag, och nu menar jag inte antalet matcher. Antalet matcher är ju såklart en stor bidragande orsak men det kan vi ju som bekant inte göra så mycket åt.
Denna inställningen är nog alltför vanlig hos de hockey intresserade som bara har tid att gå på några få matcher per år. Tack vare det dåliga draget så blir det ännu färre matcher i slutändan.

Det jag ställer mig frågande till är varför har man från styrelsens håll inte gjort något drastiskt för att ändra på detta???
1/3 kortet är väl ett steg i rätt riktning men varför inte gå ännu längre? Tror inte DIF skulle förlora speciellt mycket ekonomiskt om man sänkte inträdet för JK medlemmar till 20:- per match, ALLA matcher. Låt klackens säsongskort kosta en 500:- Det är ju så billigt så då kan man väl knappast skylla på priset i alla fall.
Större klack=mer drag. Mer drag kring matcherna borde i sin tur locka mer folk som annars kanske inte går på så många matcher per säsong.

Är jag ute och cyklar så påpeka gärna det men jag tror inte att klackens betydelse kan överskattas. Hälften av det som för mig är upplevelsen med att gå på en hockeymatch är draget på läktaren. Tar man bort detta så kan denna upplevelse aldrig bli fulländad och då spelar det ingen roll om det är Sudden, Foppa ja you name it på isen.

25-års jubileet förra året är den bästa matchen och den mäktigaste upplevelsen i idrottssammanhang jag varit på, trots det lag vi hade förra året.
Tack för det JK och tack till dom tappra få som sjunger varje match.
DanneS, tanken att gynna klackfolket är god. Men enligt mig så känns inte en hundring per match eller ett säsongskort för 1200:- dyrt.
Förra säsongen låg sässplåtarna på 995:- om jag inte minns fel, men det drog inte mer folk än vanligt, tyvärr.

DIF Hockey och JK har gett oss supportrar plattformen, nu finns det faktiskt inga ursäkter. Är det för många matcher så får man försöka prioritera. Man behöver inte gå på alla matcher, men en match i månaden tycker jag alla hockeyintresserade djurgårdare ska klara av, det tillåter nog både tid och ekonomi.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Det är inte priset som avgör om man går eller ej, därför är jag mer inne på att man ska höja priserna istället. De flesta här skulle väl inte ha något emot att ge 20-40 kr extra per biljett? Avstå en korv eller godis om ni inte har råd. Eftersom biljettintäkterna är det enda vi får del av just nu.

20 kr per biljett skulle med dagens snitt ge lite över 120 000:- kr per match.

40 kr per biljett skulle med dagens snitt ge lite över 240 000:- kr per match.

Vi spelar väl ca 25-26 hemmamatcher per säsong? Det skulle ge 3 respektive 6 miljoner extra om året. Det får man ett par bra spelare för.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Jojje skrev:Det är inte priset som avgör om man går eller ej, därför är jag mer inne på att man ska höja priserna istället. De flesta här skulle väl inte ha något emot att ge 20-40 kr extra per biljett? Avstå en korv eller godis om ni inte har råd. Eftersom biljettintäkterna är det enda vi får del av just nu.

20 kr per biljett skulle med dagens snitt ge lite över 120 000:- kr per match.

40 kr per biljett skulle med dagens snitt ge lite över 240 000:- kr per match.

Vi spelar väl ca 25-26 hemmamatcher per säsong? Det skulle ge 3 respektive 6 miljoner extra om året. Det får man ett par bra spelare för.
Personligen skulle jag inte ha nåt emot någon prishöjning, men då har jag den billigare biljettklassen. Vet inte hur folk som sitter på t.ex. långsidan som redan betalar mellan 200-300 spänn för sina plåtar skulle känna inför en prishöjning.
Skriv svar