Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Alla på ledningsnivå i svensk hockey vet ju hur den förra lockouten skadade svensk hockey både utvecklingsmässigt bland spelarna och rent ekonomiskt. Vi fick ju främst av alla erfara det.
Expert.
Enligt Ros nu på twitter så upphör ju alla kontrakt att gälla vid en lockout. Därav blir det det ju ok med korttidskontrakt på Kronwall & Co. Om det stämmer eller ej vet jag ju som sagt inte.SirDIFalot skrev:Korttidskontakt med kontraktslösa spelare är givetvis OK. Men såna spelare vill nog inte skriva på här för att sedan stå utan kontrakt i NHL när säsongen kickar igång.Jepe skrev:Så korttidskontrakt med kontraktslösa NHL spelare är alltså ok?SirDIFalot skrev:Hur kan så många ens jämföra det?Jim Morrison skrev:Och varför i helvete tillåts korttidskontrakt öht då? Varför får Conny Strömberg spela 12 matcher men inte Kronwall? Stämmer inte varenda en av dina små punkter in på honom?
Kronwall har kontrakt med en annan klubb. Conny Strömberg har det inte.
Om det blir lockout gäller kontrakten då under tiden som lockouten gäller? NHLklubbarna betalar väl inte lönerna då? Vet inte hur det där fungerar...
Ser helst att spelarna ska stanna hela säsongen.
Jäkla soppa detta kommer att bli!
2014-04-07, vad hände?
- Jim Morrison
Vid en lockout upphör kontrakten. Alltså kommer Kronwall inte ha kontrakt med någon klubb.SirDIFalot skrev:Hur kan så många ens jämföra det?Jim Morrison skrev:Och varför i helvete tillåts korttidskontrakt öht då? Varför får Conny Strömberg spela 12 matcher men inte Kronwall? Stämmer inte varenda en av dina små punkter in på honom?
Kronwall har kontrakt med en annan klubb. Conny Strömberg har det inte.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Och så fort säsongen startar igen så gäller kontrakten. Så det är ju bara en formalitet. Spelar ju ingen roll att de "tekniskt sätt" inte har kontrakt med en NHL-klubb. Samma problem kvarstår ju.
Expert.
- Jim Morrison
Så med andra ord tycker ni att det är okej att Asplöven får dra nytta av kanske den bästa spelaren i Allsvenskan dom senaste säsongerna med hjälp av ett korttidskontrakt, men om man kommer från NHL är det inte okej? Båda spelarna är kontraktslösa - vad är skillnaden?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Jim Morrison
Och så fort Strömbergs korttidskontrakt löper ut kommer han att hitta en annan klubb? Återigen, vad är skillnaden?SirDIFalot skrev:Och så fort säsongen startar igen så gäller kontrakten. Så det är ju bara en formalitet. Spelar ju ingen roll att de "tekniskt sätt" inte har kontrakt med en NHL-klubb. Samma problem kvarstår ju.
- SirDIFalot
Att Strömberg inte har kontrakt med en NHL-klubb och sticker så fort den säsongen drar igång.Jim Morrison skrev:Och så fort Strömbergs korttidskontrakt löper ut kommer han att hitta en annan klubb? Återigen, vad är skillnaden?SirDIFalot skrev:Och så fort säsongen startar igen så gäller kontrakten. Så det är ju bara en formalitet. Spelar ju ingen roll att de "tekniskt sätt" inte har kontrakt med en NHL-klubb. Samma problem kvarstår ju.
Expert.
Fan tragiskt av andra lagen som inte vill ha stjärnorna i serien. Fattar dem inte att det lockar folk ?
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- Jim Morrison
Strömberg har kontrakt på 12 matcher, sticker efter han har spelat dom.SirDIFalot skrev:Att Strömberg inte har kontrakt med en NHL-klubb och sticker så fort den säsongen drar igång.Jim Morrison skrev:Och så fort Strömbergs korttidskontrakt löper ut kommer han att hitta en annan klubb? Återigen, vad är skillnaden?SirDIFalot skrev:Och så fort säsongen startar igen så gäller kontrakten. Så det är ju bara en formalitet. Spelar ju ingen roll att de "tekniskt sätt" inte har kontrakt med en NHL-klubb. Samma problem kvarstår ju.
Kronwall har kontrakt på 12 matcher, sticker efter han har spelat dom.
Jag ser absolut ingen skillnad, förutom att den ena spelaren drar till NHL och den andra förmodligen inte.
..en annan skillnad är att Conny (i all ära) inte drar i närheten så mycket publik som NHL-stjärnor.
Det är så dumt och inskränkt att jag saknar ord. Att klubbar utan NHL-relationer är emot av ren jävulskap är en sak, men att det finns hockeyälskare här som försvarar galenskapen övergår mitt förstånd.
Det är så dumt och inskränkt att jag saknar ord. Att klubbar utan NHL-relationer är emot av ren jävulskap är en sak, men att det finns hockeyälskare här som försvarar galenskapen övergår mitt förstånd.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Och vad händer om NHL drar igång efter att Kronwall spelat tre matcher?Jim Morrison skrev:Strömberg har kontrakt på 12 matcher, sticker efter han har spelat dom.SirDIFalot skrev:Att Strömberg inte har kontrakt med en NHL-klubb och sticker så fort den säsongen drar igång.Jim Morrison skrev:Och så fort Strömbergs korttidskontrakt löper ut kommer han att hitta en annan klubb? Återigen, vad är skillnaden?SirDIFalot skrev:Och så fort säsongen startar igen så gäller kontrakten. Så det är ju bara en formalitet. Spelar ju ingen roll att de "tekniskt sätt" inte har kontrakt med en NHL-klubb. Samma problem kvarstår ju.
Kronwall har kontrakt på 12 matcher, sticker efter han har spelat dom.
Jag ser absolut ingen skillnad, förutom att den ena spelaren drar till NHL och den andra förmodligen inte.
Tråkigt att det inte blir några NHL proffs. Men nu är det ju bestämt i alla fall och då kan vi släppa det och gå vidare.
Vad tror ni om det här med ingen ersättare för Nisse? Litar Challe på att Holm/Lenhammer/Gustavsson/Arnesson/Falk ska täcka upp de övriga platserna?
I AS kanske det går bra, men i en eventuell KS så behöver vi en spelare som Nisse som också klarar av att lira i Powerplay och skjuta skotten.
Vad tror ni om det här med ingen ersättare för Nisse? Litar Challe på att Holm/Lenhammer/Gustavsson/Arnesson/Falk ska täcka upp de övriga platserna?
I AS kanske det går bra, men i en eventuell KS så behöver vi en spelare som Nisse som också klarar av att lira i Powerplay och skjuta skotten.
- Jim Morrison
Det är EXTREMT osannolikt. Det som spekuleras nu är att det kommer vara lockout ungefär halva allsvenska säsongen. Men OM det skulle hända, så är det tråkigt, men det är fortfarande ett beslut som klubben ska ta. Det ska inte bestämmas åt en av hockeyligan vilka spelare som är tillåtna att få korttidskontrakt. Klubben ska få bestämma vad man vill spendera pengar på, och om en kontraktslös spelare kommer och vill spela och DIF vill det också så ska det vara UPP TILL KLUBBEN.Lakrisal skrev: Och vad händer om NHL drar igång efter att Kronwall spelat tre matcher?
Det är en chansning antar jag, men om spelare som Ekman-Larsson och Murray vill spela GRATIS men inte tillåts det så handlar det bara om att det skulle vara "orättvist" mot dom klubbarna som inte har några spelare i NHL. Och om så är fallet är det helt sjukt, varför finns då inte lönetak i elitserien? Om det ska vara rättvist dvs? Varför har inte alla klubbar en gräns av hur mycket pengar som får spenderas?
Tror man avvaktar med förstärkning just i början som man skrivit(att man inte kommer ta in nån). Man kommer nog ge de backar vi har förtroende men att man samtidigt håller koll på marknaden.Rix skrev:Tråkigt att det inte blir några NHL proffs. Men nu är det ju bestämt i alla fall och då kan vi släppa det och gå vidare.
Skulle dock inte förvåna mig om det dyker in en ny back innan/efter nyår. Men då gäller det nog att få ekonomisk hjälp utifrån.
2014-04-07, vad hände?
Du har i ett par inlägg varit inne på rätt spår här. Vi i Sverige försöker reglera rättvisan hela tiden och därav får andra "lida" utav det. Det kan ju inte vara vårt fel att vi fostrat spelare av absoluta världsklass som dessutom har kvar sin lojalitet till klubben. De pengar DIF i detta fall lagt ner på juniorverksamhet och all annan verksamhet som i sin tur lett till stora framgångar (framgångar föder framgångar åt andra klubbar i form av idéer och annat) och sen ska man då straffas för detta för att andra klubbar misslyckats?Jim Morrison skrev:Det är EXTREMT osannolikt. Det som spekuleras nu är att det kommer vara lockout ungefär halva allsvenska säsongen. Men OM det skulle hända, så är det tråkigt, men det är fortfarande ett beslut som klubben ska ta. Det ska inte bestämmas åt en av hockeyligan vilka spelare som är tillåtna att få korttidskontrakt. Klubben ska få bestämma vad man vill spendera pengar på, och om en kontraktslös spelare kommer och vill spela och DIF vill det också så ska det vara UPP TILL KLUBBEN.Lakrisal skrev: Och vad händer om NHL drar igång efter att Kronwall spelat tre matcher?
Det är en chansning antar jag, men om spelare som Ekman-Larsson och Murray vill spela GRATIS men inte tillåts det så handlar det bara om att det skulle vara "orättvist" mot dom klubbarna som inte har några spelare i NHL. Och om så är fallet är det helt sjukt, varför finns då inte lönetak i elitserien? Om det ska vara rättvist dvs? Varför har inte alla klubbar en gräns av hur mycket pengar som får spenderas?
Och hela Conny-soppan och de argumenten är ju helt planlösa. Mikas kontrakt med Modo förra säsongen är av exakt samma exempel. Det är skitsamma om personen i fråga har ett tillfälligt upplöst kontrakt eller inte, på pappret är han kontraktslös. Hela den här saken handlar om avundsjuka och pappersrättvisa åt alla.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...